Skip to main content

Auteur Topic: ik kom niet over haar heen

t

t

ik kom niet over haar heen
OP: 17-02-2009, 18:29
hoi

er is een meisje die ik al heel lang leuk vind. ik kom haar regelmatig tegen tijdens sporttraining en soms kan ik dan leuk met d'r praten. Ik praat wel heel veel met d'r via msn soms gewoon uren achter elkaar bijna elke dag en het was altijd heel gezellig en op een gegeven moment vroeg zij of ik d'r leuk vond... (ik balen dat ik 't niet in 't echt kon zeggen maar ik heb toen gewoon ja gezegd via msn).
zij voelt niks voor mij terug...
ze wil mij ook niet een kansje geven of gewoon een keer in het echt praten (alleen met z'n 2, niet met 10 andere mensen om je heen die mee zitten te luisteren). of gewoon een keer een film kijken o.i.d.

hier heb ik ontzettend veel moeite mee (ik heb nooit de kans gekregen van haar)...

het is al een hele tijd geweest sinds ik door d'r ben afgewezen maar 'k voel nog steeds heel veel voor d'r.
ik kan nog steeds wel met haar praten maar langzaam aan word zij mij steeds meer zat, ik zeg alleen maar de verkeerde dingen. ik ben zo lomp en onsubtiel waardoor ik d'r regelmatig kwets).

en ik ben bang dat ze me echt gaat haten omdat ik zo'n zeur ben die niet over d'r heen kan komen...

ik word er ontzettend depressief van (van dat en andere dingen in m'n leven die niet zo goed gaan...)

help. ik wil haar niet meer tot last zijn.
en ik wil d'r niet kwijt :(
  • IP logged

t

totalwar

Re: ik kom niet over haar heen
#1: 18-02-2009, 07:49
Waarom heeft ze je afgewezen? Heb je daar ooit wel eens naar gevraagt? Want dat ze niks voor jou voelt betekend niet meteen dat ze je een kans zou geven ofzo, het kan ook betekenen dat ze al iemand heeft of dat ze op iemand anders is. Of misschien wilt ze liever vriendschappelijk blijven met je dan een relatie.

Soms moet je ook de kans in de tijd verdienen en niet vanuit gaan dat je altijd direct de kans krijg. Beter een goede vriend dan een slecht vriendje.

Vraag haar gewoon eens een keer wat te gaan doen als vrienden. Dat kan gewoon, meiden spreken met mij ook als vrienden af om een af te spreken of naar de bios te gaan als ze me leuk vinden. Zolang het vriendschappelijk is, is het niet erg. Zorg er wel voor dat je dan niet gelijk je liefde weer gaat verklaren ofzo, blijf gewoon vriendschappelijk en laat haar eerst verliefd worden op jou voordat je iets vraagt.

Groeten,

Steffen
  • IP logged

t

t

Re: ik kom niet over haar heen
#2: 18-02-2009, 19:59
ze haat me
  • IP logged

t

totalwar

Re: ik kom niet over haar heen
#3: 18-02-2009, 21:55
En waarom haat ze je precies? Wat heb je dan gedaan om dat te veroorzaken?

Groeten,

Steffen
  • IP logged

t

t

Re: ik kom niet over haar heen
#4: 19-02-2009, 08:23
ik heb eens gezegd van iemand wat ik van zijn gedrag vind, dit heb ik op een nogal gemene manier gedaan via de mail (in plaats van hem voor iedereen afzeiken). en in plaats van terugreageren naar mij begint hij het slachtoffertje te spelen en iedereen tegen mij op te zetten. inclusief haar.

ik heb d'r altijd alles toevertrouwd, en nu weet zij dus precies de dingen te zeggen waardoor zij mij heel erg kwetst.
zij geeft niks om mij.
ik wil dood
  • IP logged

t

totalwar

Re: ik kom niet over haar heen
#5: 19-02-2009, 19:45
Je heb dus een beetje het vertrouwen gelegd in de verkeerde persoon. Tja daar kan ik weinig voor je aan doen. Maar de ruzie met haar kan je wel iets aan doen. Als ze eens weer wat roept, zeg dan gewoon. Wat wil je nu? Me kwetsen, dat die je elke keer. Ik heb die jonge 1 keer een opmerking gegeven en daarom wil jij mij leven verzieken door mij zwart te maken en mij schuldig tot alles te laten voelen. Ik vind/vond (wat je zelf wil) je leuk en daarom komt het het hardst aan van jou. Dus waarom?

Dan afwachten wat ze zegt. Als je het antwoord heb, kan je het hier laten weten, of als het misschien iets oplost, heb je minder problemen.

Groeten,

Steffen
  • IP logged

T

Tessa

Re: ik kom niet over haar heen
#6: 26-02-2009, 20:18
Sorry dat ik me hiermee kom bemoeien..

Ik haat hem niet.
Ik heb alleen duidelijk genoeg laten merken dat ik niets met hem wil.
Dat zal ook niet veranderen als ik hem 'een kans' zou geven, want niemand kan zomaar op commando verliefd worden. Ik wil het gewoon niet, en ik vind dat hij dat moet accepteren. En ik wil hem ook niet kwetsen of verdrietig maken. En het klinkt misschien kinderachtig, maar hij kwetst mij ook (net zo hard of harder terug, in zijn ogen waarschijnlijk minder hard). Ik probeer echt om hem blij te krijgen en naar positieve dingen te laten kijken. Ik kan het hem niet kwalijk nemen dat hij niet van de kleine dingen kan genieten, maar ik wil zo graag dat hij weer blij wordt... 't is gewoon een hele moeilijke situatie...

En ik geef wel om hem!!
Maar dat wil hij gewoon niet geloven, niet begrijpen!
En ik heb zó vaak met hem gepraat, maar het gaat altijd over hetzelfde, en nooit helpt het. :(
Ik vind het ook moeilijk,
en ik hoop gewoon dat hij een ander heel lief meisje tegenkomt en dat ie denkt: ik heb Tessa helemaal niet nodig. Maarja...
  • IP logged

t

totalwar

Re: ik kom niet over haar heen
#7: 26-02-2009, 20:22
Ik snap wat je bedoel, maar je weet hoe het is met liefde, het is iets waar iemand vooral in het begin lastig mee om kan gaan. Geef het tijd en probeer elkaar een beetje te leren kennen, dan ziet hij vanzelf in wat hij beter kan doen en wat niet.

Daarnaast het lijkt me geweldig toch een vriendin te hebben die ook om je geeft, dus zoveel heeft hij nog niet te klagen.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

T

Tessa

Re: ik kom niet over haar heen
#8: 26-02-2009, 20:27
Ik praat al bijna een half jaar met hem, en ik ken hem goed... Ik kan hem alleen niet helpen...
  • IP logged

t

totalwar

Re: ik kom niet over haar heen
#9: 26-02-2009, 20:30
Hij zal het voor het grootste gedeelte ook zelf uit moeten vinden wat hij nu wil en of hij zo verder kan. Het is soms de lastigste keus, ik weet nog toen ik em gemaakt had en et is nog steeds niet makkelijk om terug te kijken. Maar het kost tijd en hij zal er denk ik wel mee leren omgaan.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

t

t

Re: ik kom niet over haar heen
#10: 27-02-2009, 18:21
ik kan niet kiezen
ik wil d'r niet kwijt
maar gewoon vrienden zijn kan ik niet aan
wat 'k ook doe
het pakt slecht uit
  • IP logged

m

mich

Re: ik kom niet over haar heen
#11: 27-02-2009, 18:44
k heb zoon situatie ook wellis gehad :( doet pijn mr zij was boos mar ik had gezegd dat ik eig ook niks wilde en dat ik gwn vriende wil blijve nu zijn we zoon beetje beste vriende  :) dus mijn advies geef haar wel een kans om vriende te blijve afgewezen worden is altijd beter dan een heel goede vriendin verliezen
  • IP logged

t

totalwar

Re: ik kom niet over haar heen
#12: 27-02-2009, 22:23
ik kan niet kiezen
ik wil d'r niet kwijt
maar gewoon vrienden zijn kan ik niet aan
wat 'k ook doe
het pakt slecht uit

Als je eht dol ben op haar, dan moet je leren omgaan met je gevoelens. Ze biedt je de optie om vrienden te zijn en jij lijkt hem alleen maar af te wijzen omdat je eigenlijk meer wil. Hou er rekening mee dat zij ook gevoelens heeft en dat je haar ook kwets met jou beslissingen en opmerkingen. Je lijkt haar namelijk geen andere keus te geven dan wat jij wil. Denk goed na wat je degene wil bieden.

kijk ik heb een lieve vriendin die dol op me is, maar wordt zij verliefd op een andere jongeen verlaat ze mij, dan zal ik het haar niet moeilijk maken, want ik ben verliefd op haar en ik wil alleen het beste voor haar. Denkt ze beter af te zijn met een ander, dan respecteer ik haar.

Dus bekijk het ook eens vanaf de andere kant.

Groeten,

Steffen
  • IP logged

a

anne--16

Re: ik kom niet over haar heen
#13: 02-03-2009, 20:16
Heej,

Ik begrijpd at het heel moeilijk is om over haar heen te komen, ik denk dat ze je eerst een keertje recht in je gezicht moet zeggen wat ze voelt, anders kom je er waarschijnlijk niet zo snel overheen. Je kan natuurlijk ook gewoon een keertje vragen of ze naar een bepaalde plek kan komen (als je bij haar in de buurt woont) ergens vlak bij jullie in de buurt.

Een tip is ook, probeer haar niet te veel te pushen, want daar hebben jullie geen van beide iets aan, waar je dan wel kans op hebt, is dat ze inderdaad een beetje geirriteerd raakt.
Geef haar dan wat tijd om af te koelen.

Een andere tip is, voordat je wat tegen haar wilt gaan zeggen, is het misschien handig als je eerst (een paar seconden van te voren) bedenkt WAT je gaat zeggen, want zoals je zelf al zei, kwets je haar soms zonder het zo te bedoelen.

Als ik het geod begrepen heb, dan wil ze wel een keer een film met je gaan kijken. Misschien kun je dat dan een keertje afspreken, dan kun je misschien tijdens de film haar hart veroveren om het maar zo te zeggen..\

De laatste tip, als ze je ECHT geen kans wil geven, probeer dan zo min mogeljk naar haar te kijken en aan haar te denken. Maak bijvoorbeeld in je hoofd een mooi meisje, mooier als je liefje. en bedenk telkens opnieuw dat ze zomaaar voorbij zou kunnen komen.

Om het kort te zeggen, er zwemmen genoeg (misschein wel mooiere) vissen in de zee;)

Succes gozer;)

kusje mii
  • IP logged

t

totalwar

Re: ik kom niet over haar heen
#14: 03-03-2009, 08:42
Heej,

Ik begrijpd at het heel moeilijk is om over haar heen te komen, ik denk dat ze je eerst een keertje recht in je gezicht moet zeggen wat ze voelt, anders kom je er waarschijnlijk niet zo snel overheen. Je kan natuurlijk ook gewoon een keertje vragen of ze naar een bepaalde plek kan komen (als je bij haar in de buurt woont) ergens vlak bij jullie in de buurt.

Een tip is ook, probeer haar niet te veel te pushen, want daar hebben jullie geen van beide iets aan, waar je dan wel kans op hebt, is dat ze inderdaad een beetje geirriteerd raakt.
Geef haar dan wat tijd om af te koelen.

Een andere tip is, voordat je wat tegen haar wilt gaan zeggen, is het misschien handig als je eerst (een paar seconden van te voren) bedenkt WAT je gaat zeggen, want zoals je zelf al zei, kwets je haar soms zonder het zo te bedoelen.

Als ik het geod begrepen heb, dan wil ze wel een keer een film met je gaan kijken. Misschien kun je dat dan een keertje afspreken, dan kun je misschien tijdens de film haar hart veroveren om het maar zo te zeggen..\

De laatste tip, als ze je ECHT geen kans wil geven, probeer dan zo min mogeljk naar haar te kijken en aan haar te denken. Maak bijvoorbeeld in je hoofd een mooi meisje, mooier als je liefje. en bedenk telkens opnieuw dat ze zomaaar voorbij zou kunnen komen.

Om het kort te zeggen, er zwemmen genoeg (misschein wel mooiere) vissen in de zee;)

Succes gozer;)

kusje mii


Eum anne, ik raadt je aan om de ander berichten nog eens een keer te lezen, wat je nu namelijk post is een beetje niet kloppend.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal