Skip to main content

Auteur Topic: Gevaarlijk vriendje

L

Lefloze

Gevaarlijk vriendje
OP: 14-04-2013, 21:50
Hey, noem me maar even Lefloze.

Ik heb de laatste tijd problemen met mijn vriendje. Hij is heel lief tegen me enzo maar ik ben bang dat ik een obsessie voor hem ben.
Het probleem is nu dat hij een gewapend bonk diamant is waar mn ouders niks van weten.
Hij heeft tegen me gezegd dat als het uit is hij achter mijn vriendjes aan gaat.
Het erge is nu dat hij dat waarschijnlijk ook doet. Hij heeft namelijk al iemand het ziekenhuis in geslagen. Ik vind het gewoon zo ontzettend stom van mezelf dat ik zie dat hij dit express doet om me te houden en ik daarom ook bij hem blijf.
Ik ben nogsteeds verliefd op hem. Ik ben alleen bang, heel bang.

Weet iemand iets om me te helpen? Of kent iemand een ander forum waar ik dit kwijt kan? Ik weet namelijk niet of ik aan het juiste adres ben.

Ik ben 14, en doe gymnasium, hij is 16 en doet vmbo-k.

wat moet ik doen?
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 608
  • Vrouw - 29 jr
  • Aangemeld: okt 2010
Re: Gevaarlijk vriendje
#1: 14-04-2013, 22:37
Heey,

Mag ik ten eerste vragen waar je hem van kent? (van school, via vrienden, internet?)

Sowieso moet je beseffen dat dit niet een goede basis is voor een relatie doordat hij gaat dreigen met zulke erge dingen.

Als je het van plan bent de relatie te beƫidigen is het handig als er eerst iemand op de hoogte is het beste een volwassenen. Het beste kan je de politie inschakelen.
Neem ook iemand mee die daarbij is en die de situatie voor jou veilig kan houden.
Je kan het ook mogelijk via mobiel of iets anders de relatie beƫindigen. Zorg wel dat er iemand thuis is op dat moment.

Als je contact met hem hebt daarbij je hem regelmatig nog ziet (school enz) Kan je ook iemand via je vrienden proberen in te lichten.

Als hij je bijv dreigenmenten stuurt sla ze op en bewaar ze zodat je later nog bewijs heb voor andere mensen. (bijv politie)

Als de situatie helemaal uit de hand loopt kan je naar een "blijf van mijn lijf" huis toe.

Veel sterkte,

Meisjegevoel
  • IP logged
Als je een probleem hebt wil ik je graag helpen.

L

Lefloze

Re: Gevaarlijk vriendje
#2: 15-04-2013, 11:28
Ik ken hem via een vriendin waar ik nu ruzie mee heb.

Ik vond het ook geen goede basis en dat heb ik hem ook verteld.
Het probleem is dat ik geen gevaar loop maar een ander.
Ik ben namelijk niet van plan in deze relatie te blijven. Maar als ik een nieuwe start beeindigt hij hem.
Daarom denk ik ook niet dat een blijf van mijn lijfhuis helpt.

Je zult nu waarschijnlijk denken dat als ik het uitmaak hij toch niks meer van me hoort.
Maar ik woon nou eenmaal in een klein dorp en iedereen kent elkaar.
Politie lijkt me ondenkbaar, aangezien dat  als hij word opgepakt zijn vrienden op me af komen
En hun boeit het niet of ik lichamelijk pijn heb. Wat mijn vriendje nog wel boeit.

Ik hoop dat dit een beter beeld geeft?
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 691
  • Man - 29 jr
  • Aangemeld: aug 2012
Re: Gevaarlijk vriendje
#3: 15-04-2013, 14:56
Hey,

Je bedoelt dus dat er niks gebeurt als jij het uitmaakt.
Maar als je een nieuw vriendje krijgt zorg je oude vriendje ervoor dat hij ermee kapt...
Dan moet ik eerlijk zeggen dat ik die nieuwe vriendjes van jou wel heel zwak en simpel vind.
Als ik jou vriendje zou zijn en hij bedreigt mij, zou ik hem de grootste mongool vinden die er is. xd
Nja ik weet ook hoe me te verdedigen enz.

Ik vind het een beetje ongeloofwaardig dat echt alle jongens afkappen door hem...
Dan moeten het wel erge mietjes zijn.

het spijt me voor de slechte dingen maar zo zie ik het wel.
Ik heb nog nooit bij mij gehoord dat iemand bang is en het daarom uit maakt ;p
Dan hoor ik eerder dat twee jongens hebben gevochten wegens een meisje...

  • IP logged
Live, Laugh, Love <3

O

Opradah1

Re: Gevaarlijk vriendje
#4: 15-04-2013, 20:20
Dat hij dit doet is niet correct, dat moge duidelijk zijn. Even voor alle duidelijkheid; HIJ is fout, jij niet... Welke keuze je dan ook maakt. Het bedreigen van je vriend(in) is, om welke reden het dan ook gebeurt, ten alle tijden niet te tollereren.. Of hij dit doet om angst je kwijt te raken, of omdat hij gewoon iemand van een ander (veel lager) niveau maakt hier niet uit.

Ik kan je sterk aanraden om allereerst je ouder(s) hierover in te lichten, zij zal/zullen aan jouw kant staan en er een betere kijk op hebben dan jij nu hebt. Met je ouder(s) kun je vervolgens overleggen wat het beste gedaan kan worden, je moet hier niet in je eentje mee gaan lopen.. Hoe goed je je huidige vriendje ook denkt te kennen, dergelijk bedreigingen moet je altijd serieus nemen.
  • IP logged

L

Lefloze

Re: Gevaarlijk vriendje
#5: 17-04-2013, 12:34
Je hebt gelijk, maar ik kan mijn ouders hier jammer genoeg niet over inlichten.
Ik heb het er met hem over gepraat en het is opgelost.
Hij wou me uiteindelijk niet bang maken.
Ik hou het een tijdje rustig en zie wel wat er gebeurd.

Heel erg bedankt voor jullie steun!

xx
  • IP logged

y

yvette-love

Re: Gevaarlijk vriendje
#6: 18-04-2013, 16:51
hey,
Ga er eerst me vrienden/vriendinnen over praten dan weten die er van af en weten er wat er bij speelt. Als dit langer door gaat ga dan wel naar jou ouders die zouden wel gaan schrikken maar ze helpen je er dan ook mee om het op te lossen xxx
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal