Auteur Topic: mijn vorige leven  (gelezen 801 keer)

• Hele Bekende
  • Leeftijd: 26
  • Geslacht: Man
  • Na regen komt zonneschijn
Re: mijn vorige leven
« Reactie #15 Gepost op: 29 januari 2012, 04:03:42 »
iemand is die zo sterk overtuigt is van het feitbl dat er wedergeboorte zou bestaan dat hij dit ala "de enige" realiteit ziet

"De enige realiteit"
Terwijl de meeste hier vinden of zeggen dat dit juist "geen realiteit is".

Is dat niet hetzelfde?  ;)

Hiermee wil ik niet zeggen dat iets wel realiteit is. Vind het alleen opmerkelijk dat het geen dat niet algemeen geaccepteerd is, niet te verklaren valt of taboe is, over het algemeen als onjuist en geen realiteit wordt beschouwd. Iemands vorige leven zien door aan te raken, of het zien van spoken is iets voor mooie verhalen. Daarvoor wordt je uitgelachen. Maar dat god de aarde in 6 dagen geschapen heeft is natuurlijk logisch.

Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg!

• Hele Bekende
« Reactie #16 Gepost op: 29 januari 2012, 05:20:28 »
@karian
meningen kunnen zowel negatief als positief zijn ;)

• Meester Lid
  • Leeftijd: 15
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #17 Gepost op: 29 januari 2012, 16:53:29 »
"De enige realiteit"
Terwijl de meeste hier vinden of zeggen dat dit juist "geen realiteit is".

Is dat niet hetzelfde?  ;)

Leek me logisch dat ik het niet op die manier had bedoeld,
Ik bedoel... Ik vind dat dit onzin is, maar dat is mijn mening.. En als andere dit wel geloven is dat prima en dan ist dit (voor hun) de realiteit... Ondanks dat ik dit grote onzin vind...

Hetgene wat de een vind(en dus als realistisch beschouwt) kan voor een ander het gevoel van grote onzin opwekken
Meningen verschillen.

• Hele Bekende
  • Leeftijd: 26
« Reactie #18 Gepost op: 30 januari 2012, 00:23:51 »
Leek me logisch dat ik het niet op die manier had bedoeld,
Ik bedoel...

Beste Opradah,

Ik heb dit niet als reactie specifiek op jou post bedoeld. Sorry als dat wel zo over kwam. Ik vond het juist mooi dat je het zo zei omdat ik daardoor op die gedachte kwam.
Wat ik ermee bedoelde is dat veel mensen het (in het algemeen) kennelijk onzin vinden dat iemand in zo iets gelooft alsof dat dé realiteit zou zijn. Terwijl je (niet jij, maar 'men') dan net hetzelfde doet naar mijn mening.

Groetjes

Ernst

• Hele Bekende
  • Leeftijd: 17
« Reactie #19 Gepost op: 31 januari 2012, 13:57:14 »
ja jullie hebben helemaal gelijk :P ik vond het ook een beetje raar allemaal en ik wou inderdaad jullie mening hebben hierover of het nou positief of negatief is maakt mij niet uit en als het negatief is kan je er alleen maar van leren zo denk ik altijd :D

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 22
« Reactie #20 Gepost op: 31 januari 2012, 14:36:04 »
Beetje ergggg rare reactie van jou.. eerst dit typen omdat je het zo cool en leuk en stoer vind dat iemand dat kan, en alles. en als er een paar mensen zeggen dat ze het niet geloven ben je helemaal omgeslagen qua mening? apart..

maar ik geloof dit ook niet nee.

• Hele Bekende
  • Leeftijd: 17
« Reactie #21 Gepost op: 03 februari 2012, 06:56:26 »
ja beetje raar XD nee ik had er een dubbele gedachten bij aan de ene kant is het cool en stoer en dacht ik dacht het wel zou kunnen maar aan de andere kant ook weer niet :P  >:D :-*

• Meester Lid
  • Leeftijd: 15
« Reactie #22 Gepost op: 03 februari 2012, 08:43:08 »
Dat vind ik vrij logisch dan, als je al een eetje in gedachten had dat et wel vreemd was...
En je krijgt dan (vrijwel alleen) reacties dat mensen het niet geloven, vind ik het niet vreemd dat je die ommekeer maakt en iets minder denkt dat dit de waarheid is,
Maar meis, geloof vooralsnog je eigen ding he.
Je moet geloven en denken wat jijzelf wilt, en dat wij dit denken is onze mening.. Maar jouw mening kan hier anders over zijn en daar is niks mis mee.
Je vroeg onze mening... En die gaven we je eerlijk, het is nu aan jou te bedenken wat je gelooft ;)

Xxxx