Auteur Topic: Hulp nodig ? Brutaal  (gelezen 976 keer)

• nsd31885

• Gast
Hulp nodig ? Brutaal
« Gepost op: 27 oktober 2014, 19:25:43 »
hoi hoi,
ik heb inderdaad een probleem.
mijn pa en ma zeggen continu dat ik heel brutaal doe maar zelf heb ik er geen idee van en ze worden als maar boos op mij. ik heb geen idee wat ik moet doen want alles wat ik doe lijkt wel fout in hun ogen. heb je misschien een tip??

• Hele Bekende
  • Leeftijd: 21
  • Geslacht: Vrouw
    • Tumblr
Re: Hulp nodig ? Brutaal
« Reactie #1 Gepost op: 27 oktober 2014, 23:02:49 »
Probeer eens een goed gesprek met je ouders te houden. Niet na een ruzie, maar echt op een moment dat jullie met z'n drie├źn rond de tafel gaan zitten om dit te bespreken. Vraag ze wat zij brutaal vinden en hoe je dit kunt verbeteren. Vertel ook dat je het heel graag wilt verbeteren maar dat je daar hulp bij nodig hebt, omdat je gewoonweg niet ziet wanneer je brutaal bent. Je ouders kunnen je er door de dag heen misschien ook op wijzen, door je bewust te maken van je brutale opmerkingen.

Het hoort ook bij je leeftijd overigens. Over een tijd ben je al een stuk minder brutaal. Dat neemt niet weg dat het wel heel goed is dat je hieraan wilt werken, complimenten daarvoor!

Verder helpt het om na te denken welke dingen je niet tegen je leraar of opa zou zeggen, die je wel tegen je ouders zegt. Verder wordt altijd "nee" zeggen op dingen ook als brutaal gezien.

Heel veel succes!