Skip to main content

Auteur Topic: Stoppen met snijden, zelfbeschadiging, automutilatie

P

Polizei

B-Mike - Baby don't cut  :-*
  • IP logged

x

xBlueberry

Pff.. Ik heb ook alles, en echt alles, geprobeerd om te stoppen, maar echt helemaal niks werkt.. En ik vind dat dit topic wel een up mag, duss..
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 608
  • Vrouw - 29 jr
  • Aangemeld: okt 2010
Pff.. Ik heb ook alles, en echt alles, geprobeerd om te stoppen, maar echt helemaal niks werkt.. En ik vind dat dit topic wel een up mag, duss..
Heb je ook dingen van dit topic geprobeerd?
  • IP logged
Als je een probleem hebt wil ik je graag helpen.

x

xBlueberry

Heb je ook dingen van dit topic geprobeerd?
Ja, ik probeer nou die #cutcake , en opzich gaat het wel goed, maar die gedachte blijft, en dat is echt kjnbesnb ;).
  • IP logged

m

meemee22

Ik ben nogsteeds bezig met snijden. ik wil wel beginnen met allerlei zalfjes, maar ik ben alergisch voor de meeste zalfjes. wat nu??
  • IP logged

x

xBlueberry

Ik ben nogsteeds bezig met snijden. ik wil wel beginnen met allerlei zalfjes, maar ik ben alergisch voor de meeste zalfjes. wat nu??
Haha zelfde vraag, ik heb zalf van de kruidvat maar die werkt bij mij echt niet..
Iemand een goeie?
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 608
  • Vrouw - 29 jr
  • Aangemeld: okt 2010
Ik ben nogsteeds bezig met snijden. ik wil wel beginnen met allerlei zalfjes, maar ik ben alergisch voor de meeste zalfjes. wat nu??

Op de verpakking kan je misschien kijken of je er allergies voor bent. Je kan de volgende creme's gebruiken: Calendula zalf\cremé, biodermal, Bio-oil,
Er was volgens mij ook een cremé met slakkenslijm die het zou kunnen verminderen.
Je kan ook meer in de zon gaan daardoor kunnen de littekens ook minder worden.

Als je bijv verwondingen heb kan je daarna beter schoonmaken dan word de kans kleiner op infecties en kan het wat mooier genezen.
Was wel eerst je handen voordat je aan de verwonding komt. Je kan de wond bijvoorbeeld schoonmaken met betadine.
  • IP logged
Als je een probleem hebt wil ik je graag helpen.

t

tessjee_

hii,

uhm duss ik snij mezelf en ik heb een soort stem in me hoofd die me verteld wat te doen en blah blah blah maar ik wil het niet maar doe het wel ik straf mezelf als ik wat fout doe of als ik teveel eet ofzo (ik heb btw een eetstoornis) maar het is hard weetje ik heb wel vriendinnen maar ik heb maar 2 echte vriendinnen ze zijn er altijd voor me en ik kan ook echt niet zonder ze maar het probleem is ze wonen allebei best ver weg maar okay hett gaat er gewoon om er is niemand die me helpt niemand die er altijd voor me is ik mis gwn uhm liefde denk ik? ik wil gwn iemand die me hierbij helpt die niet flipt als ik hem/haar vertel over wat ik allemaal mezelf wel niet aan doe.. maarja het zal wel
ik moest het gwn ff kwijt so here you go!

xx
  • IP logged

H

Hello

Ik ben vandaag ook begonnen met mezelf te snijden ik ben er helemaal niet trots op :( maar ik wil niet dat mijn ouders of vriendinnen het weten daarom gebruik ik het mesje van de plakband roller ofso iets dan gaat het na een half uurtje weer weg maar dan doe ik het altijd opnieuw en opnieuw... En kan er niet mee ophouden

(Sorry voor schrijffouten
  • IP logged

m

maraa

@tessjee_ sorry dat ik dit pas zo laat lees, dat niemand nog gereageerd heeft.
Je hoort een stem zeg je en je hebt eetstoornis heb je hulp hiervoor?
Hoe lang is dat al gaande eigenlijk?

Je wilt iemand in je buurt waar je altijd naar toe kan als ik het zo begrijp?
Is het iets om met een vertrouwenspersoon op school over te praten?
Hoe zit t in de klas, heb je klasgenootjes met wie je een vriendschap op kan bouwen (zonder dit alles te hoeven vertellen dat heeft veel meer tijd nodig natuurlijk)

Het komt over alsof je je heel erg alleen voelt klopt dit?
Als er iets is mag je gerust altijd pb sturen en wil ik mn best doen je te helpen,
maar denk wel dat t daarnaast belangrijk is banden met mensen die dichter bij je wonen aan te gaan.

@Hello: je hoeft geen sorry te zeggen, je bericht is prima te lezen.
Je bent pas 12 zie ik, en bent dus sinds vandaag begonnen.
Nu kan je nog stoppen ja het is moeilijk ja je wilt t gevoel terug, maar bedenk je goed het wordt steeds lastiger.

Heb je veel emoties in je die je lastig vind te uiten? Misschien is het voor jou een idee op een instrument te gaan bespelen of te gaan tekenen of te gaan schrijven.
In ieder geval iets waar je je emotie in kan uiten.

Als t echt te lastig wordt kan je proberen met elastiekje i.p.v. te snijden.
Je krijgt nog meer spijt als je ermee doorgaat.
Misschien is t wel belangrijk goed na te gaan waarom je dit doet. Je hoeft t nog niet tegen ouders of vriendinnen te zeggen, maar misschien kan je wel zeggen dat je je even niet zo goed voelt.
Daar is niets raars aan en dan zouden ze je daarmee kunnen helpen.

Je zit in een fase van veel verandering het is niet raar dat het soms te veel is,
maar het komt, je kan er echt nog vanaf komen en je zal je beter gaan voelen.
Ook voor jou geld je mag me altijd pb sturen, sterkte he!
  • IP logged

H

Hello

Dankje voor je tips ik ga ze zeker uitproberen
Maar ik ben mss nog maar 12 maar heb egt al een moeilijke jeugd gehad.
Ik werd al sinds ik klein was gepest door mijn broer niemand weet dat maar nu word het erger en erger hij spuwt zelf al eten waarop hij al gekouwt heeft in mijn gezicht,neemt drugs, moet niks doen van klusjes en als mn mama hem iets vraagt is hij weg en moet ik het doen. Dus eigenlijk ik moet alles doen
  • IP logged

t

tessjee_

@blackroses hmm  ik denk dat het ik nu ongeveer 3 jaar last heb van een eetstoornis maar het is gelukkig niet zo heel erg omdat het me altijd wel gelukt is het een beetje in de hand te houden maar ik kom kom er maar niet vanaf. ik heb heel veel vriendinnen die het weten maar ze wonen allemaal bedt wel verweg dua ik Ir hun haast nooit en het gaat nu eigenlijk wel iets beter ik heb met 2 vriendinnen een deal gemaakt dat ik in 2-3 maanden 4 kilo aan moet komen en proberen te stoppen met snijden en als dat lukt gaan ze geen hulp voor me zoeken en als het niet lukt zoeken ze wel hulp voor me wat ik absoluut niet wil want ik praat er liever met hun over dus ik ga heel hard me best doen :) maar bedankt voor het reageren :)

X
  • IP logged

t

tessjee_

 Wow sorry veel spelfouten heb een nieuwe tel hahah
  • IP logged

m

maraa

@ Hello: hoe gaat het nu, inmiddels al iets beter? Al verandering in de situatie, kan je er met iemand over praten? Kan je het er met je moeder over hebben?

@ Tessjee_: Wat goed zeg! Echt super dat je er zo met je vriendinnen over praat en dat ze je zo helpen en steunen. Toch denk ik dat wat extra hulp niet verkeerd zou zijn. Maar vind dat je het al goed doet zo. Houd vol!
  • IP logged

p

pukjuh

super goed stuk, ik heb er zelf ook last van.
ik kwam er achter dat ik niet alleen mezelf er pijn mee deed, maar vooral de mensen om me heen, met name mijn moeder en me beste vriendin.
ik sneed mn arm en been en dan bijna elke dag.
ik heb het nu al ongeveer 3 weken niet gedaan en ik merk dat dat een hele opluchting is voor de mensen om me heen!
ik kan nu echt wel trots zijn, ik hoop dat ik dit zo vol kan houden :)
ik probeer gwn zoveel mogelijk van het leven te genieten van het leven!
xxx pukjuh
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal