Archief > Problemen met Seksualiteit

Kan ik zwanger zijn?

(1/1)

Anneke55:
Hallo allemaal, ik ben een meisje van 18 jaar en gebruik reeds anderhalf jaar de pil. Vorige maand moest ik overgeven dus in die maand had ik één keer veilige seks omdat ik dacht dat ik niet meer genoeg beschermd was. Mijn menstruatie hierna was maar 1 dag in plaats van 4 dagen. En ik verloor nog minder dan de helft bloed in vergelijking met anders. Sinds ik de pil neem is dit nooit eerder gebeurd. De week voor mijn menstruatie ben ik 3 keer 45minuten gaan sporten terwijl ik anders niet sport, kan dit er mee te maken hebben? Net na die korte menstruatie had ik één maal onveilige seks met mijn vaste partner. Ik heb soieso een kans op een soa maar vraag me af of ik nu mogelijk zwanger ben. Ik ben 2 dagen na de onveilige seks opnieuw de pil beginnen nemen. Maar doordat de seks in mijn stopweek was en ik de maand voordien niet helemaal veilig was ben ik ongerust. 

Kan iemand mij hiermee helpen? Ik heb weinig ervaring hiermee. Is het mogelijk dat ik zwanger ben? Zo ja, vanaf wanneer zou een zwangerschapstest werken? Heeft het feit dat ik de pil nu terug neem dan mogelijk invloed op een zwangerschapstest?

Happy_Man:
Wanneer je, tussen het moment van braken en de stopweek, alleen veilige sex hebt gehad is de kans dat je zwanger bent nihil.

Ook in de stopweek kan je in principe niet zwanger worden aangezien er op dat moment op zeker geen sprake is van een eisprong.

Overigens, ik vind dat je heel erg slim en verantwoord bezig bent door alleen veilige sex te hebben wanneer er lichamelijke problemen zijn. Ik denk dat er maar weinig meisjes zijn die er zo goed mee om gaan.

Sterkte,

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie