Poll

Op welke leeftijd is iemand geschikt om alcohol te mogen drinken?

10 / 13
17 (9.8%)
14 / 15
51 (29.5%)
16
58 (33.5%)
17
8 (4.6%)
18
24 (13.9%)
19
3 (1.7%)
20
3 (1.7%)
21
9 (5.2%)

Totaal aantal stemmen: 103

Auteur Topic: alcohol op welke leeftijd  (gelezen 27177 keer)

• redactie
  • admin
  • Geslacht: Man
  • redactie
    • Tiener Problemen
alcohol op welke leeftijd
« Gepost op: 12 juni 2007, 22:31:10 »
Jongeren onder de zestien die met een fles drank over straat lopen, kunnen mogelijk een boete tegemoet zien. Minister Ab Klink (Volksgezondheid) overweegt met het strafbaar stellen van het bezit van alcohol de doorverkoop van drank door ouderen tegen te gaan.

• frummel

• Gast
Re:alcohol op welke leeftijd
« Reactie #1 Gepost op: 12 juni 2007, 23:22:19 »
ik ga niet zo veel uit maar ik vind dat het naar de 21 moet omdat het ddan niet schadelijjk meer is voor je gezondheid :o want dat is het ook als je 16 bent het is gevaarlijk voor andere en jezelf voor je het weet word je gevaarlijk of sterker heb je zo veel op dat je in een coma beland daarom vind ik vanaf 21 dan heb je zelf vrandwoordelijkheid over jezelf en in het verkeer ook kijk hard optredden rijbewijs inleveren als ze de 2x toegestande hoeveelheid in hun bloed hebben

groetjes ronald

• totalwar

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 13 juni 2007, 00:34:33 »
Tja het ligt eraan hoe goed iemand tegen alcohol kent, de ene kent er beter tegen wanneer die ouder is en de ander al beter op jongere leeftijd.

Wel weet ik dat je al je ouder ben soms beter om leert gaan met geld. Ik zou zeggen zo rond de 18, omdat je dan oud en wijs genoeg ben om voor jezelf te zorgen en dan val je niet meer onder de kinderrechten, maar dat ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je drink.

Groeten,

Steffen

• eenwieler

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 13 juni 2007, 01:13:01 »
Als ik uit deze antwoorden moet kiezen, dan zou ik voor de 21 gaan. Maar hoe later hoe beter.

We hebben het wel over een harddrugs. Alcohol is de enigste die nog niet verboden is.

Ferko

• van halsman :P:S:D

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 13 juni 2007, 13:15:17 »
ik was elf toen ik ermee begon maar ik kon makkelijk stoppen er liggen nog wel wat blikjes in de koelkast maar die laat ik mooi liggen gelukkig ben ik er van af want ik kon me langzaam slechter consentreren :P ;)

• aka-chicky

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 13 juni 2007, 14:55:05 »
Tja zolang je bijvoorbeeld op je 12de 1 glaasje drank neemt waar zo'n 1 á 2% in zit oke datt kan maar voor sterkere dranken moet je tog echt ouder zijn

Groetjes miii

• Nadine

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 13 juni 2007, 18:04:52 »
drink gewoon niet dat is het allerbeste denk ik ::)

• rotjonk

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 13 juni 2007, 18:17:51 »
je moet zelf weten wanneer je drinkt maar het feit dat zo hoge piet uit de 2e kamer bezit van alcohol onder de 16 strafbaar is dat vind ik niet normaal ik bedoel ik kan wel normaal een alcohol vrij biertje kopen tulk de zit wel wat in maar ik krijg het wel mee maar als ze het mij verkopen mag ik het ook drinken en het feit dat een jongen van 12 zich niet kan inhouden met zuipen en in coma raakt ja dat is zijn eige domme schuld hij zat tezuipen wij niet

• Ilse

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 13 juni 2007, 21:00:27 »
Hoi,

Ik vind dat het pas mag vanaf 18. Het mag dus niet verkocht worden aan minderjarigen, niet op café's, nergens...

Als de ouders dit kopen kunnen ze dat thuis ook drinken als het mag van de ouders.

Grtz Ilse
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2007, 21:00:59 door Ilse »

• manon

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 16 juni 2007, 20:07:11 »
k ben 12 en nog nooit dronke geeweert BTW ik ztust geen een alchol

• eenwieler

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 19 juni 2007, 00:02:19 »
je moet zelf weten wanneer je drinkt maar het feit dat zo hoge piet uit de 2e kamer bezit van alcohol onder de 16 strafbaar is dat vind ik niet normaal ik bedoel ik kan wel normaal een alcohol vrij biertje kopen tulk de zit wel wat in maar ik krijg het wel mee maar als ze het mij verkopen mag ik het ook drinken en het feit dat een jongen van 12 zich niet kan inhouden met zuipen en in coma raakt ja dat is zijn eige domme schuld hij zat tezuipen wij niet

Oftewel gewoon geen leeftijds grens op leggen. Vraag ik me af waarom heroine en zo nog verboden zijn.

Alcohol staat op nummer 5 betreft schadelijk omdat het weinig schade aan je sociale contacten brengt. Maar het doet geestelijk en lichamelijk niet onder voor heroine en cocaine.

En die jonge van 12 (in coma) kan inderdaad zijn grens niet houden. Maar omdat andere jongen van 12 zich niet in coma drinken, wil nog niet zeggen dat zij wel die grens weten te houden. De grens waar je niet meer spreekt over alcohol gebruik maar alcohol misbruik ligt veel dichter bij het eerste glas, dan bij het laatste glas die uiteindelijk voor die coma zorgt.

Kijk naar je eigen drink gewoonte. Beoordeel wat je er zelf van vind. En kijk dan hoever je boven de grens van verantwoord alcohol gebruik zit.

Ferko

• totalwar

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 19 juni 2007, 20:24:41 »
Ben het met je eens Ferko,

Sommige jongenen kunnen er slechter mee omgaan dan ouderen. Daarnaast ook zijn ouderen niet meer verantwoordelijk door hun ouders en zullen ze zich minder schuldig voelen. Want hoe vind jij het als iemand die jij opvoed en bescherm zich in een coma drinkt.

Ik ben het er mee eens dat een deel wel weet ermee om te gaan, maar wat is beter, dat deel wel laten drinken en het andere deel in coma laten gaan omdat ze er niet mee om kunnen gaan, of beide delen niet laten drinken, want er is immers geen tussenweg.

Groetjes,

Steffen

• eenwieler

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 23 juni 2007, 00:06:57 »
Uit onderzoek is gebleken dat je veel beter met je ouders kan leren alcohol drinken dan met je vrienden.

Als je op 12 jarige leeftijd regelmatig met je ouders drinkt is dat veel minder erg dan op 16 jarige leeftijd met je vrienden leren drinken.

Komt omdat je met je ouders leert om sociaal te drinken en een goede grens handhaafd. Samen met je vrienden leer je geen alcohol drinken maar alcohol misbruiken.

Veel jongeren vinden van zichzelf dat ze verantwoord met alcohol om kunnen gaan. Slechts een klein deel kan het ook daadwerkelijk. Bijna 10 % van alle Nederlanders drinkt overmatig en het loopt steeds verder op.

Alcohol staat niet op doodsoorzaak nummer 1 omdat we een hoop doden niet ivm brengen met alcohol. Er gaan er jaarlijks vele mensen dood aan kanker. Maar lever kanker wordt vaak veroorzaakt door alcohol. Oftewel er gaan jaarlijks honderden mensen dood aan leverkanker terwijl de eigelijke oorzaak bij alcohol ligt.

In Finland staat alcohol al jaren op doodsoorzaak nummer 1. En er vallen daar echt niet meer doden door alcohol. Daar worden ze alleen wel in verband gebracht.

Zelfde geld voor hart en vaatziektes. Deze kunnen ook veroorzaakt worden door overmatig gebruik.

Sorry maar ik vind niet dat iemand van 21 en volgens de wet helemaal volwassen is, al in staat is om zijn eigen verantwoordelijkheid te nemen betreft alcohol.

ferko

Ferko

• shyguy

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 17 juli 2007, 10:39:02 »
op mijn 13e ben ik dronken geweest, is dat erg?
(iets van 5 bier, 5 glazen wijn en 6 flessen bacardi. kwerd dronken gevoerd)

• admin
  • Leeftijd: 20
  • Geslacht: Vrouw
  • Have a good live
« Reactie #14 Gepost op: 17 juli 2007, 16:32:40 »
et is neit goed voor je hersens maar als et maar 1 keer is geweest en ej verder niks drinkt kan het er nog wel tegen volgens mij.

Groetjes,

Charelle