Skip to main content

Auteur Topic: haar kleuren

I

Iris.Vcb

haar kleuren
OP: 06-02-2013, 09:28
Hallooo.
ik wil graag mijn haar kleuren , Ik ben van nature bruin  en heb mijn haar al eens gekleurd met 4.00 van het Merk IGORA. ( dit is ongeveer 1 maand geleden kan ook meer zijn.) ik wil graag Ros worden meer koper eigenlijk dit is 7.7 van IGORA maar om dit te doen moet ik eerst gaan afbleken maar ik ben bang dat ik mijn haar hard beschadig weten jullie misschien een oplossing dat ik toch koper kan worden van haarkleur? .
xxx
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 458
  • niets is zo veranderlijk als een mens.
  • Vrouw - 28 jr
  • Aangemeld: jun 2009
Re: haar kleuren
#1: 06-02-2013, 21:12
Ik zelf doe het ook, maar doe het bij de kapper.
Gewoon een kleurspoeling kunnen zij ook, zelf zou ik het namelijk ook echt niet weten.
  • IP logged

p

pandamoon

Re: haar kleuren
#2: 06-02-2013, 21:14
Ja ik heb mijn haar ook meerdere keren gekleurd, nu is 't bijvoorbeeld rood/roze dipdye. Maar ook bij de kapper laten bleken toen. Je haar wordt er wel dood van ja, maar 't groeit toch weer aan, dus waarom niet he?!
  • IP logged

O

Opradah1

Re: haar kleuren
#3: 07-02-2013, 07:04
Het is erg oneerlijk geregeld, maar het is niet anders.. Van donker haar naar een lichtere tint/kleur is altijd erg lastig en veel werk/stress dat het misgaat, terwijl van lichthaar (blond) naar donker zelfs met een enkele haarverfbeurt geregeld kan zijn..

Ook zit je, als je van donket naar licht gaat, met het probleem dat je je haar op de een of andere maniet lichter moet maken.. Dit kan door ontkleuren, maar dit is echt onwijs slecht voor je haar. Ik heb een vriendin die dit geregeld doet, en zij heeft het 1x bij dr kapper laten doen en toen was dt haar onwijs beschadigd en zelfs dood, en toen ze het zelf deed ook..  Dus naar de kapper gaan is zeerzeker geen garantie dat je haar niet dood/beschadigd wordt.

Wat je ook kunt doen is met chloor je haar ontkleuren, dit is ook heel slecht voot je haar..maar volgens sommige mensen wel beter dan heel erg ontkleuren, als je dit doet gaat alle kleur uit je haar weg.. Je houdt dan dus wit haar over. Zoals je vast wel begrijpt is je haar dan verfklaar want alles pakt over wit haar... Maar ook dit is heel slecht voor de gezondheid van je haar..
Mocht je dit willen doen, kan ik je aanraden om heeel veel informatie erover te lezen op google, reacties van mensen die dit gedaan hebben, op google zoeken naar filmpjes hoe je dit kunt doen..

Ook kan je Highlights (blond) in je haar doen, en dan bedoel ik heel erg veel. Als je dit doet dan is het minder erg als deze plukjes haar dood gaan omdat het niet gelijk je hele haar is.. Dit zorgt er ook voor dat je haar lichter lijkt, maar niet al je haar is dan lichter.. Enkel de plekken waar de highlights zitten.. Dus als je dit doet voor het verven, dan zal de verf op je gehele haar pakken, alleen op de gehighlighte plekken meer zichtbaar zijn dan op de donkere lokken van je hoofdhaar.

Als laatste kan je je haar ook enkele tinten lichter maken door simpelweg 2/3verpakkingen blond te kopen.. Eerst bruin/blond vervolgens iets lichterblond en als laatste echt blond... (of zonder die middelste tussenstap) zo ontkleur je je haar ook (dit zit namelijk in de blonderingsverf) maar in etappes, dit heb ik een keer gedaan.. en mij beviel het goed, maar dat ben ik persoonlijk en dat geeft natuurlijk nog geen garantie dat je hierbij niet het risico loopt op het doodmaken van je haar. In wezen is dit namelijk ook gewoon ontkleuren.

  • IP logged

p

pandamoon

Re: haar kleuren
#4: 07-02-2013, 09:03
Je moet wel heel goed oppassen trouwens want al die producten kunnen verschrikkelijk gaan irriteren. Vooral als je je haar bleekt dan krijg je echt pijn op je huid van.
  • IP logged

I

Iris.Vcb

Re: haar kleuren
#5: 08-02-2013, 17:18
ik heb het gisteren met een wassing gedaan , ontkleuringspoeder met shampoo veel kwam er niet echt af , Nu heb ik net mijn froe gedeelte ontkleurt , na 10.15 min staan ben ik eigenlijk al rossig. eigenlijk is dit wel een stomme vraag van me want ik studeer namelijk haarzorg.  :(  leerkrachten rade me aan om lokken tezetten maar dan ben ik eeuwig bezig. want deze worden pas na 6weken weer bijgewerkt...
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal