Skip to main content

Auteur Topic: Advies gevraagd

J
  • Proeflid
  • Berichten: 2
  • Man - 26 jr
  • Aangemeld: jun 2015
Advies gevraagd
OP: 03-06-2015, 19:41
Hey,

Ik heb wat advies van jullie nodig...

Ik werk in de plaatselijke supermarkt waar sinds kort een meisje is komen werken die hier net naartoe is verhuisd, ze heeft nog niet veel vrienden hier. In het begin zag ik haar niet veel behalve tijdens werk even snel en in de pauzes. Kortom heb haar toen alleen even gesproken.  Op een dag kwam een collega, tevens vriend van me, naar me toe en die zei dat hij haar leuk vond en haar mee uit had gevraagd. Uiteindelijk hebben ze een aantal keer afgesproken maar heeft zij hem onlangs laten weten (tot drie keer aan toe) dat zij hem niet op 'die' manier leuk vindt mede vanwege dingen die zijn voorgevallen tussen hen.
Ik ben van nature een beetje een verlegen persoon maar heb bij haar vanaf het begin af aan geprobeerd om contact te leggen. Zij blijkt ook wat verlegen te zijn en wantrouwig door dingen uit haar verleden.

Nu hebben ik en zij de laatste paar dagen, op de real-life momenten in pauzes en op werk na, contact nadat we elkaars nummer uit een groepsapp hadden verkregen; we praten en lachen met elkaar over van alles en nog wat. Qua type in denken en doen zijn we ongeveer hetzelfde, tevens dus beide een beetje verlegen, en ik denk dan ook dat ik haar leuk begin te vinden.

Vandaag ook op werk, is ze klaar en inplaats van gewoon naar huis te gaan loopt ze (ik denk expres, aangezien ik niet echt in het zicht stond) naar me toe en hebben we een minuut of 20 met elkaar staan praten en lachen over weer van alles en nog wat. Ergens tijdens het gesprek zei ze ook van "wanneer ben je klaar?"waarop ik antwoord 5 uur en zij zei "zullen we dan samen lopen?" Uiteindelijk ging dit niet door omdat ik opeens nog van alles en nog wat moest doen, maar heb uiteindelijk wel geregeld dat we morgen na werk samen zullen lopen.

En dan kom ik bij het punt wat "wat moet ik doen?"...ik denk dat ik haar leuk begin te vinden, maar mijn eerste probleem is mijn vriend die net onlangs drie keer door haar is afgewezen. Kan ik het wel maken om nu al voor haar te gaan, terwijl hij nog over haar heen moet zien te komen? en probleem twee: Hoe en wanneer moet ik haar duidelijk maken dat ik haar leuk begin te vinden? Want is het niet nog te vroeg om dit nú al, net na alles wat zij heeft meegemaakt met mijn vriend, te vertellen. Daarbij speelt ook dat ze dus een beetje wantrouwig is en dus niet snel mensen écht vertrouwt. Als ik haar zeg dat ik haar leuk vind dan ziet zij dit misschien als een nieuwe leugen.

Morgen als we samen lopen na werk is eventueel een uitgelezen mogelijk voor 'iets'. Ik zat eraan te denken om misschien te vragen of ze binnenkort iets leuks samen wil doen, zodat we 'onze band' eerst wat versterken voordat ik meteen zou zeggen dat ik haar leuk vind. Maar weet dus niet zeker of dit een goed plan is en zo ja is het misschien niet te snel?


Bedankt voor jullie tijd, James






  • IP logged

J
  • Proeflid
  • Berichten: 2
  • Man - 26 jr
  • Aangemeld: jun 2015
Re: Advies gevraagd
#1: 04-06-2015, 20:53
Inmiddels zijn we dus alweer een dag verder (het bericht werd gisteravond helaas niet meer geplaatst wegens wachten op goedkeuring) en ik ben samen met haar meegelopen, maar heb niet durven vragen om iets af te spreken...zondag gaat ze voor een week op vakantie en ik wil het het liefste nog wel daarvoor vragen anders loop ik er zo mee rond.

Morgenavond afgesproken met vrienden waaronder haar, maar om het haar dán te vragen is niet echt een geweldig moment samen met vrienden...via whatsapp wil ik ook niet vragen want dat is zo onpersoonlijk.
  • IP logged

m
  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 420
  • Man - 36 jr
  • Aangemeld: dec 2009
Re: Advies gevraagd
#2: 06-06-2015, 03:47
schijf een briefje en schrijf daarin wat je voor haar voelt en als ze terug is van vakantie dat je dan met haar wil afspreken om wat leuks te doen.
Geef dit discreet aan haar op die vriendenavond en vertel haar dat ze de brief pas mag lezen als ze thuis is.
Dit zou ik doen tenminste, Want leuke meisjes blijven nooit lang alleen, En als je dan te lang wacht krijg je spijt, Want als zij in die tijd een vriend krijgt ben je haar kwijt. 
  • IP logged

  • ***
  • Oude Bekende
  • Berichten: 94
  • Man - 26 jr
  • Aangemeld: sep 2014
Re: Advies gevraagd
#3: 06-06-2015, 10:14
Hoelang heb je nu al contact met haar?
Wellicht omdat jullie elkaars nummer hebben dat je gewoon contact met haar blijft houden?
gewoon afspreken uiteindelijk met elkaar en op zo een manier steeds meer vertrouwen winnen, uiteindelijk zal je zelf moeten aanvoelen wat het 'juiste' moment is, en als dit niet vanzelf gaat, dan moet je een juiste moment zien te maken
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal