Skip to main content

Auteur Topic: Transsexueel

t

toxicroses

Transsexueel
OP: 19-01-2014, 11:40
Hey

Fysiek ben ik een meisje, maar van binnen 100% een jongen (transsexualiteit). Onlangs heb ik dit aan mijn ouders verteld, door een briefje te schrijven en het aan ze te geven. (omdat ik slecht ben in gesprekken houden over persoonlijke onderwerpen).
Het enige wat ik hoorde was "oke." En verder niets. Later heb ik een tweede briefje geschreven, zeggend dat ik de volgende stap(pen) wil nemen, zoals testosteron nemen. Weer hetzelfde antwoord; "oke."
Ik heb het aan een vriend verteld, waarna hij bekende dat hij verliefd op me is. Hier zit/zat ik erg me - en dus ben ik naar mijn ouders gestapt. Mijn vader zei dat het zowieso dom was om het te vertellen, want ik moet het voor mezelf houden.
Maar dit wil ik helemaal niet! Ik wil ook echt een officiele jongen worden, want zo wil ik verder leven. Maar mijn ouders schijnen het niet te snappen. Help?
  • IP logged

m

maraa

Re: Transsexueel
#1: 19-01-2014, 14:04
Zeer lastige situatie, weet ook niet goed hoe ik je kan helpen.
Wel raad ik je aan zo snel mogelijk naar huisarts te gaan en proces te beginnen,
als dit is wat je echt wilt, kan je denk ik beter op tijd beginnen voor een zo goed mogelijk resultaat.
Natuurlijk moet je er goed over nadenken, maar ga ervan uit dat er door middel van gesprekken met psycholoog of psychologisch onderzoek, wel uit gaat komen of dit echt iets wat je wilt of toch een fase is. (tenminste volgens mij is dat standaardprocedure.
Het is lastig en het maakt het niet makkelijker dat je ouders er niet achter staan, ook kunnen er negatieve reacties van omgeving komen at moet je je wel bedenken,
maar ik denk wel als dit echt is wat je wilt en je wens is dat je er beter voor kan gaan.
Heel veel sterkte!
  • IP logged

  • ***
  • Oude Bekende
  • Berichten: 85
  • ~Expect nothing and you'll never be disappointed ~
  • Vrouw - 24 jr
  • Aangemeld: sep 2013
Re: Transsexueel
#2: 19-01-2014, 19:16
Je moet je een beetje voorstellen dat je ouders opeens een briefje krijgen dat je je diep van binnen een jongen voelt. Laat ze het even bezinken. Ik weet niet hoe lang ze het al weten, maar als het al een tijdje is, moeten ze het wel accepteren. Als je wat zoekt op google/ YouTube en het ze vervolgent laat zien, weten ze dat het vaker voorkomt. Er is een meisje, genaamd Kelly, die eerst een jongen was en ze vertelt er ook over.

Laat me weten als er vorderingen zijn!

Ik wens je veel succes en sterkte!
  • IP logged

D

Droowd.

Re: Transsexueel
#3: 27-07-2014, 07:51
Een vriend van mij heeft precies hetzelfde gehad, hij is nu wel bezig met geslachtsverandering etc. (Meisje-Jongen). In ieder geval zoals hierboven staat ssoms hebben ouders tijd nodig om het te begrijpen/accepteren. Laat ze zien hoe jij je voelt ipv een briefje te sturen, ookal is dat makkelijker, want dan is het vaak makkelijker te begrijprn.


Suucces!
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal