Auteur Topic: Zijlmeisje Laura  (gelezen 4511 keer)

• Proeflid
Zijlmeisje Laura
« Gepost op: 24 december 2009, 20:13:18 »
Ik vind het belachelijk..
Als ik een uurtje spijbel, een paardagen eerdere op vakantie wil of buiten de vakantietijden om niet op school verschijn, heb ik gelijk gesodemieter, controle of een boete (mijn pa dan), terwijl Laura het zijmeisje ongestoord van school wel mag blijven.

Ik vind het oké dat ze ambities heeft en dat wil nastreven, volgens mij zullen er vast meerdere zijn die een sport beoefenen  en hier voor graag vrij zouden willen krijgen, maar helaas.     
 >:(

• hallodoei

• Gast
Re: Zijlmeisje Laura
« Reactie #1 Gepost op: 25 december 2009, 10:57:23 »
Volgens mij mag ze dat helemaal niet zomaar, maar doet ze het gewoon.. ;) Oftewel, het is niets kroms in de wet, of wat dan ook, maar het is gewoon van 'Ik wil iets en ook al mag ik het niet, ik doe het gewoon'.

• Hele Bekende
  • Leeftijd: 27
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 25 december 2009, 13:02:34 »
Het probleem vooral is de media.
Rechtzaakje hier, krante bericht daar, televisie uitzending, en dat gaat maar door.

Ook de ouders vind ik hierin geen goede rol vullen. Die steunen haar notabene in wat ze wil.
Als ik een kind van die leeftijd had, no way, die laat ik echt niet in d'r eentje rond de wereld zeilen. Als die ouders vinden dat ze dat aankan, zijn die ouders gewoon zwaar ziek...  :-[

• De Paperaaste

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 26 december 2009, 11:16:17 »
Als ze gaat zijlen is het niet zo erg, maar over dat ZEILEN gesproken, ze moet doen en laten wat ze wil, als zij wil zeilen moet ze dat gewoon doen, ze komt er zelf nog wel achter dat t goed fout gaat

• Nieuwe Bekende
  • **
  • Leeftijd: 17
  • Geslacht: Vrouw
  • OneLoveOneHeart
« Reactie #4 Gepost op: 26 december 2009, 12:29:55 »
Ik vind het wel een beetje appart dat de ouders haar dochter laat zeilen.. Niet lullig bedoeld ofzo..
Maar ze is nog jong.. Het is toch gevaarlijk helemaal alleen.
ze moet dan op haar 15 al voor haar zelf zorgen.

Of heb ik het allemaal verkeerd begrepen..  ???

• Hele Bekende
  • Leeftijd: 27
« Reactie #5 Gepost op: 26 december 2009, 14:48:10 »
Ik vind het wel een beetje appart dat de ouders haar dochter laat zeilen.. Niet lullig bedoeld ofzo..
Maar ze is nog jong.. Het is toch gevaarlijk helemaal alleen.
ze moet dan op haar 15 al voor haar zelf zorgen.

Of heb ik het allemaal verkeerd begrepen..  ???

Das dus in andere woorden precies wat ik ook wou zeggen.
En @Hooligan:
Als jij een dochter van die leeftijd had, zou je haar dan ook maar zo wegsturen, en zeggen, ze komt er vanzelf wel achter?

• Hele Bekende
  • Leeftijd: 13
« Reactie #6 Gepost op: 04 februari 2010, 23:11:54 »
ik vind het goed en dapper wat ze doet
vandaag op jeugdsjournaal ging ook ff over laura
laura gaat in hoger beroep ;D
ik hoop dat laura wint! ;D

x lucinda

• Meester Lid
  • Leeftijd: 16
  • I Am Who I Am And I Do What I Do
« Reactie #7 Gepost op: 09 maart 2010, 22:44:20 »
het is zeg maar altijd laura dit laura dat hebben mensen niks anders om over te praten als ik zo iets wil doen zou dat echt echt echt niet mogen  :-X ik vind het heel erg logisch dat ze niet mag, ze zal dan wel een ambitie hebben maar kom op nou iedereen heeft dromen..sorry als het een beetje boos klinkt :-[
groetjes een noukos

• Groentje
  • *
  • love is life
« Reactie #8 Gepost op: 24 maart 2010, 18:29:49 »
ik heb ook een vriendin en die heeft ook een regeling met sgool waardoor ze heel veel vakken mist. zij doet elke dag 3 uur aan viool!(zij wil heel graag violiste worden!) dus ik begrijp het wel. het is voor zo iemand sowieso heel moeilijk om iets na te streven enzo. en als dit hun helpt danis het alleen maar goed. natuurlijk is het oneerlijk , maar ja. het is ook oneerlijk dat de mensen in afrika dood gaan van de honger en wij hier zueren als we iets niet lekker vinden.
xx

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 19
  • heb je me nodig laat het me weten
« Reactie #9 Gepost op: 28 mei 2010, 00:37:38 »
ik denk dat je als ouders zijnde niet je taak volbrengt door je dochter DEZE werled over te laten reizen alleen.
en al helemaal niet per boot. mijn vader heeft een zeilboot en ik weet hoe tof het is om te zeilen. ambities nastreven is ook geen probleem. maar om op je 15e alleen een redelijk grote boot de oceaan op te varen is gewoon een ziekelijk idee.

haar ouders steunen haar en opzich is dat goed. maar ik denk dat echte steun betekend had dat ze mee zouden varen. ze is pas 15 en heeft nog jaren genoeg om dat te gaan doen. en wat laura betreft ik denk niet dat zei zich realiseerd dat deze wereld vol aanranders verkrachters zit. daarnaast kan je ook niet verwachten dat een 15 jarige zo'n lange tijd voor haar zelf kookt, wast, zeilt en onderhandeld.

ik denk dat laura en haar ouders veel beter hadden moeten nadenken over deze stunt.

gr sander

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #10 Gepost op: 12 augustus 2010, 10:20:44 »
ik denk dat ze wel toelating moeten hebben hoor
en dat er eerst een heleboel papieren bij komen te kijken
er is een meisje van mijn klas dat danst
ze is echt heel goed en zij mocht ook eens enkele dagen
thuis blijven om te gaan optreden

• Hele Bekende
« Reactie #11 Gepost op: 30 augustus 2010, 21:07:44 »
Mwa voor my is dat nie zo raar hoor ik ken veel gasten om myn heen die wel vaker vry krygen omdat ze bijvoorbeeld in het nederlandse jeugd elftal spelen die zijn af en toen en raar genoeg ook een paar woensdagen weg of andere dagen want zit vna alles

• Hele Bekende
  • Leeftijd: 19
  • i have a love/hate relationschip with my life
« Reactie #12 Gepost op: 30 augustus 2010, 23:26:30 »
er zijn wel bepaalde scholen waar je gwn voor sport vrij kan krijgen (loot status heet het volgends mij) maar ook op mijn school doen ze er niet heel moeilijk om

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 15
  • Tranen spreken woorden<3
« Reactie #13 Gepost op: 15 december 2010, 19:30:00 »
Ik zit op de school waar zij ook op heeft gezeten en bij ons is het echt niet makkelijk om zomaar weg te gaan.. Ik heb ook echt geen idee hoe ze het geregeld heeft maarja.. Ik denk dat ze er wel heel veel voor heeft moeten doen..
xxx

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 17
« Reactie #14 Gepost op: 21 februari 2011, 03:08:42 »
oh, wow! wat een geluk heb ik! om mijn school kan ik zomaar 2 weken vrij nemen!