Skip to main content

Auteur Topic: i don't know what to do

a
  • *
  • Nieuwe bekende
  • Berichten: 3
  • Vrouw - 25 jr
  • Aangemeld: nov 2014
i don't know what to do
OP: 06-11-2014, 20:16
Hey

Ik zit nu sinds september im mijn eerste jaar van een MBO opleiding en ben de jongste van de klas ik ben 16 jaar en de oudste waarmee ik les heb is 27 maar dit is nie echt het probleem
een van mijn beste vrienden heeft 2 oktober zelfmoord gepleegd en ik heb het daar nog steeds heel moeilijk mee van af die dag heb ik veel gesprekken gehad met mijn leraar/mentor(25) ik kon vanaf het begin van het jaar al goed met hem op schieten dus toen dit gebeurde kon ik ook goed met hem praten hij gaf me wel eens een knuffel of hij had zijn hand op mijn been ofzo als ik mijn tranen niet meer in kon houden maar ik zocht er nooit iets achter maar de afgelopen 2 keer raakte hij me zeg maar ook aan de eerste keer dacht ik ohw dat ging per ongeluk maar de afgelopen keer kon het geen ongeluk meer zijn ik heb morgen weer gesprek met hem maar weet nie wat ik moet doen

wat denken jullie dat dit gewoon weer een ongeluk was en dat ik me vergis want dit was de eerste mentor die ik ooit heb gehad waar ik ook daad werkelijk mijn problemen mee durfde te bepraten
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: i don't know what to do
#1: 06-11-2014, 21:05
Hallo Anoniempje,

In de eerste plaats natuurlijk van harte welkom hier op het forum.

Uit je post kan ik niet opmaken wie wat waar of hoe je mentor je aangeraakt heeft maar ik ga er van uit dat jij op jouw leeftijd wel weet wat wel en wat niet kan.

Er zijn nog wel een paar mogelijkheden voor je, het hangt alleen helemaal van jou af waar jij jezelf goed bij voelt.

Je kunt simpelweg aangeven dat je niet gediend bent van zijn aanrakingen, ik denk dat dit genoeg is om het te stoppen aangezien er je mentor er een enorm risico mee loopt.

Je kunt hem aangeven dat je jezelf niet meer op je gemak voelt bij hem en dat je om een andere mentor gaat vragen. Ik weet zeker dat hij er echt alles aan zal doen om dat te voorkomen en je in het vervolg echt met rust zal laten.

Ik neem aan dat jullie op school een vertrouwenspersoon hebben. Hier zou je een afspraak mee kunnen maken en vertellen wat je overkomen is.

Het is wel heel zwaar maar je zou ook nog aangifte tegen hem kunnen doen vanwege seksuele intimidatie of zelfs aanranding.

Ik zou in ieder geval iets doen anders blijft dit je achtervolgen.

Uiteraard kan je dit ook nog thuis bespreekbaar maken maar ik kan mij goed voorstellen dat je er niet op zit te wachten om thuis naar voren te brengen waarom je gesprekken had met je mentor. Ik weet wel dat, wanneer dit mijn dochter overkomen zou zijn, deze man een ernstig probleem zou hebben en hoogstwaarschijnlijk op zoek zou kunnen gaan naar ander werk.

Ik wens je heel veel sterkte en mocht je behoefte hebben om hier (of over je beste vriend) onder 4 ogen over te praten dan mag je mij altijd een privebericht sturen.

Happy_Man
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

a
  • *
  • Nieuwe bekende
  • Berichten: 3
  • Vrouw - 25 jr
  • Aangemeld: nov 2014
Re: i don't know what to do
#2: 06-11-2014, 21:41
Dat met iemand anders erover hebben vind ik nog al lastig zoals ik al zei was dit de eerste mentor die ik goedgenoeg vertrouwde om over mijn problemen te praten ik ben in het verleden best veel gepest en toen zeide mensen van school dat het mijn eigen schuld was ik weet nou dat dat nie klopte maar hierdoor ben ik wel bang geworde om hoe mensen kunnen gaan reageren en mensen te vertrouwen maar ik heb morgen weer gesprek met mijn mentor en als dit dan weer gebeurd geef ik het aan dat ik daar niet van gediend ben en hoop dat het dan over is en we weer gewone gesprekken kunnen hebben
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: i don't know what to do
#3: 06-11-2014, 23:04
Goed zo, je komt op mij over als een hele slimme en sterke meid die heel goed voor zichzelf op kan komen.

Laat je nog even weten hoe het is afgelopen ?
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

a
  • *
  • Nieuwe bekende
  • Berichten: 3
  • Vrouw - 25 jr
  • Aangemeld: nov 2014
Re: i don't know what to do
#4: 07-11-2014, 14:05
Het gesprek van vvanmorgen is dus niet gelopen als gehoopt eerder het tegenover gestelde ik heb vanmiddag nog scheikunde (dit was mijn favo vak) van hem van 4 tot half 6 ik denk dat ik me ziek ga melde voor die les want ik kan me toch niet meer condcentreren als hij in de buurt is
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 173
    • Tumblr
  • Vrouw - 27 jr
  • Aangemeld: jun 2014
Re: i don't know what to do
#5: 07-11-2014, 14:57
Wat is er in je laatste gesprek gebeurt?

Je mentor is oud genoeg om te kunnen bedenken dat hij heel fout bezig is. Ik weet ook zeker dat hij wel aan je ziet dat je het liever niet hebt. Ik vind het ontzettend onprofessioneel dat hij zo slecht met de situatie omgaat. In plaats van je te helpen met het verwerken van de dood van één van je beste vrienden geeft hij je er nog een zorg bij.

Hij is je mentor en je leraar, wat hem in een machtspositie zet. Op deze manier maakt hij daar misbruik van. Het is moeilijk om iemand in een hogere positie tegen te spreken, maar het is wel de enige manier waarop het gaat stoppen.

Je schreef in je laatste bericht ook dat je je ziek wou melden voor scheikunde omdat je les van hem hebt. In je bericht daarvoor schreef je dat je hoopte dat je na deze situatie hoopte weer normale gesprekken met hem te hebben. Ik denk dat je dat helemaal niet moet willen en ik denk ook niet dat het gaat lukken, omdat je zoiets nou eenmaal niet kunt vergeten. Misschien moet je er toch over na denken om naar je teamleider te gaan en aan te geven wat er aan de hand is en dat je een andere mentor wilt. Scholen zijn verplicht om zo'n situatie aan te pakken.

Weet je of dit ook bij andere meiden in je klas gebeurt?
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: i don't know what to do
#6: 07-11-2014, 22:27
Ik hoop dat je de kracht zult hebben om hier op de juiste wijze mee om te gaan.

Wanneer je hulp nodig hebt mag je mij altijd benaderen.
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: i don't know what to do
#7: 11-11-2014, 17:37
Ik ben heel benieuwd of hier nog nieuwe ontwikkelingen zijn.
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal