Tiener problemen.nl forum | bespreek je problemen anoniem
Log in
of
registreer jezelf
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Index
Forum
Help
Regels
Zoek
Inloggen
Registreren
»
Jongeren Problemen of Vragen
»
Problemen op School
»
ruzie en gepraat
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: ruzie en gepraat (gelezen 934 keer)
emma1996
Groentje
Geslacht:
Leeftijd: 15
ruzie en gepraat
«
Gepost op:
28 apr, 2011, 19:05:09 »
Heey mensen
ik ben hier net nieuw
maar ik zit met een probleem
Ik voel me de laatste tijd nogal eenzaam in de klas en pauze's op school
dat komt doordat ik een soort een ruzie heb gehad met een hele goede vriendin, maar zij wil volgens mij nu geen vriendinnen meer met me zijn ofzo, want in de klas zit ze steeds niet naast me maar dan gaat ze naast iemand anders zitten.
Dan hoor ik haar soms dingen over mij zeggen: zoals dat ik ben veranderd en dat ze snapt dat iemand niet met me samen wil werken.
Allemaal van dat soort dingen.. ik probeer het maar te negeren maar ik ben er wel door gekwetst.
Ik ben daarom ook bang om naar school te gaan en zo en ik ben bang dat nu iedereen heel raar over me gaat denken ofzo.
Hebben jullie misschien een oplossing?
X-jes my
emma1996
Groentje
Geslacht:
Re: ruzie en gepraat
«
Reactie #1 Gepost op:
28 apr, 2011, 20:02:53 »
Heeft iemand misschien een advies? of heeft hij ongeveer het zelfde meegemaakt?
alvast bedankt! xxxx
Snelso
Groentje
Geslacht:
Lokatie: Netherlands
Leeftijd: 14
Its me!!!!!...... Een slaaf van mijn school :-(
«
Reactie #2 Gepost op:
28 apr, 2011, 21:48:16 »
Ik ben een jongen dus ik snap het misschien niet helemaal maar ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Toen ik met mijn beste vriend ruzie had. Wij deden alles samen. Na de ruzie ging hij net als jouw vriendin, over mij roddelen. Ik begon nieuwe vrienden te zoeken en ook de band met mijn andere vriende versterken. Zorg dat je andere vrienden krijgt voordat ze aan iedereen leugens over je verteld. Hopelijk draait het bij maar miss is het gwn over. (Beetje hard maar de waarheid)
Grtz Niels
Boo
~noukos~
Meester Lid
Geslacht:
I Am Who I Am And I Do What I Do
«
Reactie #3 Gepost op:
28 apr, 2011, 21:53:42 »
zou je het niet goed kunnen maken, of wil je dat niet?
ik weet natuurlijk niet wat er gebeurd is maar ik heb zoiets mee gemaakt in de eerste, ik was vriendinnen met iemand en zij kreeg andere vriendinnen dan ik, en haar vriendinnen waren erg anders dan ik, toen kregen we een soort ruzie want ze ging me negeren, maar nu we samen zwemles geven kunnen we het weer met elkaar vinden, voor mij zal het nooit meer zo zijn als 4 jaar geleden maar zolang ik een normaal gesprek met iemand kan voeren is dat al een hele opluchting, dus probeer met haar te praten als je denkt dat het helpt.
Groetjes
Just be yourself, it's always better than do whatever people want
xAshley
Groentje
Geslacht:
Leeftijd: 17
«
Reactie #4 Gepost op:
30 apr, 2011, 12:10:13 »
Ik maak steeds hetzelfde mee als jou,
ik heb ook een vriendin die steeds ruzie met me zoekt, en dan laat ze me vallen en ben ik helemaal alleen in de pauzes en in de lessen.
Ik heb me er echt rot over gevoelt, maar op een gegeven moment dacht ik 'waarom doe ik dat?'
dus besloot ik er maar om er het beste van te maken, ik hield mezelf groot en liet zien dat het me niks kon schelen.
Ik de pauze nam ik een leesboek/tijdschrift mee en ging ik gewoon lezen, in de lessen deed ik gewoon mijn werk.
Het is echt moeilijk, dat weet ik.
maar voor je het weet ontmoet je nieuwe vrienden, want ik weet zeker dat er wel iemand op je afstapt.
Als je lef hebt kun je dat zelf doen, als er een meisje of jongen in je klas zit die je wel aardig lijkt begint je er een gesprek mee
ken je ook niemand buiten je klas?
Anders kun je daar mee omgaan in de pauze.
als dat niet zo is, hou vol.
ik weet zeker dat jij echt geweldige vrienden gaat vinden.
denise1924
Groentje
Geslacht:
Leeftijd: 13
«
Reactie #5 Gepost op:
30 apr, 2011, 13:21:42 »
Ik heb dat precies hetzelfde als jij. (en de andere mensen die dat ook hebben)
Ik zou inderdaad ook proberen andere mensen op te zoeken waar je bevriend mee kan worden.
Voor de rest zou ik ook niet veel advies weten, omdat ik in dezelfde situatie als jou zit. Sorry.
Maar veel succes verder.
Fabienne1996
Hele Bekende
Geslacht:
Lokatie: Nederland
Leeftijd: 16
Lachen is mijn leven..
«
Reactie #6 Gepost op:
03 mei, 2011, 18:02:50 »
ik heb ook ( zoals vele ) hetzelfde meegemaakt. en is nog steeds bezig.
Ze zat oa. ook bij me in de klas.
Maar ik heb nieuwe vriendinnen gemaakt, steeds meer gelukkig ( ook in de klas)
en in het begin dacht ik zo van, wat een rare meiden??
Maar mijn vooroordeel was stom, want ze zijn echt aardig,
en geloven mijn verhaal, in plaats van die roddels.
Wel voel ik me soms nog steeds gekleineerd enzo,
maar maak gewoon nieuwe vriendinnen ( of vrienden)
dan komt het vanzelf beter,
of als je veel lef hebt,
loop eens naar haar toe en vraag wat er fout is gegaan,
waarom ze zo doet en je opeens liet vallen.
succes xxxx
Everyday life tikkles me, Its healthy you know
emma1996
Groentje
Geslacht:
«
Reactie #7 Gepost op:
08 mei, 2011, 21:20:26 »
Heey mensen
alvast echt heel erg bedankt! de vakantie is nu voorbij dus morgen moet ik weer naar school
xxxxx
JasmineGrey
Proeflid
Geslacht:
Leeftijd: 16
«
Reactie #8 Gepost op:
09 mei, 2011, 21:58:48 »
In zo'n situatie zijn er maar 2 oplossingen mogelijk.
1. Je praat met haar, een goed gesprek en je zorgt dat je er alles aan doet zodat het goed komt. (Dit moet uiteraard wel van 2 kanten komen, als je vriendin haar best niet doet ervoor en jij wel loop je alleen maar achter haar aan.) Vraag desnoods hulp aan een Leraar/Mentor/Vertrouwenspersoon.. Iemand die jij vertrouwd met jou problemen waarvan je weet dat ze het niet door zullen vertellen of het niet zouden misbruiken..
2. Je gaat door met je leven en laat haar maar praten, zoekt andere, betere vrienden en leeft rustig door. Je zou desnoods zelfs van klas kunnen wisselen als je je daar beter op je plaats voelt. (Heb ik ook gedaan in de 2e klas is niks mis mee...) Dat hoeft helemaal niet te betekenen dat je geen vrienden hebt ofzo wat sommige mensen denken, het gaat om jou. Niet om hen.
Welke optie je ook kiest, veel sterkte en geluk! Ik hoop dat jij en je vriendin er samen uitkomen. ~<3
emma1996
Groentje
Geslacht:
«
Reactie #9 Gepost op:
04 jun, 2011, 08:27:05 »
heey mensen
alvast heel erg bedankt en verder wilde ik nog even reageren: ja ik heb ook buiten mn klas nog vriendinnen dus in de pauze zit ik bij hun en dan voel ik me ook niet alleen het is alleen in de klas als je moet samenwerken met n tweeen ofzo.
x-jes my
Pagina's: [
1
]
»
Jongeren Problemen of Vragen
»
Problemen op School
»
ruzie en gepraat
Laden...