Auteur Topic: Lifes shit.  (gelezen 808 keer)

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 15
  • Geslacht: Man
  • Every smile,laugh is a lie, to me, you. Im sorry.
Lifes shit.
« Gepost op: 07 oktober 2011, 23:01:13 »
Haii..

Ik ben een jongen van 14 jaar,
Word op school heel veel gepest, heb like no friends.. (like 2/3 vrienden, maar maken toch alleen maar grapjes over me enzo. en doen soms gemeen enzo..)

Ik heb wel een vriendin, Maar ik weet niet of ze van me houd om wie ik ben, of uit medelijden..

Ik word dus veel gepest enzo, vanwege mijn uiterlijk etc.
Laatst nog gevochten, direct iedereen voor die anderen opkomen.

Heb nooit zin om naar school te gaan,
Liefst lig ik heledag op mn bed, Of praat ik met mensen op internet die me wel begrijpen enzo..

En ik zit er echt heel erg over in qua uiterlijk enzo.
Veel mensen noemen me emo,gothic, vampier of whatever.
omdat ik like zwarte kleding draag enzo, maar dat heeft er niks mee te maken.

En ik ben ook onzeker over mijn gewicht,
Iedereen zit te zeuren dat ik anorexia heb enzo (ookal weet ik zelf echt wel dat ik dat niet heb) (ik ben 1.75/1.80 lang, 14 jaar, jongen, en weeg ongeveer 55 Kilo)
En anderen zitten te zeggen dat ik dik ben enzo.

Ik voel me echt heel erg alleen en klote
En heb af en toe ook suicide neigingen. Maar als ik dan op het punt sta om het te doen, lukt het me niet en voel ik me nog meer klote en een slappe mislukkeling.

Ik voel echt super veel love for my GF.
Maar ik ben bang dat ik haar teleurstel, en niet genoeg voor haar ben.

Ik voel me zo lelijk en alleen en klote enzo..

Is dit normaal voor een jongen van 14 jaar om zich zo te voelen? Of stel ik me gewoon fucking erg aan?

Already thanxx voor reacties en whateverr <3

XxxDesperateLonleyBoyOf14YearsWhoFeelsUglyAndStuff <33

• Meester Lid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lifes shit.
« Reactie #1 Gepost op: 07 oktober 2011, 23:16:31 »
heeey

Eerst antwoord op je vraag, nee het is niet normaal voor iemand zich zo slecht te voelen (al gebeurt het wel veel vaker), maar je stelt je ook niet aan.
Het kan wel zijn dat je gevoeliger dan gemiddeld ben, daar kan ik zeker niet zo snel een oordel geven.
Heb je wel eens erover gedacht om hulp te zoeken? Als in de zin van proffesionele hulp?
Ik kan natuurlijk niet zeggen of het zo is, maar je komt heel erg depressief over en een depressie gaat niet zomaar over.
Dus zou ik je aanraden zo snel mogelijk hulp te zoeken voor het erger wordt en echt uit de hand gaat lopen.
Volgens mij ben je ook erg zoekend naar wie je nou eigenlijk bent of niet? (dat is wel normaal, maakt volgens mij iedereen wel eens of vaker mee).
Over je uiterlijk, als ik hoor van andere zeuren dat je anorexia hebt en je onzeker bent over je gewicht, vind je dan nu jezelf te zwaar of te licht?
Je zit nl kwa gewicht wel op de ondergrens, dus ik raad je aan wel in de gaten te houden niet meer af te vallen.
Overigs als je genoeg eet is het geen probleem hoor, ik bedoel dat trekt over t algemeen als t groeien gestopt is wel weer bij.
Als je wilt afvallen denk ik dat je daar ook hulp voor moet zoeken, omdat afvallen met jou bmi echt niet goed is.
En ik zal niet zeggen dat je anorexia hebt hoor, maar als je niet oppast, kan het er wel toe gaan leiden...  en geloof me dat is vreselijk
Maar nu de belangrijkste vraag denk ik: zou je hulp willen?
Zo ja dan zou ik en genoeg andere je kunnen helpen met hoe je aan echte hulp kan komen en wat wel of niet zelf te doen is.
Sterkte

xxx

• Groentje
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 07 oktober 2011, 23:26:31 »
heeey

Eerst antwoord op je vraag, nee het is niet normaal voor iemand zich zo slecht te voelen (al gebeurt het wel veel vaker), maar je stelt je ook niet aan.
Het kan wel zijn dat je gevoeliger dan gemiddeld ben, daar kan ik zeker niet zo snel een oordel geven.
Heb je wel eens erover gedacht om hulp te zoeken? Als in de zin van proffesionele hulp?
Ik kan natuurlijk niet zeggen of het zo is, maar je komt heel erg depressief over en een depressie gaat niet zomaar over.
Dus zou ik je aanraden zo snel mogelijk hulp te zoeken voor het erger wordt en echt uit de hand gaat lopen.
Volgens mij ben je ook erg zoekend naar wie je nou eigenlijk bent of niet? (dat is wel normaal, maakt volgens mij iedereen wel eens of vaker mee).
Over je uiterlijk, als ik hoor van andere zeuren dat je anorexia hebt en je onzeker bent over je gewicht, vind je dan nu jezelf te zwaar of te licht?
Je zit nl kwa gewicht wel op de ondergrens, dus ik raad je aan wel in de gaten te houden niet meer af te vallen.
Overigs als je genoeg eet is het geen probleem hoor, ik bedoel dat trekt over t algemeen als t groeien gestopt is wel weer bij.
Als je wilt afvallen denk ik dat je daar ook hulp voor moet zoeken, omdat afvallen met jou bmi echt niet goed is.
En ik zal niet zeggen dat je anorexia hebt hoor, maar als je niet oppast, kan het er wel toe gaan leiden...  en geloof me dat is vreselijk
Maar nu de belangrijkste vraag denk ik: zou je hulp willen?
Zo ja dan zou ik en genoeg andere je kunnen helpen met hoe je aan echte hulp kan komen en wat wel of niet zelf te doen is.
Sterkte

xxx

First of all.
Thanx voor je (sws snelle) reactie <3.

En nja ik weet niet, ik zou wel hulp willen, gewoon iemand met wie ik kan praten. Ipv alles met mensen die ik niet irl ken enzoo..
Maar het voelt dan net alsof ik me aanstel enzo, dus zeg ik vaak als ik met iemand praat de helft niet enzo.
En laat ik meeste gewoon achter me en probeer het te vergeten, wat me niet lukt..

en over mijn gewicht,
Ik vind zelf dat ik genoeg eet (ookal vinden anderen dat weer niet).
En ik zou wel graag nog wat af willen vallen, het liefste wil ik tegen de 45kilo aan zitten..

En ik zou ook echt niet weten waar ik hulp zou moeten zoeken,
En dan ook echt over mijn gevoelens (durven) te praten..

Xxx ♥

• Groentje
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 08 oktober 2011, 00:08:54 »
@maraa

Is het btw ook raar dat ik niet van uitgaan hou enzo?
Ik bedoel, like iedereen van mijn leeftijd vind het geweldig om lekker uit te gaan met vrienden.
naar hardcore feesten, of gewoon feesten, dansen, drinken etc.

Ik ga wel eens naar concerten toe, maar dat is totaal iets anders.

Mijn gf zei dat dat best raar is enzo. is dat ook zo? dat ik niet van feesten enzo houd op mijn leeftijd.

xxx

• Hele Bekende
  • Leeftijd: 14
« Reactie #4 Gepost op: 08 oktober 2011, 08:12:16 »
@emolovexxx

Ik ben 13, word 14 over 1 maandje, en ik ga ook niet graag naar feesten enzo.
De hele klas gaat 1 keer in de maand ergens heen, maar ik vind dat niet eens leuk,
dus zoals je hoort, je bent niet de enige die niet graag naar feesten gaat.
En áls ik eens ergens heen ga, zit ik me te vervelen, maar dan ga ik omdat de hele klas gaat, maar daar vind ik eigenlijk ook niks aan.

Hoop dat je er iets aan hebt,

Sigtør Brann

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 18
  • If life is so easy, then you're doing it wrong.
    • ^^
« Reactie #5 Gepost op: 08 oktober 2011, 09:14:54 »
@maraa

Is het btw ook raar dat ik niet van uitgaan hou enzo?
Ik bedoel, like iedereen van mijn leeftijd vind het geweldig om lekker uit te gaan met vrienden.
naar hardcore feesten, of gewoon feesten, dansen, drinken etc.

Ik ga wel eens naar concerten toe, maar dat is totaal iets anders.

Mijn gf zei dat dat best raar is enzo. is dat ook zo? dat ik niet van feesten enzo houd op mijn leeftijd.

xxx

Nah, het is niet raar.
Iedereen is anders, en is ook beter zo.

Ikzelf ben een meid van 17, en hou ook niet van alle standaard dingen zoals andere tieners.
(feesten, uitgaan, shoppen, make-up etc)

Dus maak je niet zorgen over dat punt.

Maar over school,
Ik heb precies hetzelfde als jou meegemaakt.
Ze deden me ook altijd taggen als goth, emo, vampire soms zelfs als een lopend lijk.
Maar je moet er gewoon niet naar luisteren, het is jou style, en als ze er niet mee om kunnen gaan is het hun probleem.
Ik bedoel maar, het zijn maar kinderachtige mensen die je maar voor een bepaalde periode zal zien.
Want als je ouder word zul je ze waarschijnlijk niet meer tegenkomen.

En over het met iemand praten,
Je kunt altijd met je eigen mentor erover praten van wat die mensen tegen je doen.
Want normaal gesproken op scholen als pesten voorkomt, en je geeft het aan, kunnen ze er iets tegen doen.

Maar is er anders geen maatschappelijke werker/werkster op je school?
Daarbij zou je eventueel al je problemen kunnen tegen vertellen.

En over de zelfmoordpogingen,
ik heb het ook al te vaak geprobeerd.
Het is het niet waard, tenslotte is het jouw eigen leven en niet die van hun.
Je bereikt er niets mee om jezelf ten einde te brengen.
Je moet gewoon je eigen leven leven zoals jij dat zelf wilt, zonder je eigen iets aan te trekken van de anderen.
Ze pesten alleen maar omdat ze hun eigen zelf minderwaardig voelen dus zoeken ze iemand waarvan ze de baas kunnen spelen.
Dus laat je eigen niet kleineren door hun, en voor je eigen opkomen kan ook geen kwaad (alhoewel het lastig kan zijn als ze in een groep zijn)
Maar als het te erg zou worden met het gepest, moet je het gewoon proberen aan te geven bij een docent die je vertrouwt, of je eigen mentor/schoolhoofd.

Sorry als je met dit advies niet echt iets kunt,
maar ik weet uit eigen ervaringen dat deze dingen misschien een oplossing zouden kunnen zijn.

Groeten,
Shiyozuki

• Groentje
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 08 oktober 2011, 09:38:04 »
@Sigtør Brann @Shiyozuki

Bedankt voor reactie enzoo..
en Shiyozuki sommige mensen die me pesten, ken ik eigelijk al mn hele leven.
Sinds ik op basischool zit.

En ik heb keer geprobeert met mentor proberen te praten,
1 persoon werd van school gestuurd. Maar de vrienden van hem werden alleen maar bozer op mij
omdat het mijn schuld was enzo..
Dus sinds dien praat ik ook niet meer met mentor ofz.

en we hebben geen maatschappelijke werker/werkster op onze school..

Heel erg bedankt voor reactie en advies..

xxx
emolovexxx

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 17
« Reactie #7 Gepost op: 08 oktober 2011, 10:45:14 »
Hee!

Dat verschijnsel van sommige mensen die je al je hele leven pesten ken ik ook.
Maar probeer alsjeblieft ook te onthouden dat het niet jou schuld is dat je gepest wordt.
Ik heb dit zelf ook wel gedacht, maar dat is gewoon niet zo.
Probeer alles realistisch te blijven bekijken.
Als je zelf zo onzeker bent en je zelf (ik zeg maar wat) een sukkel vind sta je eigenlijk naast je pesters.
Je bent het met ze eens.
Ik hoop dat je dit kan begrijpen en er wat mee kunt.
Ik snap ook helemaal waarom je niet meer naar je mentor wilt.
Maar probeer dan thuis ergens iemand te vinden die je vertrouwd om over dit soort dingen te praten.
Het geeft ook helemaal niet dat het in het begin niet lukt om erover te praten.
Dat had ik ook.
Maar met op een gegeven moment lucht het wel op.
Dit wou ik toch nog even hier droppen.
Misschien dat je er wat aan kan hebben.
Heel veel sterkte met alles!

Gerp

• Groentje
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 08 oktober 2011, 10:49:00 »
Hee!

Dat verschijnsel van sommige mensen die je al je hele leven pesten ken ik ook.
Maar probeer alsjeblieft ook te onthouden dat het niet jou schuld is dat je gepest wordt.
Ik heb dit zelf ook wel gedacht, maar dat is gewoon niet zo.
Probeer alles realistisch te blijven bekijken.
Als je zelf zo onzeker bent en je zelf (ik zeg maar wat) een sukkel vind sta je eigenlijk naast je pesters.
Je bent het met ze eens.
Ik hoop dat je dit kan begrijpen en er wat mee kunt.
Ik snap ook helemaal waarom je niet meer naar je mentor wilt.
Maar probeer dan thuis ergens iemand te vinden die je vertrouwd om over dit soort dingen te praten.
Het geeft ook helemaal niet dat het in het begin niet lukt om erover te praten.
Dat had ik ook.
Maar met op een gegeven moment lucht het wel op.
Heel veel sterkte met alles!

Gerp

Heel erg bedankt  voor je reactie en advies.
En ik probeer iemand te vinden in my life who i can trust, en kan ik vertellen wat me dwars zit enzo.
Ookal gaat dat nog een groot probleem worden, maar ik zal mijn best doen.

Bedankt,
Xx

• Meester Lid
« Reactie #9 Gepost op: 08 oktober 2011, 11:06:09 »
Graag gedaan hoor ;)
Mag ik vragen hoe de band met je ouders is?
Je zou nl naar de huisarts kunnen gaan, die kan of zelf gesprekken met je voeren of je doorverwijzen,
maar ik dacht dat ouders daar achter komen. Nu kan je natuurlijk dan ook zeggen dat het voor iets anders is,
maar het fijnst is als je eerlijk kan zijn en je ouders je dan begrijpen.
Ik vind het trouwens wel appart dat ze op jouw school geen maatschappelijk werker hebben of orthopedagoog (dacht dat zo goed als iedere school dat minstens 1 dag per week heeft), niet dat jij daar iets aan kan doen. Ik snap dat je liever niet naar je mentor gaat, maar aan de andere kant hij/zij probeert je dus wel te helpen
an als je de gevolgen aangeeft dan kan je zelf met hem kijken naar andere oplossingen.
En je kan het natuurlijk ook over het willen afvallen en suicide gedachtes/pogingen hebben.
Het is wel heel lastig dat begrijp ik heel goed, maar het is wel belangrijk dat je geholpen gaat worden.
veel sterkte

xxx

• Groentje
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 08 oktober 2011, 12:01:06 »
Graag gedaan hoor ;)
Mag ik vragen hoe de band met je ouders is?
Je zou nl naar de huisarts kunnen gaan, die kan of zelf gesprekken met je voeren of je doorverwijzen,
maar ik dacht dat ouders daar achter komen. Nu kan je natuurlijk dan ook zeggen dat het voor iets anders is,
maar het fijnst is als je eerlijk kan zijn en je ouders je dan begrijpen.
Ik vind het trouwens wel appart dat ze op jouw school geen maatschappelijk werker hebben of orthopedagoog (dacht dat zo goed als iedere school dat minstens 1 dag per week heeft), niet dat jij daar iets aan kan doen. Ik snap dat je liever niet naar je mentor gaat, maar aan de andere kant hij/zij probeert je dus wel te helpen
an als je de gevolgen aangeeft dan kan je zelf met hem kijken naar andere oplossingen.
En je kan het natuurlijk ook over het willen afvallen en suicide gedachtes/pogingen hebben.
Het is wel heel lastig dat begrijp ik heel goed, maar het is wel belangrijk dat je geholpen gaat worden.
veel sterkte

xxx

Band met mijn ouders gaat wel..
Mn moeder moet wel vaak naar ziekenhuis, en dus moet mijn vader mee.
En zit ik alleen thuis, of met mijn broers.
en mijn moeders is overspannen, dus die is ook best wel vaak boos zonder reden, meestal op mij.

en mischien is er wel maatschapelijke werker, maar dat weet ik niet 100% zeker.
en als mijn ouders erachter komen, willen ze er weer verder op in gaan, en met school bellen enzo.
Endan krijg ik alleen nog maar meer problemen met de mensen die me pesten enzo.
Omdat er dan ook met hun gepraat word..

Thanx <3
Xxx

• Meester Lid
« Reactie #11 Gepost op: 08 oktober 2011, 13:05:27 »
Als je wilt kan ik je een pb met mn msn geven.
Ik denk persoonlijk dat dat wat makkelijker gaat werken,
om te proberen een goede oplossing/ manier te vinden om hulp te zoeken/krijgen.
Zeg maar of je dat wat vind?

xxx

• Groentje
  • *
« Reactie #12 Gepost op: 08 oktober 2011, 16:10:56 »
PB?

En jaa dat zou awesome zijn.
Bedankt <3.

Xxx

• Hele Bekende
  • Leeftijd: 14
« Reactie #13 Gepost op: 08 oktober 2011, 16:47:32 »
Pb betekent iets als persoonlijk bericht.
Dus een soort e-mail, maar dan op deze site.

• Nieuwe Bekende
  • **
  • Leeftijd: 18
« Reactie #14 Gepost op: 08 oktober 2011, 17:09:24 »
hey ik snap precies hoe je je voelt ik had helemaal hetzelfde toen ik zo oud was

geen vrienden ik had geen vriendin ben tot die tijd altijd gepest en voelde me hartstikke eenzaam.

en ik ook heb zelfmoord geprobeerd te plegen wat bij mij mislukt is ik voelde me ook heel dom maar 1 week later kwam ik een heel speciaal persoon tegen en die heeft met eruit geholpen. ik snap je gevoelens wel maar als je goed kijkt kan je ontdekken dat er heel veel mensen zijn die om je geven en misschien is het ook slim om deze gevoelens eens met je GF te bespreken? gewoon alles eruit gooien dat heeft bij mij ook altijd heel erg opgelucht :) het is niet normaal dat iemand van jou leeftijd zulke gevoelens heeft maar het gebeurt jammer genoeg vaker en het is ook niet raar dat je ze hebt want ik begrijp wel dat je ze door alles hebt ;)

ik heb me ook altijd heel lelijk gevonden door het gepest en alles en tegen mij werd ook anorexia patient gezegd (ik ben 2 meter lang en weeg 69 kilo) maar je moet jezelf niet lelijk vinden dat is niet nodig je bent mooi zoals je bent ;) nouja ik snap dat het een rotperiode voor je is maar hou het nog even vol het komt vanzelf uiteindelijk allemaal wel goed en denk niet aan zelfmoord denk maar eens aan hoeveel mensen je daarmee pijn zou doen? zelfmoord is nooit de juiste uitweg. nouja ik hoop dat dit je een beetje kan helpen het komt vanzelf wel goed wacht maar af ;) ik bid ook wel voor je :) weet niet of je gelovig bent maar dat maakt niet uit ;)

groetjes Wagenaar