Tiener Problemen

Log in of registreer jezelf.

Auteur Topic: tampon  (gelezen 417 keer)

Offline myxxxTopic starter

• Groentje
  • *
  • Geslacht: Vrouw
tampon
« Gepost op: 06 mei, 2010, 14:37:27 »
hallo
ikben ongesteld geworden maar geruik nu maandvrband
nou boed ik best wel erg als ik ongesteld ben, nou durf ik dat nit op school te verschonen dus mijn moeder zei tampon en maandverband
zodat als de tampon doorlekt er nog maandverband it.
nou heb ik 2 vragen
kan je ook een tampon dragen als je weet dat je ongesteld moet worden maar het og net niet bent?
en als een tampon vol ik, MOET je hem dan vervangen of kan je hem laten zitten?
ik weet dus dat i dan lekt maar dat makt da niet uit aleen niet dat het gevaarlijkis of iets

xxx

Offline DorisMm

• Nieuwe Bekende
  • **
Re: tampon
« Reactie #1 Gepost op: 06 mei, 2010, 20:51:24 »
Nou ik zou als je het nog niet regelmatig bent niet meteen tampons in doen, omdat je dan nog niet weet of je bent en het is volgens mij niet goed als je er een tampon uithaalt omdat dat heel veel vocht eruit haalt. Ik zou sowieso altijd tampons en/of maandverband meenemen.

Ik zelf gebruik tampons en inlegkruisjes, omdat ik maandverband niet echt lekker vind zitten en inlegkruisjes vangen ook wel het hoognodige op als mijn tampon door zou lekken (wat nog niet gebeurd is)

En als je tampon vol is, is het ook de bedoeling dat je hem vervangt, ook al draag je maandverband, want wat heeft een tampon dan voor zin. Het is zelfs gevaarlijk als je een tampon echt te lang laat zitten, je kunt TSS krijgen. Ik weet niet precies hoe dat zit, maar ik zou daar maar niet bang voor zijn want het is een heel zeldzame ziekte. En zorg gewoon dat je altijd extra tampons meeneemd, want als hij dan vol is, kun je hem gewoon vervangen.

x Doris

Offline Saraah.

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 18
« Reactie #2 Gepost op: 09 mei, 2010, 21:48:59 »
Ik weet het niet zeker, maar volgensmij kun je gewoon een tampon indoen als je nog niet ongesteld bent.
Ik doe het teminste ook wel, maar niet contenu, alleen als ik het misschien die dag kan worden, dat ik gewoon
alsvast een in doe zodat er geen kans is dat ik een vlek in mijn broek krijg.

Ja het klopt, het is niet zo slim om een volle tampon in te houden, er zijn veel bacteriƫn en dat is niet goed voor je.

Offline Lizzy.

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 13
« Reactie #3 Gepost op: 15 mei, 2010, 20:20:29 »
ik heb een vraagje eigenlijk, hoelang kan je maximaal een tampon inhouden als je gemiddeld ongesteld bent?
want ik zit op wedstrijdzwemmen, en soms heeft een wedstrijd wel eens 3 uurtjes geduurd, plus naar huis fietsen, tas uitpakken enzo, eten, etc. heeft hij er 4 1/2 uur ofzo ingezeten,
is dat al veel of "kan" hij nog langer?  :P

Offline Saraah.

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 18
« Reactie #4 Gepost op: 18 jul, 2010, 23:02:14 »
Hee, ik heb weleens gehoord dat je tijdens 'zwemmen' niet bloed. maar je kunt best 3 uur doen in het water. Alleen daarna moet je eigenlijk meteen gaan verschonen
omdat er ook veel water bij en dan verlies je eerder bloed.
als je snapt wat ik bedoel.
groetjes..