Skip to main content

Auteur Topic: Prikpil.

I

Iris.Vcb

Prikpil.
OP: 10-02-2013, 12:01
hallo,
Ik ben een meisje van 18 en heb al 8maanden een vriend.
We hebben al een tijdje se* met elkaar. Ik neem de prikpil omdat ik de gewone pil vergat. Ik wil nog niet zwanger worden dus zocht mijn dokter een beter middel.

Maar van de prikpil kom ik elke maand wel 3kg aan. Nu vertelde de gynaecoloog dat ik beter de pil nemen of een staafje in de arm zou plaatsen? Een staafje is 3jaar tegen zwangerschap ( en pijnlijk)  Nu wou ik de pil nemen maar ik en mijn vriend gebruiken ook al een tijdje geen condoom meer.

Maar ik ben bang dat De pil niet werkt. en hoe weet ik of deze werkt? Want sommige zeggen als je last hebt van diarree werkt je pil niet meer en ook niet als je ziek bent en je neemt antibiotica , en ook al je rookt. (ik rook af en toe)
Klopt dit?  :(
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 608
  • Vrouw - 29 jr
  • Aangemeld: okt 2010
Re: Prikpil.
#1: 10-02-2013, 19:21
Hallo,

De pil is voor iets van 95% veilig (had ik gehoord) Dus er is wel een kleine kans om nog zwanger te worden zonder pil dus met condoom is altijd het beste.
Als je diarree hebt of je hebt overgegeven dan is de pil op dat moment niet veilig dan word er ook aangeraden om met condoom te vrijen. Neem ook de pil elke dag op hetzelfde tijdstip in. Als je de pil vergeten bent moet je de instructies opvolgen op de bijsluiter.

Qua roken is het om een andere reden onveilig om de pil met combinatie met roken te gebruiken dat komt omdat je dan een verhoogde kans hebt op trombose dat gevaarlijk kan zijn.

Wel raad ik je af om de Diane-35 pil te gebruiken omdat dat in Frankrijk verboden is vanwege 4 mensen die eraan overleden.



  • IP logged
Als je een probleem hebt wil ik je graag helpen.

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal