Skip to main content

Auteur Topic: Ongesteld en benen scheren!

V
  • ***
  • Oude Bekende
  • Berichten: 32
  • Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw
  • Vrouw - 24 jr
  • Aangemeld: mrt 2013
Ongesteld en benen scheren!
OP: 03-03-2013, 15:29
Help!! Ik ben 13 en ben nu nog steeds niet ongesteld. Vriendinnen uit mijn klas wel al! Ik wil ook graag mijn benen scheren maar weet niet of dat normaal is voor een 13 jarige die niet ongesteld is. En hoe begin je erover bij je moeder? Ik weet niet hoe ze zal reageren als ik zeg dat ik mijn benen wil scheren maar nog niet ongesteld ben... Wanneer begonnen jullie met de ongesteldheid en je benen scheren?
HELP AUB!!
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: Ongesteld en benen scheren!
#1: 03-03-2013, 15:45
Om heel eerlijk te zijn zie ik geen verband tussen het nog niet ongesteld zijn en het scheren van je benen.
Naar mijn idee staan die 2 volkomen los van elkaar.

Wat weerhoud je om bij de Etos of het Kruidvat een paar scheermesjes te halen en wat scheerschuim ? Daar hoef je je moeder toch niet bij te betrekken ?

Succes,
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

P

Polizei

Re: Ongesteld en benen scheren!
#2: 03-03-2013, 16:14
Be happy dat je nog niet ongesteld bent.

En pak gewoon een scheermesje, ga douchen, en scheer je benen.
  • IP logged

I

Iris.Vcb

Re: Ongesteld en benen scheren!
#3: 04-03-2013, 13:57
hey,
ik was ongesteld op mijn 14de ,
niks om zorgen over te maken want bij iedereen is dit anders.
maar als je de 18jaar voorbij bent en ng niet ongesteld bent dan zou ik me pas zorgen gaan maken. Geniet nu nog maar even want ongesteld zijn vind ik niet echt zo prettig.
xxx
  • IP logged

a

ariana

Re: Ongesteld en benen scheren!
#4: 05-03-2013, 20:43
Mijn hele familie (naja alleen de vrouwen dan) waren echt vroeg ongesteld. Ik zat in groep 7 en aan het einde van het jaar werd ik ongesteld. (dan ben je 10 of 11 ofzo). Ik was de eerste van mijn klas en ik vond dat echt verschrikkelijk. Omdat ik het best wel vroeg werd is mijn volgorde eerst ongesteld en toen pas mn benen scheren. Maar eerlijk gezegd maakt die volgorde niks uit. Ik snap wel waarom je dat kan denken omdat je je misschien nog te jong vind voor dat als je nog niet ongesteld bent geweest. Je kan zelf bepalen wat je wilt doen. Je kan zelf scheermesjes kopen en het gewoon doen. Mijn moeder koopt alles in voorraad dus ik had gewoon een keer een scheermesje gepakt en begon mn benen en oksels te scheren en mn moeder heet het ooit opgepakt en het was oke. Nooit een serieus gesprek over gehad. Maar als je je misschien onzeker voelt over het scheren zelf kan je een gesprek beginnen met je moeder. Je kan tegen haar zeggen dat je graag je benen wilt scheren. Je hoeft haar niet om toestemming te vragen. Hoe normaal mogelijk jij erover doet hoe normaal het voor je moeder het ook is. Vraag gewoon of ze wilt laten zien waar zij de scheermesjes heeft liggen. Of vraag of ze ze wilt halen.
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: Ongesteld en benen scheren!
#5: 05-03-2013, 22:13
Hoe normaal mogelijk jij erover doet hoe normaal het voor je moeder het ook is. Vraag gewoon of ze wilt laten zien waar zij de scheermesjes heeft liggen. Of vraag of ze ze wilt halen.

Jij bent zeker een vrouw ? Je weet het veel beter en duidelijker te brengen dan ik :)
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 175
  • Vrouw - 28 jr
  • Aangemeld: nov 2011
Re: Ongesteld en benen scheren!
#6: 09-04-2013, 14:32
Over je benen scheren moet je inderdaad gewoon je moeder vragen. Gewoon naar haar toe gaan en vragen (misschien als je vader en broertjes/zusjes niet in de buurt zijn, dat vond ik wel fijn toen ik het ging vragen). Zij is ook ooit begonnen met zich scheren en ze zal het echt geen probleem vinden om je te helpen.

Dat je niet ongesteld wordt zou ik me voorlopig nog geen zorgen over maken. Pas als je zo'n 15/16 bent en dan nog niet ongesteld is het misschien handig even aan je moeder te vragen of misschien een afspraak te maken bij de huisarts.
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal