Skip to main content

Auteur Topic: Snapchat

A
  • *
  • Nieuwe bekende
  • Berichten: 7
  • Never give up because great things take time
  • Vrouw - 22 jr
  • Aangemeld: jun 2015
Snapchat
OP: 09-06-2015, 07:11
Ik heb een groot probeem :-[.
Ik heb via snapchat 1 foto gestuurd naar een jongen, want hij vroeg er 1. Ik was op dat moment ook erg gevleid, want nog nooit had een jongen mij schatje/bby/lekkertje genoemd.
De foto was niet heel erg, want je ziet me hoofd niet maar wel de achtergrond van me kamer een beetje.

Maar de volgende dag zei hij tegen mij:
Hij: Zo jou foto's staan lekker op het Internet.
Ik: dat kan niet want je weet mijn naam niet, dus zijn ze niet van mij.
hij: maar ik weet je ip adres wel, en zo kunnen al je vrienden en familie je lekker zien vingeren.

Maar wat kan hij allemaal met mijn ip adres? En hoe kom je daar aan? En wat kan ik hier tegen doen?
Stel dat hij de foto's met snapchat saver heeft opgeslagen en dan op internet kan zetten.

Help me ik ben echt heel bang dat het op internet staat.
Groetjes, wanhopig meisje :ownzed:
  • IP logged

m
  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 420
  • Man - 36 jr
  • Aangemeld: dec 2009
Re: Snapchat
#1: 11-06-2015, 00:11
Wat een klootzak die jongen eerst lief en aardig doen en daarna loopt hij jou te bedreigen.
Maar het is ook niet slim om dat soort foto,s of filmpjes te versturen maar daar ben je nu wel achter.
Volgens mij mij kan hij niet zo veel met dat beeld materiaal hij kan die foto wel op een van een de duizenden sekssite,s zetten maar de kans dat iemand op die site terecht komt jou herkent van een foto waar je hoofd niet op staat is heel erg klein.
zonder je hoofd op de foto zie je er uit als duizend andere meisjes.
En volgens mij kan hij niet achter de adressen komen van je familie en vrienden met dat ip adres en ook niet achter jouw gegevens.
Maar doe dat alsjeblieft nooit meer en ook het afspreken via internet kan gevaarlijk zijn want je weet nooit wie er op komt dagen en wat die gene van plan is.
Het is veel beter een vriend te zoeken in de omgeving van je huis of school.
 
  • IP logged

  • ***
  • Oude Bekende
  • Berichten: 94
  • Man - 26 jr
  • Aangemeld: sep 2014
Re: Snapchat
#2: 11-06-2015, 10:47
Laat je nooit te snel vleien door een jongen, sta gewoon sterk in je schoenen. Helaas lopen er van die eikels rond op straat maar dit is puur dreigen, als hij je foto zal saven krijg jij als uploader van die foto automatisch een melding dat hij dat heeft gedaan, heb jij die melding gekregen? zo niet, dan is het puur bluf, ook kan je via een foto niet achter een ip-adres komen, want dat staat niet in een foto XD je zal hooguit (als het op een one-drive is gezet door jouzelf) kunnen zien op welke locatie ongeveer en welke datum het het is genomen, maar als je een foto van een ander krijgt en die het dan daarop zet kan ie niet iets daar van vinden.

Dus.. Blijf gerust, niks hoogst waarschijnlijk aan de hand en laat dit een goed leermoment zijn voor jezelf ;) je bent zo te zien nog maar 13 ook dus wacht liever nog maar even met die dingen.. ik weet niet hoe oud die jongen is maar op die leeftijd bestede ik er nog totaal geen aandacht aan, ik speelde liever gewoon buiten :P
  • IP logged

K
  • Proeflid
  • Berichten: 1
  • Man - 27 jr
  • Aangemeld: jul 2016
Re: Snapchat
#3: 04-07-2016, 03:59
Hey, Ik kan je verzekeren hij kan je niks maken. Ik weet heel wat van computers en ik weet dat hij daar niet toe in staat is. hij wilt je gewoon bang maken en hierdoor misschien zelfs meer foto's filmpjes te krijgen van jou. Maak je maar geen zorgen. blokkeer die jongen en laat je niet gek maken. Als je geen hoofd erop hebt laten zien zal toch nooit iemand weten dat jij het bent. en zelfs als dat wel zo is en hij zet deze op het internet kan de regering hem opzoeken en hem oppakken. (een IP address is een Internet Protocol, Elk netwerk heeft een eigen soort code om zichzelf te identificeren aan inkomende en uitgaande informatie. Hij zou maximaal kunnen zien in welk land je woont gebasseerd op je IP. ook kan je je IP veranderen als je dit zou willen maar dit is helemaal niet nodig.)

Al bij al, maak je geen zorgen het komt helemaal goed. :D
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal