Skip to main content

Auteur Topic: Stoppen met snijden, zelfbeschadiging, automutilatie

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 608
  • Vrouw - 29 jr
  • Aangemeld: okt 2010
@Pukjuh

Bedoel je dat doordat je jezelf sneed mensen dat moeilijk vonden en daarom pijn hadden? Ik snap dat idd wel.
Wat goed dat je al zolang niet gesneden hebt :) Daar kan je inderdaad wel trots op zijn :)
  • IP logged
Als je een probleem hebt wil ik je graag helpen.

M

Madeliefjuhh

Het is hier volgens mij een beetje verlaten maar ja... Ik wil dit touche ven kwijt.
Ik ga vanavond beginnen met het #cutcake project. Ik hoop dat het werkt, want ik ben wel echt verslaafd zeg maar. Mijn vriendinnen zeggen dat ik hulp moet zoeken, maar ik wil dat liever niet face to face. Dus dat mensen echt zien dat ik het ben.
Liever op internet op anoniem. Dus dat ga ik nu proberen.
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Welkom hier.

Zo stil is het toch niet ? Gisteren vier berichten' vandaag tot nu toe drie.

Sterkte
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 173
    • Tumblr
  • Vrouw - 27 jr
  • Aangemeld: jun 2014
Het is hier volgens mij een beetje verlaten maar ja... Ik wil dit touche ven kwijt.
Ik ga vanavond beginnen met het #cutcake project. Ik hoop dat het werkt, want ik ben wel echt verslaafd zeg maar. Mijn vriendinnen zeggen dat ik hulp moet zoeken, maar ik wil dat liever niet face to face. Dus dat mensen echt zien dat ik het ben.
Liever op internet op anoniem. Dus dat ga ik nu proberen.

Heel goed dat je aan dat project begint, ik hoop dat het je gaat helpen! Als dat niet lukt, is het wel verstandig om hulp te zoeken. Het is veel makkelijker dan je denkt, de mensen met wie je gaat praten zijn professionals. Het is hun baan om mensen als jou te helpen, het is wat ze graag doen, anders hadden ze wel een andere baan gekozen. Ze zien je niet als raar of zwak of aanstellerig. Soms heb je iemand anders nodig om je te helpen, omdat het jou niet lukt.

Sterkte!
  • IP logged

M

Madeliefjuhh

Heel goed dat je aan dat project begint, ik hoop dat het je gaat helpen! Als dat niet lukt, is het wel verstandig om hulp te zoeken. Het is veel makkelijker dan je denkt, de mensen met wie je gaat praten zijn professionals. Het is hun baan om mensen als jou te helpen, het is wat ze graag doen, anders hadden ze wel een andere baan gekozen. Ze zien je niet als raar of zwak of aanstellerig. Soms heb je iemand anders nodig om je te helpen, omdat het jou niet lukt.

Sterkte!

Dankje. Ik vind het wel moeilijk om hulp te vragen.
Ik had een paar jaar geleden last van slaapproblemen en een angststoornis (angststoornis heb ik nog steeds), en toen ben ik ongeveer een jaar naar een psycholoog gegaan. Ik voelde me er toch niet fijn om.

Morgen avond kan ik de # zetten, want ik had mezelf weer gesneden... Ik wilde ook liever in het weekend beginnen dus :-)
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 608
  • Vrouw - 29 jr
  • Aangemeld: okt 2010

Morgen avond kan ik de # zetten, want ik had mezelf weer gesneden... Ik wilde ook liever in het weekend beginnen dus :-)
Als je verwondingen heb moet je er trouwens nooit vlak bij de wond schrijven met pen hier kan je bloedvergiftiging van krijgen.

Als ik met pen op mijn huid schrijf weerhoud me dat ook op die plek te snijden aangezien je daar dus die vergiftiging van kan krijgen.
  • IP logged
Als je een probleem hebt wil ik je graag helpen.

G
  • ***
  • Oude Bekende
  • Berichten: 84
  • Vrouw - 23 jr
  • Aangemeld: nov 2014


-Gewooneenmeisje
  • IP logged
« Laatst bewerkt op: 22-02-2015, 23:48 door Gewooneenmeisje »

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 608
  • Vrouw - 29 jr
  • Aangemeld: okt 2010
@gewooneenmeisje:
Ik heb je een Pb gestuurt. Ik hoop dat ik je kan helpen.
Kan je me meer vertellen over de moeilijke periode (via pb)?

Xx
  • IP logged
Als je een probleem hebt wil ik je graag helpen.

M

Madeliefjuhh

Het lukt me echt niet om te stoppen. Zondag avond heb ik mezelf heel veel gesneden. Mijn moeder heb ik nog niet gehoord over de doorverwijzingsbrief, dus dat ga ik vanavond nog maar een keer vragen.
  • IP logged

G
  • ***
  • Oude Bekende
  • Berichten: 84
  • Vrouw - 23 jr
  • Aangemeld: nov 2014

Gewooneenmeisje
  • IP logged
« Laatst bewerkt op: 22-02-2015, 23:47 door Gewooneenmeisje »

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 608
  • Vrouw - 29 jr
  • Aangemeld: okt 2010
Als de tips hier niet helpen kan je misschien toch overwegen therapie te volgen.

Ik ga zelf DGT doen wat destructief gedrag moet laten afnemen. (ook Borderline-klachten)

Heb je trouwens een diagnose of iets? (mag ook via andere wegen vertelt worden)

Xx

  • IP logged
Als je een probleem hebt wil ik je graag helpen.

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 608
  • Vrouw - 29 jr
  • Aangemeld: okt 2010
Ik heb vandaag ook besloten te stoppen met snijden. Eerst zag ik het 'nut' er nog van in... Als ik eerlijk ben nu niet echt meer...
Mijn gedachtes waren de oorzaak ervan. Als ik in gedachtes had dat ik moest snijden leek het alsof ik er niet onderuit kwam. Nu weet ik dat die gedachtes er zijn en vind het van mezelf maar een vreemde wijze van denken.
Sowieso ga ik beginnen met DGT daar waar je 1 jaar lang (of langer) niet snijden of andere vormen doen van zelfbeschadiging mag doen. Of ik onder de andere vormen uitkom weet ik niet.
Nouja... Maar hopen dat ik dan gelijk genezen ben lol. Heb altijd stemmingswisselingen maar ben al blij dat het sowieso beter gaat haha :P
  • IP logged
Als je een probleem hebt wil ik je graag helpen.

  • ***
  • Oude Bekende
  • Berichten: 75
  • Vrouw - 27 jr
  • Aangemeld: jun 2011
ondertussen  ben ik al 2 jaar gestopt !!
en ik ben heel blij.
ik ben kunnen stoppen doordat ik een super leuke jongen heb leren kennen dat is mijn lief geworden
ondertussen al 2 jaar gelukkig samen! :)

groetjes Liin_
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Hey Linn,

Wat goed om te horen.
Ik heb vaker gehoord dat een meisje er makkelijke mee kon stoppen wanneer ze een vriend kreeg.
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

  • ***
  • Oude Bekende
  • Berichten: 75
  • Vrouw - 27 jr
  • Aangemeld: jun 2011
hey Happy_Man

ik die periode dat ik het wel nog deed had ik ook een vriend waar ik twee jaar samen met was
maar die behandelde mij echt heel slecht.. oa slaan en verwondingen enz
maar nu heb ik iemand die mij nooit pijn zou kunnen doen en die er altijd voor me is wat er ook gebeurd (:

groetjes Liin_
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal