Skip to main content

Auteur Topic: zwanger

p

paula

zwanger
OP: 21-09-2012, 18:21
Ik had vandaag na een lange tijd mn beste vriendin weer gezien. Ze vertelde me dat ze dacht dat ze misschien zwanger was maar ze weet het niet zeker. Ook heeft ze geen vriend en het is dus gekomen door een one night stand. Ze is pas 17 en ze is dus nog niet ongesteld geworden en heeft ook last van een aantal sympthomen die we op internet hebben opgezocht. Als ze nu een zwangerschapstest zou doen zou de uitslag waarschijnlijk niet te vertrouwen zijn omdat het nog te vroeg is. Wat kan ik als beste vriendin doen?
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 411
  • Man - 26 jr
  • Aangemeld: jan 2012
Re: zwanger
#1: 21-09-2012, 18:27
Hey, ik denk dat je haar dan moet overhalen naar de huisarts te gaan, desnoods ga je mee.

Gr
  • IP logged

S

Sigtør Brann

Re: zwanger
#2: 21-09-2012, 18:52
Zoals Braadpan zegt, zou je naar de huisarts kunnen gaan.
De dokter heeft officieel ook nog zwijgrecht en hoeft het dus niet tegen de ouders te vertellen.
  • IP logged

O

Opradah1

Re: zwanger
#3: 21-09-2012, 19:46
je kan jezelf erg gek maken door symptomen die op internet vermeld staan, ik zou me hier niet al te gek door laten maken tenzij het te voor de hand liggende dingen zijn natuurlijk.

is ze al lang overtijd? en is haar menstruatie normaal heel erg regelmatig? want het kan namelijk ook zijn dat ze gwn een paar dagen/week(weken) later is met ongesteld worden deze maand.. 17 is nog niet zo oud, en dus kan het zijn dat je menstruatiecyclus nog niet regelmatig verloopt, ookal is het zo dat je (bijna) elke maand rond dezelfde tijd ongesteld bent. ook is het zo dat als ze zich er (wel begrijpelijk) heel druk over maakt, de menstruatie wegblijft door de stress...

xxxx
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: zwanger
#4: 22-09-2012, 20:22
Wanneer het nog te vroeg is om een zwangerschapstest te doen zal een bezoek aan de huisarts niet helpen om uitsluitsel te krijgen. Ook bij de huisarts wordt voor zoiets een simpele zwangerschapstest gebruikt.
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

_

_anoniempje_

Re: zwanger
#5: 02-01-2013, 20:10
volgensmij kan je toch nog niet zwanger worden als je nog niet ongesteld bent?
maarja ik weet het niet zeker :$
  • IP logged

N

Nick123

Re: zwanger
#6: 06-01-2013, 11:45
volgensmij kan je toch nog niet zwanger worden als je nog niet ongesteld bent?
maarja ik weet het niet zeker :$

Ze is wel al ongsteld gweest, maar deze maand nog niet. Dat bedoelen ze vgm ;)
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: zwanger
#7: 06-01-2013, 12:11
volgensmij kan je toch nog niet zwanger worden als je nog niet ongesteld bent?
maarja ik weet het niet zeker :$

Ja, dit kan wel.

Je wordt pas ongesteld ná je eerste eisprong.
Dus wordt het eitje bij de eerste eisprong bevrucht dan ben je zwanger voordat je ongesteld geweest bent.
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

g

gelukisonbetaalbaar

Re: zwanger
#8: 28-02-2013, 10:41
blijf haar wel steunen en praat er met haar over. als je naar de huisarts gaat dat weet je wel zeker of ze zwanger is of niet.
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal