heeee,Ik heb het profiel C&M en ik heb dit gekozen omdat ik slecht ben ik economie, biologie en scheikunde enzo, haha. Dit was het enigste profiel dat overbleef.Wat een hoog gemiddelde zeg! Zou ik echt blij mee zijn . Moeilijk om zo snel al te kiezen hè...Het is best gemeen, omdat veel jongeren nu nog niet weten wat ze willen doen. Over je profielkeuze vakken...het is altijd moeilijk om te kiezen. Ik zou gewoon kiezen wat bij jou goed voelt en vakken die je makkelijk liggen voorrang geven. En je hoeft je niet druk te maken, want er zijn ook een heleboel kinderen die niet genoeg vakken leuk vinden en dus verplichte stomme vakken moeten volgen. En ook weet ik niet hoe makkelijk je leert, maar onderschat de bovenbouw niet! Misschien dat een 2e profiel voor jou goed is, maar daar kan ik niks over zeggen.N&T wordt inderdaad gezien als een jongens profiel, maar bij mij op school zijn er redelijk veel meisjes met dat profiel.xxxx
over aardrijkskunde; ik zit op havo, heb ook ak gekozen in mn profiel want stond ik ook best hoog voor, maar net wat je zegt het heeft 2 kanten...zit nu zon 4 maanden in de bovenbouw, en ak is alleen maar maatschappelijk gezeur... hierdoor sta ik nu een 5.4 (ja, btw echt een fijn cijfer )en net wat bliepmiep zegt, onderschat de bovenbouw niet!ikzelf heb het profiel n en gscheikunde VOND ik leuk, en biologie is wel leuk,sk vond, want het is nu stukken lastiger en ik snap er echt helemaal niets meer van...bij mij op school zijn er wel best veel meiden met n en t.mijn advies; kies wat JIJ leuk vind en je intereseert, en niet of het een jongens profiel is of niet.uhm op hoger niveau kun je iets met management doen.dan kun je een bedrijf leiden dat met dieren te maken heeft, bijvoorbeeld een dierentuin maar ook varkens of de kinderboerderij.heb je dieren die je specifiek interesseren?
heeey,Als ik je zo hoor pas je denk ik het beste bij n&t of n&g of een combinatie ervan.De bovenbouw is kwa beta-vakken iig een stuk moeilijker,maar het belangrijkste is gewoon het inzichten als jij zo hoog staat voor die vakken, denk ik dat je het prima moet kunnen.Ik zit nu ook gewoon in de 6e van n&t (met paar gemiddeldes ov) en ik stond 6e en 7ens voor de beta-vakken in de 3e (1e en 2e wel stuk hoger).Grieks wordt trouwens ook wel echt stuk lastiger. Opzich als je zulke hoge cijfers staat, bestaat er ook een kans dat je gaat overwegen naar een buitenlandse hele goed uni te gaan (zoals oxford)en dan heb je dacht ik wel een camebridge examen nodig. Dus als ik jou was zou ik het gewoon proberen als je het aan kan, wat bij jou ook zo is.Over keuzevakken, je moet wel oppassen dat het niet te veel is, het probleem dat ze niet altijd je 3e of 4e inroosteren en je dan ook minder vrije tijd hebt.Wel is het vaak zo dat je je 3e of 4e keuzevak gewoon kan laten vallen. Opzich over Duits of Frans moet je echt zelf bedenken of je dat wilt, ik heb het beide, maar de meeste met een n&t profiel bij mij op school hebben er geen of eentje.En n&t wordt vaak gezien als jongensprofiel, maar ook echt heel veel meiden doen het. Ik zit in een n&t klas en de jongens hebben maar een kleine meerderheid.Als ik zo kijk klink je iig erg positief over nlt, dus dat zou ik kiezen. En voorderest moet je het echt zelf overwegensucces!xxx
@ lover12, hee die van mij ook!!! op van hall larenstein hebben ze wel een leuke opleiding voor paarden, weet zo even niet meer precies wat je daar allemaal mee kunt worden maar die is wel in het engels, misschien iets om over na te denken?
Op CAH Dronten zit ook een opleiding voor paarden zeg maar.en tip; kijk ook al een beetje naar wat voor een vervolg opleiding je wilt doen, het is zonder als je het nodige vak niet hebt! succes!
heee,Weet je al een beetje wat je wilt gaan doen?Wanneer moet je deze keuze maken?xxxx
hihi leuk(:hmm, ja het probleem is dat ik nooit echt paardrij ofzo, mag niet van mijn ouders ;( dus ik denk niet dat het wat gaat worden, maar ik ga later zeker wel paardrijden(: Maar ik zal ns nadenken over jullie tips
Hmm, oke das jammer...Er werd wel bij de opleiding van v.h.l. gezegd dat het zeer aan te raden is om die opleiding alleen te kiezen als je echt in de paardenwereld zit zeg maar, dat je sowieso paardrijd en het was ook wel handig als je een eigen paard hebt.Tenminste, dat zij zo'n meisje toen die voorlichting gaf.