Auteur Topic: Vreemdgaan :-x  (gelezen 2682 keer)

• Oude Bekende
  • *
  • Leeftijd: 19
  • Geslacht: Vrouw
  • i'm on a rollercoaster that only goes up m friend
Vreemdgaan :-x
« Gepost op: 18 maart 2015, 11:23:09 »
Heyy,

Er zit een meisje D in mijn klas en zij heeft met een jongen G uit mijn klas. Ze hebben al twee jaar. Vorig jaar gingen wij met school op werkweek. D ging niet vanwege een operatie en G ging naar Praag. Daar is hij vreemdgegaan met een meisje L. Alle vrienden van G weten het en een paar vriendinnen van L weten het en ik weet het nu ook. Ik weet echt niet wat ik moet doen want ik vind het echt zielig voor D. Maar als ik het vertel gelooft ze me waarschijnlijk niet en dan vraagt G zich natuurlijk af hoe ik dat weet en waarschijnlijk wordt iedereen dan boos oo mij, maar ik vind het echt zielig voor haar. D verdient dat niet. Help me!

Groetjess

• Global Moderator
  • Leeftijd: 2014
  • Geslacht: Man
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
Re: Vreemdgaan :-x
« Reactie #1 Gepost op: 18 maart 2015, 15:09:40 »
Ik zou mij er in jouw situatie niet mee bemoeien.
Niet in de laatste plaats omdat je de informatie niet uit eerste hand hebt.

• Oude Bekende
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 18 maart 2015, 15:18:37 »
Niet in de laatste plaats omdat je de informatie niet uit eerste hand hebt.

Wat bedoel je daarmee?

• Global Moderator
  • Leeftijd: 2014
  • Geslacht: Man
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
« Reactie #3 Gepost op: 18 maart 2015, 17:08:17 »
Wat bedoel je daarmee?

Dat je niet van G zelf gehoord hebt dat hij vreemd is gegaan.

Iedereen kan over jou ook de vreemdste dingen vertellen, moeten we dat dan ook meteen voor waarheid aannemen ?

• Oude Bekende
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 19 maart 2015, 19:52:26 »
Dat je niet van G zelf gehoord hebt dat hij vreemd is gegaan.

Iedereen kan over jou ook de vreemdste dingen vertellen, moeten we dat dan ook meteen voor waarheid aannemen ?

Nee, maar al zijn vrienden weten het ook.

• Nieuwe Bekende
  • **
  • Hope is stronger than fear
« Reactie #5 Gepost op: 20 maart 2015, 09:20:53 »
Ik denk niet dat het aan jou is om dit te vertellen, de mensen die dichter om D heen staan kunnen het haar beter vertellen, of nog beter, G zelf.

• Oude Bekende
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 20 maart 2015, 09:36:31 »
Ik denk niet dat het aan jou is om dit te vertellen, de mensen die dichter om D heen staan kunnen het haar beter vertellen, of nog beter, G zelf.

Ja, maar hij gaat het haar toch niet vertellen en de vriendinnen van D weten het niet.

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 20 maart 2015, 11:22:01 »
Je kan het ook tegen een vriendin van D zeggen. Dan kan zij bepalen wat ze er mee doet

• Nieuwe Bekende
  • **
  • Leeftijd: 20
« Reactie #8 Gepost op: 20 maart 2015, 11:27:09 »
Als ik D was zou ik willen dat me dit verteld wordt als anderen dat weten... Ik zou woest zijn als ik er later achter kwam dat het verzwegen werd terwijl anderen in mijn omgeving er wel van wisten. Wel moet je dan vrijwel zeker weten dat het zo is en anders zeg je gewoon: 'ik weet het niet voor 100% zeker, maar verschillende mensen hebben het erover dat... blablabla'. Dan kan ze jou moeilijk iets kwalijk nemen. En in principe heb je denk ik ook weinig te verliezen? Ze is niet echt een vriendin van je ofso toch?

• Oude Bekende
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 20 maart 2015, 11:29:53 »
Als ik D was zou ik willen dat me dit verteld wordt als anderen dat weten... Ik zou woest zijn als ik er later achter kwam dat het verzwegen werd terwijl anderen in mijn omgeving er wel van wisten. Wel moet je dan vrijwel zeker weten dat het zo is en anders zeg je gewoon: 'ik weet het niet voor 100% zeker, maar verschillende mensen hebben het erover dat... blablabla'. Dan kan ze jou moeilijk iets kwalijk nemen. En in principe heb je denk ik ook weinig te verliezen? Ze is niet echt een vriendin van je ofso toch?

Ja we zijn niet echt vriendinnen, maar ik zit wel bij haar in de klas. En er zijn inderdaad heel veel mensen die het al weten

• Nieuwe Bekende
  • **
  • Leeftijd: 20
« Reactie #10 Gepost op: 20 maart 2015, 11:31:41 »
Ja we zijn niet echt vriendinnen, maar ik zit wel bij haar in de klas. En er zijn inderdaad heel veel mensen die het al weten

Tja, ik zou het willen weten. Maar wie ben ik... Het blijft jouw keuze, wel logisch dat het lastig is! Tis niet zomaar een 'nieuwtje'

• Oude Bekende
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 20 maart 2015, 11:35:31 »
Tja, ik zou het willen weten. Maar wie ben ik... Het blijft jouw keuze, wel logisch dat het lastig is! Tis niet zomaar een 'nieuwtje'

Ja, ik vind het ook erg lastig. Ik ben geen vriendinnen met haar, maar een vriendje die haar zo behandelt verdient ze niet. Als ik het vertel is de kans groot dat iedereen boos op mij wordt, want dan heb ik de relatie van 2 jaar stuk gemaakt en dat wil ik ook niet. Echt een dilemma.

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #12 Gepost op: 20 maart 2015, 11:36:08 »
Wat Yesterday zegt heeft ook een kern van waarheid, het is niet leuk om iets niet te weten wat om jou gaat en de rest weet het wel. Maar al zou een klasgenoot naar me toe komen en die zou zeggen dat mijn vriend vreemd was gegaan zou ik dat eigenlijk ook niet leuk vinden, wat heeft die klasgenoot met mijn leven te maken. Tis een hele lastige keus, ik denk dat je het met iemand moet overleggen die D en G ook in het echt kent, en dan samen over een oplossing nadenken

• Oude Bekende
  • *
« Reactie #13 Gepost op: 20 maart 2015, 11:38:12 »
Wat Yesterday zegt heeft ook een kern van waarheid, het is niet leuk om iets niet te weten wat om jou gaat en de rest weet het wel. Maar al zou een klasgenoot naar me toe komen en die zou zeggen dat mijn vriend vreemd was gegaan zou ik dat eigenlijk ook niet leuk vinden, wat heeft die klasgenoot met mijn leven te maken. Tis een hele lastige keus, ik denk dat je het met iemand moet overleggen die D en G ook in het echt kent, en dan samen over een oplossing nadenken

Ik weet niet echt iemand die goed bevriend is met ze.

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #14 Gepost op: 20 maart 2015, 11:40:19 »
Het hoeft ook niet iemand te zijn die met beide bevriend is, maar je kan wel gewoon vertellen tegen een vriendin van D dat je hebt gehoord dat G is vreemdgegaan en dat je eigenlijk niet weet wat je er mee moet. Die vriendin kent D een stuk beter dan jij, zij kan beslissen of D het vertelt moet worden