Skip to main content

Auteur Topic: Stoppen met snijden, zelfbeschadiging, automutilatie

p

pandamoon

Wat is een upje ? haha
  • IP logged

L

Liss

Dat het topic weer omhoog moet:p
  • IP logged

p

pandamoon

ooooooohw dom kind ben ik haha
ik help je wel xd
  • IP logged

L

Liss

hahaahaha!

Mooi, samen kunnen we dit topic vullen,
is dat een goed teken?
  • IP logged

p

pandamoon

@liss
I guess so, de elastiekjesmethode werkt goed en gedachtes op schrijven gaat al steeds makkelijker
hihi
  • IP logged

P

Polizei

Ik ga ook stoppen. Samen met een vriendin van me die het ook doet. En mijn vriend weet er ook van, en wil dat ik mezelf geen pijn meer doe. Hij wil me helpen, maar weet niet hoe. Dus als iemand het wel weet hoe hij me kan helpen?

Verder ga ik ook het advies van het elastiekje opvolgen, bedankt!
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 608
  • Vrouw - 29 jr
  • Aangemeld: okt 2010
@ Polizei

Die vriend kan je mogelijk helpen als je de neiging hebt om jezelf te beschadigen om er met jou over te praten zodat de neiging mogelijk weg gaat. Het beste kan je 3 telefoonnummers hebben die je dan kan bellen als je de neiging hebt om jezelf te beschadigen. Zo weet je bijna zeker dat er 1 persoon van die 3 opneemt. Je hoeft misschien niet gelijk over de neiging te beginnen maar kan ook als afleiding het over leuke dingen hebben.

Het beste kan je ook bij die vriend aangeven wat hij wel en niet moet doen als jij de neinig hebt jezelf te beschadigen.
  • IP logged
Als je een probleem hebt wil ik je graag helpen.

P

Polizei

@ Polizei

Die vriend kan je mogelijk helpen als je de neiging hebt om jezelf te beschadigen om er met jou over te praten zodat de neiging mogelijk weg gaat. Het beste kan je 3 telefoonnummers hebben die je dan kan bellen als je de neiging hebt om jezelf te beschadigen. Zo weet je bijna zeker dat er 1 persoon van die 3 opneemt. Je hoeft misschien niet gelijk over de neiging te beginnen maar kan ook als afleiding het over leuke dingen hebben.

Het beste kan je ook bij die vriend aangeven wat hij wel en niet moet doen als jij de neinig hebt jezelf te beschadigen.

Oke bedankt! :)
  • IP logged

R

Roy

M'n ex deed het ook, maar na 'n grote inzet is het me na 'n tijdje gelukt om d'r eraf te laten blijven. Ik begrijp de mensen die het doen, maar je lichaam verpesten vind ik zelf 'n beetje zonde.. :-[
  • IP logged

P

Polizei

Ik ben al 24 dagen clean. En mijn vriend controleert mij voortaan, vind ik fijner :)
  • IP logged

m

maraa

goedzo Polizei! Al bijna een maand! :)
Vind het knap van je en dat is wel een goede om je vriend je te laten controleren.
Hij is vast trots op je :)
  • IP logged

P

Polizei

Was hij ook toen hij geen nieuwe littekens vond :)
  • IP logged

I

In Medias Res

Ik ken ook nog twee manieren, projecten eigenlijk om te stoppen met zelfbeschadiging.
The Butterfly Project en #CutCakeNotWrists

The Butterfly Project: Wanneer je de neiging hebt om jezelf te beschadigen moet je een vlinder tekenen op de plaats waar je jezelf pijn wil doen. Die vlinder geef je dan een naam door die er onder, erin of gewoon de eerste letter van die naam erin te schrijven. Je mag jezelf dan niet beschadigen totdat die vlinder uit zichzelf weg is gegaan. Wanneer je jezelf toch pijn doet (eender waar op je lichaam) gaat die vlinder dood.
Als er iemand is die je helpt met het stoppen, kan je die een vlinder laten tekenen en er zelf zijn of haar naam in schrijven, die vlinders zijn extra speciaal.

#CutCakeNotWrists: Hier is het ook weer de bedoeling dat je op jezelf gaat schrijven. En daar kan je nu direct al mee beginnen. Je neemt een pen en tekent een hashtag op de plaats waar je jezelf normaal beschadigd, als dat op meerdere plaatsen is, kies je best de plaats waar je dat de laatste tijd het vaakst doet. Als je deze avond (ik ben nu wel 's nachts aan het schrijven, maar ik wou het even zo verwoorden voor de mensen die dit overdag lezen) jezelf niet beschadigd hebt, schrijf je een c achter je hashtag. Elke dag dat je jezelf niet beschadigd hebt, schrijf je de volgende letter van CutCake. Als je dan een week verder bent, zou je het dus volledig hebben en er #CutCake op je lichaam moeten staan. En dan ben je al een heel pak verder, want de eerste week is denk ik toch het moeilijkst. Dan kan je trots zijn en jezelf ergens mee belonen! Dat geld trouwens ook voor het Butterfly Project. Als de vlinder weg is en je jezelf geen pijn gedaan hebt, moet je maar eens goed gaan shoppen of een filmpje gaan kijken of een heel groot stuk taart eten of wat dan ook waar jij jezelf goed bij voelt.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0umb_WksfnU[/youtube]
#CutCakeNotWrists is door deze held tot stand gekomen.

Ikzelf heb dat van #CutCakeNotWrists ook geprobeerd. Ik ben tot #Cut geraakt, de avond dat ik de c schreef, gebeurde er die nacht iets waardoor ik weer helemaal herviel. Als je het na drie en halve dag al hervallen kan noemen. Maar ik kan je wel zeggen dat ik elke avond dat ik wel een letter kon schrijven enorm trots op mezelf was. Dat gaf echt een gevoel van voldoening, van 'Hey, ik ben goed bezig, kijk, ik kan ook iets!' Het is zeker iets dat je moet proberen en hopelijk gaat het andere mensen wat beter af als mij.
Succes!
  • IP logged

p

pandamoon

Dat zijn best goede leuke tips.
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 608
  • Vrouw - 29 jr
  • Aangemeld: okt 2010
Had deze vandaag gevonden:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dM1QLmtalbM[/youtube]
  • IP logged
Als je een probleem hebt wil ik je graag helpen.

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal