Skip to main content

Auteur Topic: spiraaltje

A

AardbeiSmoothie

spiraaltje
OP: 13-11-2013, 14:44
Hallo forummers,

ik slik al voor zo'n 5jaar de pil en dit is altijd goed gegaan. Alleen merk ik dat ik de laatste tijd veel last heb van haaruitval en hier maak ik mij veel zorgen over. Ik heb van veel meiden gehoord dat een spiraaltje veel beter zou zijn. Zou iemand mij uitkunnen leggen hoe deze geplaatst wordt, wat het doet en waarom het beter zou zijn? En of dit uberhaupt ook echt beter is dan de pil. En kan je met een spiraaltje ook gewoon seks hebben? Aangezien ik van veel meiden gehoord heb dat dat nogal pijnlijk kan zijn.

Bedankt voor het helpen.
  • IP logged

I

Iris.Vcb

Re: spiraaltje
#1: 14-11-2013, 15:11
heyu
Het spiraaltje heeft zijn voor- en zijn nadelen , je hoeft er niet elke dag aan te denken want je moet het om de 5 jaar pas laten vervangen, maar de nadelen zijn dat het plaatsen pijnlijk is, en ook wat bijwerkingen heeft buikkrampen, opgeblazen gevoel en bij sommige een zeer ongemakkelijk gevoel!
ik zelf ben GEEN voorstander door allerlij geruchten dat het pijnlijk is, etc.
ik wil je niet bang maken , maar er zijn ook nog andere middelen ik heb namelijk het buisje in de arm ! en heb het nu bijna een jaar en moet weer vervangen worden na 3jaar , ik heb hier totaal geen last van! als je over de huid gaat met je vinger voel je het wel zitten.

wat dat haaruitval betrefd heb je dit al toen je net begon met de pil of heb je dit nu pas ondervonden?
succes
  • IP logged

O

Opradah1

Re: spiraaltje
#2: 15-11-2013, 07:01
Momenteel zit ik in een soortgelijke situatie..
Mijn vriend en ik gebruiken nu condooms maar willen graag nog een extra voorbehoedsmiddel erbij gaan gebruiken..

Ik ben zelf totaal geen voorstander van hormonen, ik wil daarom ook niet mijn lichaam volpompen met hormonen door bv de pil of de prikpil.. Deze werken d.m.v. hormonen.
Echter je hebt ook het koperspiraaltje, deze werkt zonder hormonen.
Dat is de voornaamste reden waarom ik dit overweeg.

Verder is het fijne van spiraaltje dat je hem er een keer in laat zetten en vervolgens tussen de 5/10 jaar niet meer aan hoeft te denken..
Spiraaltje zetten kan indd erg pijn doen, heb ik ook ghoord. Maarsit schijnt een heel stuk minder te zijn wanneer je hem laat zetten tijdens je menstruatie. Ook scheelt het om een uir van te voren 2 paracetamollen in te nemen. En ik geloof dat sommige artsen ook bereid zijn tot verdoven.. Maar dan moet je dit wel vragen.

Verder kan je gewoon seks hebben wanneer je een spiraaltje gebruikt!
Sterker nog, wanneer het spiraaltje tijdens je menstruatie gezet wordt.. Ben je direct bechermd tegen evt zwangerschappen, vanaf het moment dat je de kamer waar je hem hebt latenzetten uitloopt.
  • IP logged

  • ***
  • Oude Bekende
  • Berichten: 75
  • i'm on a rollercoaster that only goes up m friend
  • Vrouw - 25 jr
  • Aangemeld: jun 2014
Re: spiraaltje
#3: 17-07-2014, 19:39
ik wil je niet bang maken , maar er zijn ook nog andere middelen ik heb namelijk het buisje in de arm ! en heb het nu bijna een jaar en moet weer vervangen worden na 3jaar , ik heb hier totaal geen last van! als je over de huid gaat met je vinger voel je het wel zitten.

Schijnt niet zo goed te zijn dat buisje
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 328
  • Vrouw - 28 jr
  • Aangemeld: okt 2013
Re: spiraaltje
#4: 17-07-2014, 20:20
Spiraaltje en buisje lijkt me heeel eng
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal