Auteur Topic: Gezamenlijk douchen  (gelezen 5677 keer)

• Hele Bekende
  • Leeftijd: 23
  • Geslacht: Vrouw
Gezamenlijk douchen
« Gepost op: 31 augustus 2015, 21:58:43 »
Hoihoi,

Ik wil dit jaar (waarschijnlijk) weer beginnen met volleyballen. Nu was ik vandaag een training meedoen en naderhand ging het hele team samen douchen. Ik had dat wel al een beetje verwacht maar zelf expres geen spullen meegenomen. Maar ik weet dat als ik ook in dat team kom dat het dan eigenlijk wel soort van verwacht wordt dat ik ook mee douche. Zeker na een uit wedstrijd is dat wel zo fris (anders zit je te stinken in de auto).
Maar ik voel me daar nog niet echt gemakkelijk bij. Ik ben het ook helemaal niet gewend (ik zat met 2 andere meisjes in een jongensteam en we hadden dus nooit een kleedkamer en gingen maar omkleden bij een ander meisjesteam omdat je per team normaal maar 1 kleedkamer krijgt). Ook viel me op dat ze allemaal hun schaamstreek bijna helemaal kaal hadden en dat heb ik niet. Daar ga ik ook niet aan beginnen maar voor mij voelt dat als nog een reden om me te schamen. En eigenlijk wil ik me er niet door laten tegenhouden maar toch blijft het voor mij meespelen in of ik ook echt lid wil worden.

Iris

• Global Moderator
  • Leeftijd: 2014
  • Geslacht: Man
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
Re: Gezamenlijk douchen
« Reactie #1 Gepost op: 31 augustus 2015, 22:32:47 »
Hallo Irus,

Waar ben je bang voor ?
Ieder mens is toch goed zoals hij/zij is ?
Wanneer jij paars haar wilt hebben dan hebben anderen dit toch gewoon te accepteren ? Wanneer jij jezelf niet wenst te scheren dan hebben anderen dat toch gewoon te respecteren ?
Wat is er gebeurd dat je zo bang bent dat je voor de reacties van andere mensen ? Ben je vroeger veel gepest of zo ?
Je hebt een leeftijd dat je bijna volwassen bent, op die leeftijd gaan mensen toch ook respectvoller met elkaar om dan pubers ?
Probeer een beetje aan je zelfvertrouwen te werken en niet bang te zijn voor wat anderen wel eens zouden kunnen denken. Je kunt niet in de hoofden van andere mensen kijken.

Sterkte,

Happy_Man

• Meester Lid
  • Leeftijd: 30
« Reactie #2 Gepost op: 31 augustus 2015, 23:01:07 »
Irus,

Jullie zijn allemaal meiden onder elkaar en behalve wat kleine verschillen zijn jullie lichamelijk allemaal het zelfde, dus je heb helemaal niets waarvoor jij je zou moeten schamen. Maar omdat je nog nooit met andere meiden onder de douche heb gestaan is het een drempel waar jij je even overheen moet zetten, De eerste is het even vreemd, De tweede keer is het al niet meer zo raar, En de keren daarna is het de normaalste zaak van de wereld om samen met je team onder de douche te staan.
En Hoe je schaamstreek er uit ziet is jou eigen keuze en als je het niet wil kaal scheren dan moet je dat niet doen.
Als ik jou was zou ik het wel met een schaar kort knippen en dan bijhouden anders krijg je zo,n grote dikke bos haar en dat is echt geen gezicht vind ik.
Maar als jij de sport leuk vind dan moet je het gewoon doen en douchen hoort daar gewoon bij en de eerste keer is even wennen maar daarna is het gewoon en normaal.

• Hele Bekende
  • Leeftijd: 23
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 01 september 2015, 21:04:34 »
Bedankt voor het advies.
En @Happy_Man, ja ik ben gepest en heb gewoon al sinds ik in groep 6 zit het gevoel dat ik er niet echt bij hoor. (Dat is sinds vorig jaar niet meer zo, maar ik merk wel dat ik daardoor wel onzeker ben en me ergens snel buiten voel staan.)

Ik heb nog wel een praktisch vraagje (voor de meiden). Hoe doe je dat als je ongesteld bent? Ga je dan gewoon niet douchen?

• Meester Lid
  • Leeftijd: 30
« Reactie #4 Gepost op: 01 september 2015, 22:02:40 »
Als je ongesteld bent kan je er voor kiezen om te sporten en te douchen met een tampon in.
Als je geen tampons gebruikt dan zou ik thuis gaan douchen en als je team leden er om vragen waarom je niet gaat douchen dan zeg je dat je ongesteld bent en als je ongesteld dat je dan liever thuis gaat douchen.

• Proeflid
  • Leeftijd: 16
« Reactie #5 Gepost op: 18 februari 2018, 00:05:10 »
ik heb dus dat ik in het team komt van een leraar van school en dan te gaan douchen is een beetje ongemakelijk

• Global Moderator
  • Leeftijd: 2014
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
« Reactie #6 Gepost op: 18 februari 2018, 10:04:40 »
Ik neem aan dat jullie wel allebei vrouwelijk zijn ?

Heb je ook les van die leraar ?

En voor wie vind je dit ongemakkelijk ? voor jou of voor die leraar ?  ;)
Of denk je dat het voor jou ongemakkelijker is dan voor die leraar ?