Skip to main content

Auteur Topic: Pil en condoom..?

m

myrthe301

Pil en condoom..?
OP: 06-11-2012, 19:08
Als je de pil slikt ong 2 maanden, hoef je dan geen condoom te gebruiken en alleen wel in je stopweek? Of altijd condoom ookal slik je de pil?
  • IP logged

i

ikke

Re: Pil en condoom..?
#1: 06-11-2012, 19:18
Voor de zekerheid gwn altijd condoom. Er is natuurlijk ook nog kans op soas
  • IP logged

K

Karian

Re: Pil en condoom..?
#2: 07-11-2012, 07:52
Omdat ik een vaste sekspartner heb gebruik ik geen condoom meer. In mijn stopweek heb ik gewoon geen seks (vind ik vaak onprettig als ik ongesteld ben ook).
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 458
  • niets is zo veranderlijk als een mens.
  • Vrouw - 28 jr
  • Aangemeld: jun 2009
Re: Pil en condoom..?
#3: 07-11-2012, 13:39
Inderdaad, condoom gebruiken als je geen vaste sekspartner hebt ivm kans op soa.
Als je wel een vaste sekspartner hebt en je weet dat hij geen soa heeft, is het alsnog beter mét, maar ik doe dat ook niet.. omdat de pil voor 99,9% bescherming geeft.
In de stopweek kan je eigenlijk BIJNA niet ongesteld worden, omdat de eitjes dan 'dood' zijn etc..
  • IP logged

K

Karian

Re: Pil en condoom..?
#4: 07-11-2012, 14:32
BIJNA niet ongesteld worden, omdat de eitjes dan 'dood' zijn etc..

Bedoel je niet 'bijna niet zwanger?' ;)
Ook in je stopweek is het niet veilig. Spermacellen kunnen dagen lang overleven in je lichaam, dus de kans op bevruchting na je stopweek is er nog steeds.
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 458
  • niets is zo veranderlijk als een mens.
  • Vrouw - 28 jr
  • Aangemeld: jun 2009
Re: Pil en condoom..?
#5: 07-11-2012, 15:54
Bedoel je niet 'bijna niet zwanger?' ;)
Ook in je stopweek is het niet veilig. Spermacellen kunnen dagen lang overleven in je lichaam, dus de kans op bevruchting na je stopweek is er nog steeds.

Zwanger inderdaad.
Spermacellen overleven zo ongeveer 4 dagen (geloof ik?) in de baarmoeder. Je ovulatie is rond de 14e dag na je ongesteldheid.. de kans is er inderdaad, daarom ook die 'bijna' in hoofdletters, maar de kans is een stuk kleiner dan na je stopweek..
  • IP logged

l

lelo

Re: Pil en condoom..?
#6: 01-12-2012, 20:54
De belangrijkste dagen die het risico hebben om je zwanger te worden zijn de 7 dagen voor de ovulatie en en een paar dagen nadien. De pil heeft 7 dagen nodig (geen dag vergeten) om ervoor te zorgen dat er geen ovulatie is. Als je ook maar 1 dag je pil zou vergeten (let ook op voor overgeven en interactie met andere medicatie) dan MOET je een condoom gebruiken als je niet zwanger wilt worden.
Als je dan echter wel al onbeschermde seks hebt gehad, neem dan een noodpil.
Als je echter zeker zeker wilt zijn, is condoom + pil zeker een goede oplossing om je veilig te voelen.
Condoom + pil vermindert je risico. 2 condooms over elkaar echter niet.

Vergeet ook zeker niet dat condooms belangrijk zijn om jezelf en je seks partner te beschermen tegen SOA (zoals Chlamydia, wat in Nederland nog redelijk veel voorkomt)

  • IP logged

A

Amytrue

Re: Pil en condoom..?
#7: 06-12-2012, 18:03
beter dat je voor de zekerheid ook een condoom gebruikt.
De pil kan soms ook niet aanslaan en dan wordt je misschien wel zwanger.
  • IP logged

p

projectS

Re: Pil en condoom..?
#8: 13-12-2012, 19:25
Pil + condoom = 99% kans dat er niks fout gaat.
(heb ik toch nog wat aan SV gehad haha :P)

Project S
  • IP logged

D

Dennetje

Re: Pil en condoom..?
#9: 13-12-2012, 20:24
Ik zal voor alle zekerheid gwn een condoom gebruiken want je weet maar nooit.
  • IP logged

m

maaikie

Re: Pil en condoom..?
#10: 13-01-2013, 12:33
een condoom gebruiken voor de zekerheid is altijd goed
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 123
  • Vrouw - 28 jr
  • Aangemeld: jan 2012
Re: Pil en condoom..?
#11: 26-01-2013, 22:35
je hebt altijd kans om zwanger te worden, zelfs met pil en condoom. ik bedoel wat nou als de condoom net scheurt en de pil is voor 99% betrouwbaar dus wat nou als jij net die ene procent bent.. als dat gebeurt heb je wel heel erg veel pech en die kans is ook wel echt super klein. maarja..
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: Pil en condoom..?
#12: 27-01-2013, 08:39
je hebt altijd kans om zwanger te worden, zelfs met pil en condoom. ik bedoel wat nou als de condoom net scheurt en de pil is voor 99% betrouwbaar dus wat nou als jij net die ene procent bent.. als dat gebeurt heb je wel heel erg veel pech en die kans is ook wel echt super klein. maarja..

Hier wordt geloof ik een rekenfoutje gemaakt.
De kans dat een condoom scheurt is geloof ik 1 op 1000, de kans dat de pil niet werkt is 0,1 op 100 oftewel 0,1% (pil is 99,9% veilig).
De kans dat beiden tegelijk falen is dus 1 op 1.000.000, dus dit is geen 1 % maar 0,0001%
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 123
  • Vrouw - 28 jr
  • Aangemeld: jan 2012
Re: Pil en condoom..?
#13: 27-01-2013, 12:02
Dat weet ik, ik weet dat die kans heel klein is.. maar een kans van 1 op miljoen.. jij kan net die ene zijn..
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal