Auteur Topic: Herinneringen  (gelezen 1152 keer)

• Nieuwe Bekende
  • **
  • Leeftijd: 18
  • Geslacht: Man
Herinneringen
« Gepost op: 28 november 2011, 12:11:52 »
Okee mijn ouders zijn afgelopen zomervakantie gescheiden ik had niet verwacht dat dit mij veel zou doen en het deed me ook niks de relatie met mij en mijn vader was niet zo goed en we hadden ook verl ruzie (is nu wel weer goed hoor) maar ik had de scheiding al aan zien komen dus boeide het me niet want het werd gewoon tijd. Nu is het zo'n 5maanden ofzo later? En nou schieten er de hele tijd herinneringen door mijn hoofd van toen het nog goed ging dat we bijvoorbeeld als gezin op vakantie gingen ofzo en dan is het net alsof ik het weer beleef dit wil ik niet meer niet omdat het geen fijne herinneringen zijn maar omdat ik weet dat het toch niet weer gebeurt en daarom doet het me veel verdriet als ik eraan terugdenk..weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat ik die herinneringen (nu tenminste) gewoon niet meer heb? Alvast bedankt :-)

Gr. Wagenaar

• Lie awake in bed at night and think about your life, do you want to be different?
  • Hele Bekende
  • Leeftijd: 15
  • Geslacht: Vrouw
  • You are only young once!
    • Twitter
Re: Herinneringen
« Reactie #1 Gepost op: 28 november 2011, 17:57:31 »
Hey Wagenaar!

Mijn ouders zijn ook gescheiden. Ik was toen nog heel klein, dus veel weet ik er niet meer van. Ik heb het er nu soms ook nog moeilijk mee... Soms wou ik dat ze nog samen waren, maar dan denk ik, nja, beter zo, ze zouden toch constant ruzie hebben. Bij jou is het nog niet zo lang geleden gebeurt, ik denk dat je er je niet zo bewust van was dat het echt ging gebeuren. Je hebt er waarschijnlijk niet veel over gesproken met anderen en hebt het wat opgekropt? Misschien moet je eens gaan praten met iemand? Met iemand waar je je verhaal even kwijt kunt. Dat doet al een heel deel!
Verder zeg je ook dat het tijd werd, dus het was niet meer leuk? Ze zijn waarschijnlijk gelukkiger nu!

Ik snap hoe je je voelt, maar daar kan nu eenmaal niemand iets aan veranderen :s
Toch heel erg veel succes!
Groetjes,
Ine

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 28 november 2011, 18:25:18 »
Hey ine dankje voor je reactie :-) ja ik heb er eigenlijk met niemand echt over gepraat maar ik denk dat het inderdaad wel slim is dat es goed te doen en ik weet dat ze nu misschien gelukkiger zijn maar ik denk wel hele tijd terug en voel me dan verdrietig dat ik die goede tijden moet missen mijn moeder heeft ook een nieuw vriendje kan ik het wel mee vinden hoor maar is toch wel raar vind ik :-$ vooral als ik fotos zie van vroeger voel ik me verdrietig omdat het gewoon niet weer zal gebeuren maar ik wil me gewoon niet verdrietig voelen over dat soort dingen XD

Xxx Wagenaar

• Lie awake in bed at night and think about your life, do you want to be different?
  • Hele Bekende
    • Twitter
« Reactie #3 Gepost op: 28 november 2011, 19:07:17 »
Ja, als ik foto's bekijk van toen ze nog samen waren, is het altijd wel even van hoe zou het zijn als ze nog samen waren? Maar probeer er het beste van te maken! Ik denk dat het gevoel wel altijd zal blijven... Ook de herinneringen zullen niet weggaan... Dus een verdrietig gevoel zal altijd blijven denk ik... Ik heb het ook soms nog hoor :s

xxx

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 28 november 2011, 19:12:40 »
Ja okee denk het ook maar ik wil niet verdrietig zijn over herinneringen die mooi horen te zijn XD nouja het zij dan zo zou het liefst iets vinden waardoor ik het niet meer zo zal ervaren maar die kans is vast klein XD hoe oud was jij toen je ouders scheiden als ik vragen mag :-$

Xxx wagenaar

• Hele Bekende
    • Twitter
« Reactie #5 Gepost op: 28 november 2011, 20:01:51 »
Ja dat klopt wel, ik kan je daar niet echt mee helpen, sorry :( & ik was 3 jaar ofzoiets, maar ik weet nog best veel dingen van hun samen... En mijn zus heeft het meer ervaren... Veel ruzie's :S

xxx Ine

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 28 november 2011, 20:45:19 »
Ja nouja je helpt me zo ook al :-) ja dat zijn toch wel dingen die je onthoudt he? Ook al ben je 3 jaar oud blijven herinneringen en dat zal voor je zus inderdaad ook wel zwaar geweest zijn ja ik heb het met dat ruzies ook heel erg mee gemaakt vooral tussen me vader en ik en me vader en moeder daar zijn verl ruzies geweest waaronder ook wel gevechten tussen mij en vader dus zoals het nu is is het okk wel beter :-)

Xxx wagenaar

• Hele Bekende
  • Leeftijd: 17
  • There will be always hope if you believe in it
« Reactie #7 Gepost op: 28 november 2011, 22:33:58 »
Mijn ouders zijn ook gescheiden, 2 jaar terug.
Het zat eraan te komen en het deed me eigenlijk niet veel,(is dat erg?)
Het enige wat ik vervelend vond is dat me broertje en ik niet meer bij elkaar woonde maar voorderest vond ik wel prima hoe het ging.

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 28 november 2011, 22:53:27 »
Ik denk dat dat niet erg is bij mij zat het er ook aan te komen en mij deed het aanvankelijk ook niks maar nou voel ik me wel verdrietig als ik aan leuke tijden denk en dat is inderdaad ook jammer ik en mijn broertje kunnen het niet altijd vinden maar ben wel blij dat we nog samen zijn met mijn moeder er ook bij en ik ga soms bij me vader langs dus ik vind ook wel prima hoe het gaat maarja heb geen zin verdrietig te worden van die herinneringen XD

Gr. Wagenaar

• Hele Bekende
    • Twitter
« Reactie #9 Gepost op: 29 november 2011, 16:36:57 »
Ja nouja je helpt me zo ook al :-) ja dat zijn toch wel dingen die je onthoudt he? Ook al ben je 3 jaar oud blijven herinneringen en dat zal voor je zus inderdaad ook wel zwaar geweest zijn ja ik heb het met dat ruzies ook heel erg mee gemaakt vooral tussen me vader en ik en me vader en moeder daar zijn verl ruzies geweest waaronder ook wel gevechten tussen mij en vader dus zoals het nu is is het okk wel beter :-)

Xxx wagenaar

Hihi, daar ben ik blij om! :) & Ja inderdaad! Gevechten heb ik zelf nooit meegemaakt.. Dat onthoud je ook wel he zoiets?:s

xxx Ine

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #10 Gepost op: 29 november 2011, 17:14:47 »
Okee gelukkig hoefde je dat dan niet mee te maken :-) ja dat zijn dingen die je goed bijblijven staat zo in mijn hersens gegrift dat ik elk detail van elk gevecht kan opnoemen maar daarom probeer ik er zo min mogelijk over na te denken :-) maarja dat is gebeurt en kan niks tegen gedaan worden het liefst had ik een goede familie gehad maar dat was dus niet gods idee voor mij XD nouja we hebben ook wel mooie monenten gehad maar de laatste paar jaar waren dat er steeds minder en ben ik ook een paar keer uit huis geweest de laatste schooldag kreeg ik ruzie en toen ben ik dus ook de hele zomervakantie ergens anders geweest tot mijn vader weg was nouja gaat nu weer beter tussen mij en hem ;-)

Xxx Wagenaar

• Hele Bekende
    • Twitter
« Reactie #11 Gepost op: 29 november 2011, 18:08:12 »
Ja, dat is wel normaal denk ik :s wow dat is inderdaad niet erg leuk voor je... Wat was er dan zoal tussen jullie twee als ik dat mag weten, of is het te ingewikkeld? & Goed dat het beter nu gaat!

xxx

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #12 Gepost op: 29 november 2011, 18:19:27 »
Ja denk het ook ja nouja meestal gaat het nergens over de laatste bijvoorbeeld had ik ruzie met mijn broertje gehad toen gooide hij cola over mij heen en toen ik onder douche weg kwam kreeg ik huisarrest omdat hij dacht dat cola over vloer enzo mijn schuld was (hij was alcoholist dus toen had die ook wel wat op) maarja dat pik ik dus niet omdat het niet mijn schuld is en dan begint het eerst als geeoon bekgevecht en dan schreeuwen en toen kwam mijn moeder erbij die kwam voor mij op toen ik naar boven zou lopen om mijn spullen te pakken keek ik even om en gaf hij mijn moeder een bitch slap dat pik ik ofcourse niet XD dus toen knapte er wat bij mij en begon ik op zijn achterhoofd in te slaan en toen was die wat versuft en deed die dus niks meer (naast schreeuwen enzo en zeggen dat die me haat) ondertussen pakte ik en mijn moeder mijn spullen in toen ben ik weg gegaan en de dag erop heb ik nog wat spullen en toen heb ik hem niet meer gezien tot 1 maand geleden dus ongeveer 6 maanden niet gezien toen. Ja ben ook blij dat het nu beter gaat! :-P heb jij nog contact met beide ouders als ik vragen mag?

Xxx Wagenaar

• Hele Bekende
    • Twitter
« Reactie #13 Gepost op: 29 november 2011, 18:57:22 »
Wow, dat is inderdaad niet echt leuk om mee te maken! :-S Ik vind wel dat je gelijk hebt, zoiets zou ik ook niet pikken... Maar een mens doet rare dingen als hij wat binnen heeft, ze hebben er later ook meestal spijt van. Ik hoop dat je vader nu wel ingezien heeft dat alcohol het deels kapot heeft gemaakt. Was je moeder niet helemaal in paniek toen ze je zag weggaan? Of wist ze waar je naartoe zou gaan? Je vader is ook wel in de fout gegaan met je moeder te slaan. Wow, 6 maanden, dat is een lange tijd! Goed dat het nu beter gaat!

Ik heb nog contact met mijn beide ouders, mijn zus daarentegen niet meer met mijn vader. Ze vindt het erg, maar mijn vader is koppig. Hij wil niet toegeven. Maar ik ben er zeker van (ik hoop het ook) dat het goed komt tussen hun!

xxx Ine

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #14 Gepost op: 29 november 2011, 19:33:41 »
Ja mijn vader weet nu dat hij fout zat vlak voor ik wegging was hij ook begonnen met blowen en roken nu drinkt hij lang niet zoveel alcohol meer en is hij gestopt met blowen roken niet maar daar heb ik geen moeite mee. Mijn moeder vond het wel moeilijk ze wist waar ik heen ging maar vooral omdat ik een beetje punt ben waar ze naartoe kan komen en omdat ze wist dat ze me in de zomervakantie maar zelden zou zien dus dat vond ze wel moeilijk ja. Ja ben ik ook wel blij mee maar als hij nog dronk had ik ook nog steeds niks met hem te maken willen hebben en dat weet hij ook.

Okee dat scheelt wel! Ben blij dat het met jou dan goed gaat maar wel jammer dat het met je zus en vader minder gaat maar ik hoop ook voor je dat dat goed mag gaan komen ;-)

Xxx Wagenaar