Skip to main content

Auteur Topic: problemen met een vriend

1

17jarenjong

problemen met een vriend
OP: 15-02-2015, 21:21
hoi allemaal, ik heb een probleem en hoop dat jullie me raad kunnen geven.

een maand geleden heeft mijn beste vriend het uitgemaakt met zijn vriendin, waarna hij naar mij kwam omdat we tenslotte beste maatjes waren. Nu, een paar weken later, heeft hij een scharrel van straat geplukt en is het weer dik aan met een nieuwe vriendin. Alleen is hij zo verliefd dat het ieder weekend raak is, en dat is niet het enige. ook lijkt het of er iets gebeurd is tussen ons (voor zover ik weet niet) want hij praat niet meer, maar is ook kortaf, wil niet meer afspreken enz. Ik heb het gevoel dat het door de vriendin komt.

Zouden jullie me advies kunnen geven?
  • IP logged

b

badass

Re: problemen met een vriend
#1: 16-02-2015, 10:26
Ik zou hem gewoon vragen wat z'n probleem is dat hij zo kortaf reageert
En hij alleen maar naar je komt als hij geen briendin heeft
  • IP logged

  • ***
  • Oude Bekende
  • Berichten: 82
  • Vrouw - 26 jr
  • Aangemeld: jul 2012
Re: problemen met een vriend
#2: 16-02-2015, 19:25
Hey

Wat een vervelende situatie !
Allereerst wil ik even zeggen dat deze dingen altijd gecompliceerd kunnen zijn als je bevriend bent met een jongen. Meisjes zijn nou eenmaal jaloerse 'bitches', en het zal vast zo zijn dat zijn vriendin het er niet helemaal mee eens als ze zijn aandacht moet delen. Het verschilt natuurlijk per meisje in hoeverre dit zo is.
Ik denk dat je dit probleem via haar moet benaderen, want als je hem wilt bereiken zul je toch echt "langs haar moeten". Misschien dat je zijn huidige vriendin beter kan leren kennen of/en haar misschien vragen of ze weet of er iets aan de hand is met je vriend?

En wat bedoel je precies met "een scharrel van straat"? In deze zin lees ik eigenlijk dat je haar afkeurt? 
Het is natuurlijk wel een beetje vroeg dat hij weer al een nieuwe vriendin heeft, stoort dit jou ? Ik denk dat hij het misschien op kan merken dat jou dat stoort, maar dat hij vind dat het oke is dus daarom kortaf tegen jou is, omdat hij misschien bang is dat jij het afkeurt?
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: problemen met een vriend
#3: 16-02-2015, 19:32
Meisjes zijn nou eenmaal jaloerse 'bitches',

Moet ik dit als een stuk zelfkennis zien ? ;)
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 328
  • Vrouw - 28 jr
  • Aangemeld: okt 2013
Re: problemen met een vriend
#4: 16-02-2015, 19:54
Hahah
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: problemen met een vriend
#5: 16-02-2015, 22:12
Gaat het een beetje nu Girl ?
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 328
  • Vrouw - 28 jr
  • Aangemeld: okt 2013
Re: problemen met een vriend
#6: 17-02-2015, 06:48
Ja veel beter!
  • IP logged

  • ***
  • Oude Bekende
  • Berichten: 82
  • Vrouw - 26 jr
  • Aangemeld: jul 2012
Re: problemen met een vriend
#7: 17-02-2015, 11:18
Moet ik dit als een stuk zelfkennis zien ? ;)

haha, tja...  ;) ;D
  • IP logged

1

17jarenjong

Re: problemen met een vriend
#8: 17-02-2015, 12:11
ik keur haar niet af, ze is echt wel leuk hoor. alleen ze hebben elkaar letterlijk 1x keer gesproken, en hij heeft haar dus een beetje "van straat geplukt", de eerste de beste die hij kon vinden. Ik heb hem gemeld dat ik het juist leuk vond dat ie weer een vriendin had. op de vraag of ie weer moest delen was het antwoord overigens. Vrienden boven meisjes. en dat zit me dus dwars omdat dat inmiddels keihard veranderd is.
  • IP logged

  • ***
  • Oude Bekende
  • Berichten: 82
  • Vrouw - 26 jr
  • Aangemeld: jul 2012
Re: problemen met een vriend
#9: 17-02-2015, 16:34
Okee, ik snap het !
Dat is inderdaad heel vervelend, maar, heb je er al met hem over gepraat?
Ik denk dat je gewoon bij hem aan moet geven hoe je je voelt, en anders bij zijn vriendin.
Waarschijnlijk is het zo dat hij zo snel een nieuwe vriendin heeft gekregen om zijn ex te vergeten, en ik denk dat het meisje waar hij nu mee heeft niet van bewust is dat ze waarschijnlijk alleen zijn vriendin is omdat hij zijn ex wou vergeten.
Ik denk echt dat je ze gewoon wat tijd moet geven, en moet vertellen hoe je je voelt..
Ik hoop echt voor je dat jullie weer normaal vrienden kunnen worden!
  • IP logged

1

17jarenjong

Re: problemen met een vriend
#10: 17-02-2015, 17:55
telkens als we proberen er over te praten reageert ie dus heel kort, en vaak in termen als "jank niet"
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: problemen met een vriend
#11: 18-02-2015, 21:36
Ik krijg een beetje het idee dat je jaloers bent en dat je deze jongen eigenlijk liever voor jezelf zou hebben.
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal