Auteur Topic: opvoeding  (gelezen 2245 keer)

• Nieuwe Bekende
  • **
opvoeding
« Gepost op: 22 november 2010, 23:23:57 »
Hoe ben jij opgevoed? Streng, Vrij, Normaal, Verwend? (Of verzin er zelf 1)

• Global Moderator
  • Leeftijd: 18
  • Geslacht: Man
Re: opvoeding
« Reactie #1 Gepost op: 23 november 2010, 19:25:21 »
Ik ben best wel normaal/vrij opgevoed. Alleen op  geldzaken wat minder vrij...

• Meester Lid
  • Leeftijd: 15
  • Geslacht: Vrouw
  • I've got the magic.
« Reactie #2 Gepost op: 26 november 2010, 22:59:59 »
Hmm, ik hoorde laatst zeg maar van mijn vriendin dat zij altijd naar een kinderdagverblijf moest en dat hoefde ik echt nooit.
Dus ik kreeg best wel veel aandacht en denk dat ik ook wel beetje verwend ben, vooral omdat ik best vaak kreeg wat ik wou toen ik wat jonger was. Maar verder denk ik dat mijn opvoeding best normaal was. Alleen kreeg en krijg ik nog altijd geen contant zakgeld :p

• admin
  • Leeftijd: 20
  • Have a good live
« Reactie #3 Gepost op: 05 december 2010, 21:57:41 »
ik ben eigenlijk zowel verwend als streng als vrij opgegoed.

ik krijg veel qua paarden.
qua vriendjes sex enz. mag ik weinig tot niks (18 jaar 3 jaar een relatie mag ik nog steeds niet samen met mijn vriend in 1 kamer slapen)
en qua school en vriendinnen wen qua weg mogen vrij neutraal.

Groetjes,

Charelle

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 21
« Reactie #4 Gepost op: 08 december 2010, 15:41:36 »
Ik ben vrij streng (maar rechtvaardig) opgevoed.
Ik heb een periode gehad waar ik een echte losbol was. Een harde hand was dus zeker en
vast nodig!!

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 09 december 2010, 23:15:44 »
vinden jullie het raar, dat ik dit vraag? begin me egt te schamen

• De Beste
  • Leeftijd: 2008
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
« Reactie #6 Gepost op: 10 december 2010, 13:16:47 »
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe jij denkt over je eigen opvoeding. Ik neem aan dat je deze vraag niet voor niets stelt :)

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 10 december 2010, 22:45:04 »
Mijn opvoeding.....Streng vind ik, Haast alles moet ik verplicht doen......Anders krijg ik geen eten (Sla smorgens altijd over) En met geld krijp ik 2 euro per maand,

• Hele Bekende
  • Leeftijd: 16
« Reactie #8 Gepost op: 30 januari 2011, 01:04:50 »
ik vind zelf dat ik bestwel streng ben opgevoed en nog steeds wordt opgevoed vooral qua geldzaken

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 17
« Reactie #9 Gepost op: 30 januari 2011, 23:56:11 »
Mijn vader is erg streng, terwijl mijn moeder juist makkelijker is. Ik ben enigskind, en mijn ouders zijn erg 'welgesteld' dus ik ben redelijk verwend.. (A) :P
Ze hebben me ook redelijk vrij opgevoed en nooit gedwongen gelovig te zijn.
Al ben ik wel gelovig, (net als hun) Rooms-Katholiek, ook al beoefen ik het niet enorm. (A)

• Hele Bekende
  • Leeftijd: 26
  • Na regen komt zonneschijn
« Reactie #10 Gepost op: 03 februari 2011, 22:46:36 »
Ik ben ook niet erg streng opgevoed maar ook niet het tegenovergestelde.

Van 'geloof' heb ik nooit iets mee gekregen. Ze hebben me alleen geleerd dat er verschillende richtingen zijn.
Zakgeld kreeg ik wel, niet veel maar wel met regelmaat. Volgens mij leer je er op die manier wel enigszins mee omgaan.
Met school hadden ze wel iets strenger mogen zijn vind ik nu ik er aan terug denk. Ik heb havo gedaan maar had eigenlijk, als ik niet zo lui was geweest, best vwo kunnen doen.
Ben ook een jaar blijven zitten in de 4e (zonde natuurlijk). Pas toen dat gebeurde werden ze opeens veel strenger. Mocht nog maar bepaalde tijden achter de computer of tv, verplicht huiswerk maken enzovoorts.
Hadden ze me wat eerder in de gaten gehouden en meer bemoeid met mijn schoolgaan had ik denk ik veel minder gespijbeld en meer mijn best gedaan.
Heb jonger zusje en oudere broer en dat heeft me denk ik wel geleerd eerlijk te delen. (hoewel ik uiteraard altijd vond dat mijn zusje meer mocht dan ik haha)
Mijn ouders lieten ons al vrij vroeg alleen thuis, naar de winkel gaan en waren met mij niet al te streng wat betreft laat thuis komen en uitgaan.
Ik weet niet of ik daardoor verantwoordelijker geworden ben of dat ik dat juist mocht omdat ze worden dat ik daar verantwoordelijk genoeg voor was. (kip ei verhaal)

Anyway, niet al te streng. Vind mijn ouders best cool als ik zo terug denk aan mijn tiener jaren. Hoewel we ook wel eens flink ruzie hadden hoor (meestal over cijfers en huiswerk)

Groetjes

Ernst

• De Beste
  • je bent zo oud als je je voelt
« Reactie #11 Gepost op: 08 februari 2011, 17:53:42 »
ik dnek dat ik redelijk vrij ben opgevoed, de meeste dingen moest/moet ik zelf maar weten. tot nu toe worden de meeste dingen (expanditionele feesten enzo) door mijn ouders betaalt. wel moet ik verplicht een baantje zoeken al wil ik zelf ook wel een inkomen hebben.
grtz
verk

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 18
« Reactie #12 Gepost op: 15 februari 2011, 01:02:37 »
Als ik van die 4 moest kiezen zou ik verwend kiezen ik mag namelijk alles en krijg veel.
Ik zou zelf liever willen zeggen goedbedeeld opgevoed.

• Groentje
  • *
« Reactie #13 Gepost op: 20 februari 2011, 23:27:12 »
kben perfect opgevoed. veel vrijheid, mag eigenlijk alles zelf wel bepalen. heb top ouders

• Hele Bekende
  • Lachen is mijn leven..
« Reactie #14 Gepost op: 17 maart 2011, 20:01:18 »
ik ben normaal/vrij opgevoed. ik mag bijna alles zolang ik goede punten haal, en condooms gebruik (???)