Poll

welke straf moet ik krijgen

2 weken huisarrest
2 (18.2%)
GSM afgeven
2 (18.2%)
bijde 1 maand
5 (45.5%)
geen straf ;)
0 (0%)
Anders, zie topic
2 (18.2%)

Totaal aantal stemmen: 8

Auteur Topic: mijn moeder is onredelijk  (gelezen 5910 keer)

• boetjeuuh

• Gast
mijn moeder is onredelijk
« Gepost op: 22 september 2014, 21:04:25 »
MN ma is zot in aar kop !!!
Dus ik heb een iPhone gekregen van PAPA ni vame ma :/
En nu wil ze dat ik mn GSM afgeef das tog debiel en die heeft daar het recht ni voor gewoon omdat ik volgens haar een te hoge factuur heb €76,83
En ze heeft me 14 dagen huisarrest gegeven !!!! Gewoon omdat ik een zuigplek in mn nek en op mn borsten heb .. So ?! Dat is tog haar probleem ni ? En omdat ik een kort shortje en crop top aanhad naar school en ze vind dat te bloot .. Dat mens is in de prehistorie blijven haperen !!!! Al haar straffen zijn gewoon onterecht ik heb mn  i pod al moeten afgeven en nu wil ze mn gsm ook al hebben !! Die ik van pa gekregen heb
Ik had van papa loubotijns en janoskis en air maxen gekregen en mama heeft ze gewoon weggestoken omdat ze zegt dat ik mn plaats en mn grenzen niet ken pfff vind jij dat terecht ??? Ik alle sinds niet !!
En nu wil ze dat ik zelf met een straf aankom voor wat ik gedaan heb ( mocht tot 18:00 buiten en was om 23:45 thuis en had gedronken en gerookt )
Ik ben 15 jaar ik mag tot ook eens iets proberen manee direct straf ik vind dat ik niet gestraft moet worden wa denk jij ??? En ik wil geen huisarrest fso want da suckt dus wa denk jij dak moe gestraft Worden ofnie

Groetjes boetjeeuh :p

• boetjeuuh

• Gast
Re: mijn moeder is onredelijk
« Reactie #1 Gepost op: 22 september 2014, 21:06:47 »
Dus als je vind dat ik gestraft moet worden voor wat ik gedaan heb reageer dan welke straf en hoelang ik vind dat ik niet gestraft moet worden maarja

• De Beste
  • Leeftijd: 24
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 22 september 2014, 21:13:23 »
Er staat in je profiel dat je 14 bent. Klopt dat niet?

• boetjeuuh

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 22 september 2014, 21:25:05 »
Ik ben 14 jaar sorry x ik heb mistypt

• Global Moderator
  • Leeftijd: 2014
  • Geslacht: Man
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
« Reactie #4 Gepost op: 22 september 2014, 22:05:09 »
Om te beginnen wil ik even vertellen dat we hier een grote voorkeur voor het gebruik van Algemeen Beschaafd Nederlands. Wanneer je volgende bericht weer zo'n rommeltje is verwijder ik het.

Ik ga proberen om zo reëel mogelijk op je bericht te reageren.
Ik neem aan dat je ouders gescheiden zijn, dat je vader het goed heeft en dat je moeder moeite heeft om financieel rond te komen.

Het lijkt er sterk op dat je ouders wat betreft opvoeding niet echt op één lijn zitten, iets waar jij behoorlijk de dupe van wordt.

Je vader geeft je van alles en je moeder pakt alles wat jij van je vader gekregen hebt weer af. Volgens mij wijst dit op een soort machtsstrijd tussen je ouders en nogmaals, jij bent de dupe,

Dan de vraag of de straf terecht is. Ja, ik denk dat deze terecht is. Zolang je bij (één van) je ouders thuis woont zijn er bepaalde huisregels waar je jezelf aan moet houden, net zo goed als dat er in de maatschappij regels zijn waar je jezelf aan moet houden.
Wanneer je je in de maatschappij niet aan de regels houdt wordt je daarvoor gestraft middels een boete of gevangenisstraf.
Om diezelfde reden wordt je thuis gestraft wanneer je denk dat de regels voor iedereen gelden behalve voor jou.

Wat betreft die nota voor je GSM, je doet alsof dit peanuts is, waarom betaal je die rekening dan zelf niet wanneer je van mening bent dat het niets voor stelt ? Het zou mij maar één keer overkomen dat mijn kind met zo'n hoge rekening aan kwam zetten. De eerste keer zou er een waarschuwing komen, de tweede keer zou de sim-kaart uit de telefoon gaan en zou er een prepaid sim-kaart in komen met 10 of 20 euro beltegoed per maand. Wanneer jij dan van mening bent dat dit te weinig is, dan mag je zelf voor aanvulling zorgen van je eigen geld. Wel jammer dat er niet zo veel prepaid kaarten zijn met een databundel maar dat is uiteraard dan jouw probleem, niet dat van je ouders.

Wat voor straf ? Ik denk dat een week huisarrest wat veel is maar je zou bij mij een week lang om 17:00 uur binnen moeten zijn. Iedere minuut dat je te laat binnen bent moet de de daarop volgende dag(en) vroeger binnen zijn. Bij 3x te laat binnen wel een week huisarrest.

Hierbij wil ik aantekenen dat wanneer jouw gedrag zou  blijven zoals je het nu beschrijft ik ernstig zou gaan overwegen om je een half jaartje naar een opvoedingskamp te sturen want van normen, waarden en respect heb je volgens mij nooit gehoord. Wanneer er iemand onredelijk is dan ben jij dat en niet je moeder.

Happy_Man

• boetjeuuh

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 23 september 2014, 05:46:17 »
Sorry , mn volgende bericht zal geen zoon rommeltje meer zijn en ja mn ouders zijn uit elkaar maar hebben dat vriendschappelijk opgelost tussen mij en mn ma is het nog steeds niet opgelost zij vind dat ik moet toegeven dat ik fout was en met een gepaste straf moet afkomen ik vind van niet

• boetjeuuh

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 23 september 2014, 05:50:36 »
En ik heb die factuur nog niet betaalt met een reden (geen goede ) als mn pa dat te weten komt zal hij wel effe boos zyn (zeker van die zuigplekn) maar dan zal hij me vergeven en die facturen voor me betalen

• Meester Lid
  • Leeftijd: 23
« Reactie #7 Gepost op: 23 september 2014, 15:45:26 »
ik vind je moeder totaal niet onredelijk, ik zou niet willen dat mijn kind met een te kort topje en een te kort rokje buiten loopt, in wat voor tijdperk wij ook leven! ik begrijp je moeder heel goed! en ja aangezien je 14 bent en die rekening iets in de 70 is snap ik ook wel dat ze het afpakt want ik denk niet dat je nu werkt. en die zuigplekken op je nek en borst?? sorry maar dat zou ik me kind ook niet naar buiten laten gaan, in mijn moeders cultuur noemen we dat ''truttig'' sorry voor mijn taal gebruik ik wou even uitleggen hoe het in me moeders cultuur. ik snap je moeder heel erg goed en ik snap ook dat je je vader wat meer mag omdat je van hem wat meer krijgt dan je moeder, maar je moet ook begrijpen dat je moeder het goed bedoelt, ookal is dat moeilijk te geloven, in jou leeftijd zijn meeste kinderen wat koppig en eigenwijs.

en eigenlijk vind ik 1 week huisarrest ik weet niet ligt er aan wat jou houding is tegenover jou moeder. maar ja 1 week vind ik redelijk.

• Meester Lid
« Reactie #8 Gepost op: 23 september 2014, 15:51:20 »
En ik heb die factuur nog niet betaalt met een reden (geen goede ) als mn pa dat te weten komt zal hij wel effe boos zyn (zeker van die zuigplekn) maar dan zal hij me vergeven en die facturen voor me betalen

Ja en hier is ook een probleem, je komt er te makkelijk van af. zo moet je niet gaan denken meid. je word een beetje verwend en daardoor vind je ook hoe je moeder je behandelt onredelijk. sorry als ik wat hard overkom. als ik niet iets zelf had betaald wat voor reden dan ook, dan moest ik dat ZELF oplossen me ouders deden niks en ik snap hun daarbij. en tot nu toe moet ik mijn eigen schulden betalen. denk maar niet dat later in het leven dat je vader nog iets voor jou gaat betalen als je in de schulden zit. begrijp me aub goed

• Hele Bekende
« Reactie #9 Gepost op: 23 september 2014, 16:17:24 »
Als ik zo veel te laat thuis kwam, dronken en rokend, met zo'n hoge telefoonrekening, zo'n grote mond, zuigzoenen op mijn nek en borst  en zulke kleren denk ik dat ik blij mag zijn als mijn ouders me in de tuin laten slapen in een kartonnen doos het komende jaar. En dat overdrijf ik niet.
Bij ons thuis wordt niet gestraft met huisarrest maar met vervroegde bedtijd, geen tv/computer/telefoon (etc.), geen zakgeld dat soort dingen.
En als mijn zusje van 14 daar mee thuis kwam dan zou ik haar zelfs proberen te straffen. En dan vind ik persoonlijk 2 weken huisarrest mild.

Ik vind het heel terecht dat je moeder je telefoon afgepakt heeft hoewel ik denk dat het een betere straf zou zijn om het je zelf te laten (terug) betalen. Dus met geld of met klusjes. Ik denk ook dat je moeder jou goed wil opvoeden en dus voor jou gevoel heel onredelijk en streng is vooral omdat je vader je erg verwend en je veel meer vrijheid geeft.

Persoonlijk zou ik denk ik 1 week je telefoon afpakken en 1 week huisarrest of 1 week huisarrest en je voortaan alles wat je buiten je abonnement belt zelf laten betalen. Inclusief deze rekening van €76,83.

• Global Moderator
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
« Reactie #10 Gepost op: 24 september 2014, 12:51:55 »
Boetjeuuh,

Wat moet jij allemaal voor rottigheid uit halen en hoe ongehoorzaam moet jij zijn voordat jij het idee hebt dat je wel straf hebt verdiend ?

Of ben jij van mening dat je gewoon werkelijk overal maling aan kunt hebben en ten alle tijde kunt doen en laten wat je zelf wilt ?

• boetjeuuh

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 24 september 2014, 17:10:32 »
Kwt ma kwik mn GSM gewoon ni kwijt en ik wil geen huisarrest want dan kan ik mijn lief niet meer zien

• Global Moderator
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
« Reactie #12 Gepost op: 24 september 2014, 18:50:54 »
Kwt ma kwik mn GSM gewoon ni kwijt en ik wil geen huisarrest want dan kan ik mijn lief niet meer zien

Maar wanneer jij jezelf normaal gedraagt en aan de regels houdt raak je je GSM toch ook niet kwijt ? Dan krijg je toch ook geen huisarrest ?

Dit is toch gewoon een gevolg van je eigen gedrag ?

• boetjeuuh

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 24 september 2014, 19:35:04 »
Zelfs als ik 1 minuut te laatben of ook maar 1 euro zover abonement zit word ik al gestraft
En alsk dan iets doe vo aar ist nooit hoe ze vraagtvdan vo afwas te doen kdoe et en danbgeeft ze copentaar dak et ni rap genoeg doe

• Global Moderator
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
« Reactie #14 Gepost op: 24 september 2014, 20:18:23 »
Zelfs als ik 1 minuut te laatben of ook maar 1 euro zover abonement zit word ik al gestraft
En alsk dan iets doe vo aar ist nooit hoe ze vraagtvdan vo afwas te doen kdoe et en danbgeeft ze copentaar dak et ni rap genoeg doe

Ik vraag je nog één keer om normaal Nederlands te schrijven, dit tolereer ik niet.

• Meester Lid
« Reactie #15 Gepost op: 24 september 2014, 20:37:34 »

ik denk dat als je je netjes gedraagt zonder grote mond te geven en die zuigzoenen van je vriendje niet meer op je lichaam laat en netjes je abonnement betaald, of eigenlijk nog beter een prepaid mobiel haalt dat het dan niet zo erg is als je 1 minuut te laat bent, als je je houding een beetje veranderd en niet zo YOLO leeft zoals ze nu tegenwoordig roepen, dan word je moeder minder streng want dan weet ze dat je geen gekke dingen doet en verantwoordelijk gedraagt. snap je dat 

• boetjeuuh

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 24 september 2014, 20:51:51 »
Sorry ..
En ja ik begrijp et

• Meester Lid
« Reactie #17 Gepost op: 24 september 2014, 20:59:47 »
ik vind het heel goed van je dat je je excuses aanbied, :) vind je ook niet dat je je excuses moet aanbieden aan je moeder en een beetje wat gedeisd houd qua gedrag ;) zo dat je moeder ook inziet dat je ook netjes kan zijn, zo verminder je ook die hm hoe zeg je dat. die '' niet fijne situatie'' tussen jullie.

en nog een tip  :-[ sorry als ik een beetje als een zeurtante overkom en ik weet dat je dit vaak genoeg hebt gehoord. maar roken is echt heel erg slecht, en ik snap dat je je wilt kijken wat wat is en zo, en drinken daar moet je nog even niet aan beginnen, nu weetje nog niet wat jou grens is met drinken en het tast jou hersenen aan. toen ik begon te drinken op me 14e ook, ging ik veeelste ver, gelukkig niet zo ver dat ik me die dag niet herinner of zo. ik wil niet zeggen dat iedereen dat doet,, maar bij meisjes komt dat wel vaker voor, qua mijn ervaring dan.
begin pas met drinken wanneer je er wat beter mee om kan gaan ik kan je geen leeftijd geven want wie ben ik, om dat te doen.

als je nog wat vragen hebt kun je die gerust stellen

• boetjeuuh

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 24 september 2014, 21:15:47 »
OK  :D

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 19
  • So happy I could die and it's alright! ~Lady Gaga
« Reactie #19 Gepost op: 09 januari 2015, 23:08:33 »
Calm down, ik vind dat je moeder gelijk heeft. Je moet zelf ook even je grenzen weten.

Roken en drinken is niet stoer of wat dan ook. Het is ook jammer van je huid want in een paar jaar gaat je huid er echt zó lelijk uitzien.

Hoe "stom" het misschien voor jou klinkt, je moet respect hebben voor je ouders. Toon begrip voor ze en luister naar het advies op dit forum.

Baiii
xxLil'Monster

• boetjeuuh

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 17 januari 2015, 21:20:35 »
Zal ik doen !

• Nieuwe Bekende
  • **
  • Leeftijd: 19
  • Hope is stronger than fear
« Reactie #21 Gepost op: 26 januari 2015, 12:59:58 »
Ik vind ook dat je moeder gelijk heeft. En zolang je nog minderjarig bent heb je je gewoon aan de regels van je ouders te houden. Succes ermee! ;)