Skip to main content

Auteur Topic: Moet ik hulp zoeken?

J

Jodast

Moet ik hulp zoeken?
OP: 14-11-2013, 18:43
Hallo allemaal,

Ik ben een meisje van 16 en ik ben vroeger gepest en gebruikt door mensen.
Mijn zelfvertrouwen is veel te laag, ik heb faalangst en durf sinds kort pas weer echt in de spiegel te kijken. Het gaat nu wel beter omdat ik mensen om mij heen heb die echt om mij geven en die voor mij klaar staan.
In de brugklas heb ik pogingen tot zelfmoord gedaan. Ik dacht bij alles wat ik deed na hoe ik een einde aan mijn leven kon maken. Maar ik blijf die gedachtes houden, terwijl ik helemaal geen neigingen tot zelfmoord meer heb. Toch spookt het nog steeds door mijn hoofd..
Over mijn gevoelens praten vind ik moeilijk, ik vertrouw mensen nog te weinig.
Vaak ben ik ineens heel somber en ik merk dat ik nog te veel opgepropte gevoelens heb in mijn lijf maar ik weet niet goed hoe ik ze moet uiten. Ik zit nog een beetje met het verleden.
Vinden jullie dat ik bijvoorbeeld met een psycholoog moet praten? Zou dit mij kunnen helpen?
Of zijn er andere manieren die ik kan proberen?

x
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 175
  • Vrouw - 28 jr
  • Aangemeld: nov 2011
Re: Moet ik hulp zoeken?
#1: 16-11-2013, 19:13
Ik denk dat het je wel kan helpen, vooral omdat je zegt het gevoel te hebben dat je dingen nog opgekropt hebt. Bij een psycholoog kan je vrijuit praten over je gevoelens en als je juist moeite hebt met die te uiten kunnen ze je ook helpen met het voor jezelf op een rijtje te zetten en te kunnen verwoorden. Het maakt het ook makkelijker om er met anderen over te praten, is mijn ervaring.
  • IP logged

M
  • *
  • Nieuwe bekende
  • Berichten: 4
  • 27 jr
  • Aangemeld: nov 2013
Re: Moet ik hulp zoeken?
#2: 19-11-2013, 20:29
Vertrouw misschien een hele goeie vriendin. Die je alles durft te zeggen. Zo kun je er met een leeftijdsgenoot over praten. Maar het ligt er aan wat jij beter vind. Een psychiater is wel een professional die er meer verstand van heeft dan een vriendin.
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal