Auteur Topic: nieuwe klas en dan  (gelezen 1454 keer)

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 16
  • Geslacht: Vrouw
nieuwe klas en dan
« Gepost op: 25 juni 2015, 15:41:40 »
Ik weet dat ik eerder heb geschreven ik ga volgend jaar naar een nieuwe klas omdat deze klas stom is en in deze klas mogen mensen mij niet en ik pas gewoon niet in deze klas. Ik ben nogal verlegen en stil in het begin maar als iemand mij leert kennen wordt ik in die tijd ook druk vrolijk enz. Ik denk dat naar een nieuwe school gaan een te grote stap is ik vind het een fijne school ik mag de leraren wel. Maar mijn probleem is dat ik bang ben dat ik geen vriendinnen krijg in mijn nieuwe klas dat ik alleen kom te zitten of dat ik gepest wordt

• Meester Lid
  • Leeftijd: 30
  • Geslacht: Man
Re: nieuwe klas en dan
« Reactie #1 Gepost op: 27 juni 2015, 14:53:39 »
iedereen die naar een nieuwe school gaat is bang om alleen te staan zonder vrienden en genegeerd te worden en of gepest te worden.
Probeer vanaf dag 1 om niet de kat uit de boom te kijken, Want door alleen te staan zonder je jezelf af en de kans dat die meiden naar jou toe komen om vriendschap te sluiten is heel erg klein.
En als jij je afzondert van de groep dan zien zij dat als raar en vreemd en dan ben je al snel het mikpunt van pesterijen want je bent alleen dus een makkelijk doelwit.
Stap direct vanaf dag 1 op die meiden af en stel je voor en probeer mee te doen in het gesprek en lach mee met hun grapjes.
En als je dag 1 goed bent doorgekomen zoek dan de volgende dag die meiden weer op.
En als dag 1 een niet goed gaat kan je proberen bij de zelfde groep te blijven hangen of je probeert aan te sluiten met wat andere meiden in de hoop dat die meiden beter bij jou passen.
Ik wens je heel veel geluk op je nieuwe school, groetjes marcel

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 14
« Reactie #2 Gepost op: 05 oktober 2015, 18:10:30 »
Hoi ik ben ook naar een nieuwe school gegaan en die is vele leuker dan de vorige. Maar dit is nit de eerste keer dat ik naar een andere school ga

• Nieuwe Bekende
  • **
  • Leeftijd: 17
  • Geslacht: Vrouw
  • wees altijd happy of niet het is jou keuze
« Reactie #3 Gepost op: 12 november 2015, 22:58:27 »
Voor mij is het te laat ik ben bijna da ene meisje zonder vrienden maar ik word echt niet gepest ik ben daar te lief en slim voor volgens mijn ouders en ik ben ook zo verlegen. Maar jij kunt nog vrienden maken. Wees zelfzeker en 'just do it'  ;). Praat over dingen die zij leuk vinden en zo.

• Global Moderator
  • Leeftijd: 2014
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
« Reactie #4 Gepost op: 12 november 2015, 23:29:16 »
Ach Woefje,

Waarom zou het voor jou niet meer mogelijk zijn om nog vrienden te kunnen maken ?
Je bent lief en slim zoals je zegt en zeker dat laatste zal jou in staat stellen om weer vrienden te maken. Dat je op dit moment een beetje verlegen bent, maak jezelf daar niet te druk over. Dit heeft alles met je leeftijd te maken en gaat vanzelf over.

Ik vraag mijzelf trouwens af waarom ik jou ooit onder berichten controlle heb geplaatst, ik zie daar op dit moment geen aanleiding (meer) voor en ga dit weghalen voor je.