Tiener problemen.nl forum | bespreek je problemen anoniem

Log in of registreer jezelf.

Poll

Als je te dik ben MOET je afvallen

DUH
11 (11.7%)
ja wel zolang het gezond blijft
54 (57.4%)
nee joh
6 (6.4%)
Pff liever vet dan broodmager
10 (10.6%)
anders
13 (13.8%)

Totaal aantal stemmen: 81

Auteur Topic: Als je te dik ben moet je afvallen!  (gelezen 5032 keer)

xEmaa

• Gast
Als je te dik ben moet je afvallen!
« Gepost op: 08 okt, 2008, 19:23:09 »
Wat vind jij daar eigenlijk van?

Online Lekkerding

• Global Moderator
  • De Beste
  • Geslacht: Man
  • Lokatie: Noord-Brabant
  • Leeftijd: 18
Re: Als je te dik ben moet je afvallen!
« Reactie #1 Gepost op: 08 okt, 2008, 19:39:51 »
je moet niet afvallen, stel je weegt 120 kilo en je kan er met gemak mee leven dan zou ik er niks aan doen, ja oke opletten met wat je eet zou ik wel doen.
maar als je bijvoorbeeld 70 kilo weegt en je VIND ZELF dat je te dik bent, dan zou ik een oogtest laten doen ofzo :D

P.S. bij deze voorbeelden heb ik het over 18+ (volwassen dus)
Heb je een probleem, heb je een vraag, zit je iets dwars of heb je iemand nodig waar je dingen tegen wilt zeggen die je gewoon kwijt wilt?
Dan kun je mij altijd een persoonlijk bericht sturen, maakt niet uit waarover. (Voor mijn MSN, moet je ook even een berichtje sturen.(met rede))

Stupidoo

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 08 okt, 2008, 19:52:15 »
Als je je nu net een dikke olifant vnd ,,
en et is zo ,,
dan moet je afvallen,
als je jezelf dik noemt ma je bnt graatmager,,
dat is een aandachtsschreeuw ,,

Dom blondje

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 09 okt, 2008, 15:45:45 »
120 kilo is niet echt gezond  :o
Maar als iemand gewoon rond normaal gewicht zit of net erboven moet je vooral niet gaan afvallen. Dat hoeft dan gewoon niet.
Maar als je echt overgewicht heb, zou je het beste moeten afvallen anders is het niet gezond voor je.

lienosauruss

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 07 nov, 2008, 20:33:58 »
Als je vindt dat je dik bent en wilt afvallen, moet je dat doen. Maar als je je lichaam prima vindt, moet je zeker niet afvallen.

Liefs,

Offline mwe

• Groentje
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • Lokatie: Zeeland
  • Leeftijd: 18
« Reactie #5 Gepost op: 17 jan, 2009, 20:35:08 »
Ik vind dat je pas moet afvallen als het echt nodig is.
Als je er bijv. echt niet meer mee kan leven of als je heel erg ongezond bent.

Offline Elize

• Meester Lid
  • Leeftijd: 21
« Reactie #6 Gepost op: 25 feb, 2009, 23:48:04 »
Deze stelling is wel erg breed. Want, wat is dik!?

Oke, maar terug komend op de stelling, ik denk niet dat je móet afvallen. Ik neem even me zelf als voorbeeld. Ik ben te dik. Niet omdat ik me zo voel, maar omdat mijn BMI dat zegt. Heb ik er problemen mee, zelden. Het enige dat een reden is om af te vallen is om minder last te hebben van een blessure die ik heb, wat opzich een belangrijke reden is. Maar door die blessure kan ik niet veel sporten, dus dit is lastig. Maar verder, heb ik er geen problemen mee.

Ik denk dat ik op dit moment veel gelukkiger ben met, een beetje, overgewicht dan dat ik zou zijn als ik heel streng moest lijnen om te kunnen afvallen. Ik sport regelmatig en loop en fiets veel. Verder ben ik gelukkig, ik vind mn eigen lichaam mooi en kan dus zeggen dat ik best te vreden ben over mezelf! Tuurlijk let ik wel op, ik eet zoizo al niet heel veel en ga ook echt niet een paar keer per week naar de snackbar of zo.

Verder was er laatst een documentaire op tv, over doctoren die onderzoek hebben gedaan naar atletische mensen met overgewicht. Uit dit onderzoek is gebleken dat er mensen zijn mét overgewicht die in betere lichamelijke conditie zijn dan veel mensen met een gezond gewicht. Wat dus uit dit onderzoek kwam is dat het niet altijd zo is dat mensen met overgewicht per definitie meer kans hebben op hart en vaat ziekten,  diabetes en dat soort dingen.

Natuurlijk zullen de meningen hier voorlopig nog over verdeeld blijven, en ze zijn nogsteeds onderzoek hier naar aan het doen. Ik heb net even gekeken op internet, maar ik kan zo snel het artiekel niet vinden. Mocht ik het nog vinden en er aan denken, zal ik het posten.

Maar mijn mening is dus gewoon als ik me gelukkig voel in mn lichaam met 10 kg te veel, ga ik mezelf zeker niet ongelukkiger maken door heel streng te diëten!

Groetjes, Elize
« Laatst bewerkt op: 25 feb, 2009, 23:50:17 door Elize »
The pessimist sees difficulty in every opportunity. The optimist sees the opportunity in every difficulty.

Offline Sasjee

• Groentje
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 01 apr, 2009, 17:06:34 »
Ja zolang het gezond blijft..
De gezondheid gaat voor ;)
En een beetje breed is niet erg, maar als je TE dik bent kun je er beter wel iets aan doen..
Net als te dun, ik heb ietsje onderwicht, en probeer ook ietsjepietsje aan te komen.  ;)

Offline remco1983

• Groentje
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 18 apr, 2009, 12:34:44 »
De vraag is natuurlijk wanneer ben je te dik?

Ik vind zelf dames die een beetje vlees hebben wel leuk maar de dame in kwestie moet zich er natuurlijk mentaal goed bij voelen. Maar wanneer je eens begint met het stoppen van brood eten dan kun ej er al wel wat afhalen, eet dan gewoon shakes

Offline vosje

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 19
« Reactie #9 Gepost op: 21 apr, 2009, 21:44:14 »
Oke ik ben zelf te dun (geen comentaar heb nog meer 5 kg te gaan  ;D) maar net zo als ik vecht om de kilo's er op te hebben, ben ik van menig dat als je te zwaar bent je wel wat moet doen aan je gewicht (lifestyl) overgewicht en ondergewicht kan leiden tot gezondheidsproblemen.

Offline Just me E.V.E.

• Groentje
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 27 apr, 2009, 17:06:27 »
Ik denk dat die moet sowieso al iets raars is want dat is iets dat iedereen voor zichzelf moet bepalen. Sowieso moet van mij niks, behalve als k getrouwd ben met je. Verder denk ik dat je gewoon lekker mote doen waar je je zelf het beste bij voelt, als je wat dikker bent en je bent tevreden mte jezelf, waarom zou je dan moeten afvallen? Als jij gelukkig bent mte jezelf is er toch geen reden toe? Als je zodanig dik bent dat je gezondheid er ondre lijdt, dan nog vind ik niet dat je het mote, het blijft je eigen keuze, al is het dan natuurlijk verstandiger.

Verdre wil ik re aan toevoegen (een beetje offtopic sorry) dat ik wel echt een schijthekel heb aan van die wijfen die dan dik zijn of aan de dikke kant in de lift staan voor 1 etage met in de ene hand een broodje kroket met mayo in de andere hand een broodje frikandel met mayo en curry en rommel en dan gaan lopen janken tegen een vriendin dat ze echt moeten afvallen en zo dik zijn blabla. Ik ben da miss een beetje hard, maar ej dan doe je hetzelf moet je ook niet zeiken.

Offline xxxevaxxx

• Nieuwe Bekende
  • **
  • Lokatie: Limburg
  • Leeftijd: 17
  • Volg je hart, en het komt allemaal goed <3
« Reactie #11 Gepost op: 29 okt, 2009, 22:43:45 »
Als ik te dik word, proberen afvallen op een gezonde manier, en een beetje letten met wat ik eet.

xx:-*

x-PeperClipJ-x

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 28 dec, 2009, 18:27:35 »
Tja...

het is amar wat jij wil.
je meot niks..
het is jou lichaam ..
als jij moddervet wil zijn of graatmager..
is jou keuze :)

totalwar

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 04 jan, 2010, 11:01:47 »
Tja...

het is amar wat jij wil.
je meot niks..
het is jou lichaam ..
als jij moddervet wil zijn of graatmager..
is jou keuze :)

Ben ik het mee eens, maar dan moeten die personen ook geen commentaar geven op anderen. Ik hoor namelijk zat mensen commentaar geven dat iemand te dik of te dun is, terwijl ieder zijn eigen leven bepaald, zolang het maar niet extreem is en slecht voor het lichaam.

Groetjes,

Steffen

Offline Lizzy.

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 15
« Reactie #14 Gepost op: 12 mrt, 2010, 17:30:27 »
ja, want te dik zijn is ook niet goed voor je gezondheid, maar je moet geen crash-dieet of ander dieet volgen dat ook slecht is.