Auteur Topic: Eten, issue  (gelezen 1336 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 26
  • Leeftijd: 21
  • Geslacht: Vrouw
  • Hardwell
Eten, issue
« Gepost op: 26 juni 2015, 11:13:14 »
Hallo allemaal,

Ik zit ergens heel erg mee. Ik moet afvallen om op een normaal en gezond gewicht te komen, maar dit lukt niet. In plaats daarvan eet ik juist meer. Ik zit er echt heel erg mee. Ik wil ook leuke shirtjes aan. Maar ik kan de eet buien gewoon niet beheersen.. :(

Liefs,

  • Oude Bekende
  • *
  • Berichten: 93
  • Leeftijd: 21
  • Locatie: Zaandam
  • Geslacht: Man
  • DM Type 1 for life if ya know what I mean ;)
Re: Eten, issue
« Reactie #1 Gepost op: 26 juni 2015, 17:47:57 »
Klink vreemd maar wellicht helpt het om regelmatiger te eten (mocht je dit nog niet doen) bij het regelmatig eten wel gewoon gezonde kleine hapjes nemen, zoals bijv. een klein glaasje (soort shot-glasje) gevuld met nootjes e.d.

Wellicht kan je ook een soort diëtschema opstellen of laten opstellen door iemand die er verstand van heeft?

  • Nieuwe Bekende
  • **
  • Berichten: 35
  • Leeftijd: 19
  • Geslacht: Man
Re: Eten, issue
« Reactie #2 Gepost op: 26 juni 2015, 23:01:16 »
nou wat misschien help mijn zus wil ook afvallen en die zegt dat water drinken inplaats van cola ofzo ook goed is dus misschien helpt dat

  • Hele Bekende
  • ***
  • Berichten: 176
  • Leeftijd: 23
  • Locatie: Nederland
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eten, issue
« Reactie #3 Gepost op: 29 juni 2015, 16:19:12 »
Je zou voor jezelf eens moeten bijhouden wat je ongeveer op een dag eet (dus een week lang opschrijven wat, hoe veel en hoe laat je eet). Dan kan je daarna kijken wat je er aan kan verbeteren. Als je bijvoorbeeld altijd je ontbijt overslaat maar daarna juist ongezonde dingen gaat eten zou je kunnen proberen om te ontbijten, of je ontbijt later te eten (bijvoorbeeld meenemen voor onderweg als je ergens heen gaat) als je 's ochtends moeite hebt met eten. Als je 's avonds bijvoorbeeld veel ongezonde dingen gaat eten zou je bij je gewone avondeten wat meer kunnen eten en 's avonds alleen een stuk fruit of wat nootjes kunnen eten.
Er zijn ook heel handige apps om bij te houden wat je eet en wat er dan in zit (hoewel er heel vaak wel dingen fout zijn of ontbreken), maar dan kan je in ieder geval kijken of je veel te veel eet (aan kcal) of niet veel te veel maar juist te veel ongezonde dingen en te weinig gezonde dingen.

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 31
  • Leeftijd: 16
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eten, issue
« Reactie #4 Gepost op: 29 juni 2015, 18:01:55 »
Kijk eerst op deze site of je echt moet afvallen http://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/mijn-gewicht/heb-ik-een-gezond-gewicht/bmi-meter.aspx
 Er bestaan apps voor om af te vallen dat is mijn tip om te kunnen doen succes

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 11
  • Leeftijd: 17
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik ben mezelf en niemand kan dat veranderen
Re: Eten, issue
« Reactie #5 Gepost op: 13 februari 2016, 23:43:55 »
Heeyyy

Ik wil ook graag afvallen, dus dit is wat ik doe:

-Naar school neem je een flesje water mee en die moet je voor je uit bent mintens een keer hebben hervult en leeggedronken.
-Drink 3 à 4 koppen groene thee per dag
-Voordat je aan een maaltijd begint altijd een groot glas water drinken(dan zit je sneller vol).
-Zorg dat je vaste tijden hebt waarop je iets eet. Als je honger hebt voor die tijd, drink water of druk je honger gewoon even weg door aan iets anders te denken.
-Op zondag is een snackdagje waarop je (met mate) wat mag snoepen:D

Owja, wat het eten betreft:
-Probeer zo weinig mogelijk chocolade te eten (I know, challenge ;))
-Begin de morgen met een kom Havermout (Eventueel met banaan en kaneel etc)
-Drink veeeeel water (Als dat nog niet duidelijk was geworden xd)
-Eet vooral bruin brood
-Probeer lege koolhydraten (Aardappels, rijst, wit brood, etc) te vermijden, daar krijg je sneller honger van.
-Drink in de avond eerst een glas water, dan eet je een half bord groenten en als je dan nog niet vol zit eet je je vlees (aardappels en rijst zijn slechtst als bijvulling na de rest)
-Als je twijfelt over of je iets moeten kopen, kijk dan naar de ingredientenlijst. Als er als eerste op de lijst de woorden suiker, fructose of glucose zit dat er het meeste in en kun je dat beter bewaren voor op zondag ;)

Hopelijk heb je er nog iets aan :D

Ps: Als je even privé berichtje stuurt dan kan ik je altijd nog recept voor supergezonde en lekkere mugcake sturen.