Auteur Topic: Tips???!!  (gelezen 1210 keer)

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 21
  • Geslacht: Vrouw
  • Hardwell
Tips???!!
« Gepost op: 15 april 2015, 22:10:54 »
Hoihoi,

Ik wil heel erg graag afvallen. Ik ben een echte emotie eter en ben daardoor de laatste tijd flink aangekomen. Ik wil wel heel erg graag afvallen, maar toch grijp ik altijd weer naar de ongezonde snacks... Ik heb het gevoel dat ik niet zonder ongezond eten kan ofzo.. heeft iemand hier tips voor?
Het zou me echt helpen!

Lieve groetjes,
me

• Nieuwe Bekende
  • **
  • Leeftijd: 20
Re: Tips???!!
« Reactie #1 Gepost op: 22 april 2015, 10:59:50 »
Wat vind je lekker aan gezonde dingen? Bijvoorbeeld fruit, komkommer, ontbijtkoek? Begin dan met proberen die ongezonde dingen te laten staan en gewoon elke dag drie keer te eten en een redelijk gezond tussendoortje. Wanneer je dan sterke behoefte hebt aan ongezond eten, pak dan iets van fruit ofso wat je ook lekker vindt. Dan eet je toch, maar geen caloriebom ofso. Daarnaast gaat het vaak gedeeltelijk om het 'kauwen'. Misschien werkt kauwgom ook?

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Succes in ieder geval!
Yesterday

• Nieuwe Bekende
  • **
  • Leeftijd: 18
  • Geslacht: Man
  • If those galaxies collide, we will survive.
« Reactie #2 Gepost op: 23 april 2015, 11:39:48 »
Eet ongezonde snacks alleen in het weekend bijv. Chips. Zelf doe ik dit nu ook alleen niet om af te vallen maar m'n puistjes te verminderen. Doe gewoon verder aan sport, dat is zeer belangrijk. Verder heb ik niet zo'n verstand van afvallen maar wat ik m'n ma altijd hoor zeggen is dat je minder koolhydraten moet eten zoals aardappels,rijst en brood. Als je opschept voor het avondeten, verdeel je bord dan zo: 1/4 vlees 1/4 aardappels 1/2 groente. Je mag zoveel groenten eten als je wilt maar zo min mogelijk koolhydraten. Eet als toetje fruit of iets magers zoals yoghurt of kwark. Een fruitsalade is ook een aanrader. Verder zag ik m'n moeder weleens van die green juices drinken die ze zelf maakte. Zelf deed ik ook mee alleen stopte ze er voormij wel fruit in want anders vond ik het niet te drinken, haha. Dus dat kan je ook doen inplaats van brood ofzo. Het is heel gezond en je voelt ook dat je meer energie krijgt! Er zijn allerlei recepten te vinden op het internet of je kan natuurlijk zelf experimenteren wat jou lekker lijkt. Zo krijg je al je vitamines binnen wat je normaal misschien nooit zou eten. Kortom: probeer minder koolhydraten te eten, ga sporten, eet ongezonde snacks alleen in het weekend of helemaal niet, maar probeer dat eerst te verminderen en eet voor de rest gezond. Succes!

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 17
  • Ik ben mezelf en niemand kan dat veranderen
« Reactie #3 Gepost op: 13 februari 2016, 23:52:51 »
Hey!

Als je bijv verdrietig bent ofzo, grijp dan niet naar de chips, ga dan hardlopen!
Ook ik ben soms echt een emotionele eter, maar ik heb geleerd om doelen te stellen.
Ik eet bijvoorbeeld een hele week geen snoep (Chocolade, koekjes, fastfood) en nu mag ik op zondag een bak ijs. Ook drink ik nu water voordat ik aan een maaltijd begin, daarna een half bord groenten en dan zit ik meestal bomvol. Als je dat dan nog niet zit, eet dan je vlees. Aardappelen en rijst mag je eten, maar het is bedoeld als een opvulling, niet als een maaltijd.
Ik weet niet precies meer hoe oud je bent, maar als je nog school hebt, neem dan 1 flesje mee en vul die tenminste een keer bij (Dus drink je 2 flesjes van 0.5 L) Ook neem ik altijd 3 koppen groene thee. Ik begin mijn dag meestal met havermout, dat zorgt ervoor dat je een tijdje vol zit.
Ik eet zo weinig mogelijk wit brood, rijst , aardappelen, koekjes etc, wat dat zijn lege koolhydraten en de suiker erin is verslavend. Daardoor krijg je snel honger en ga je er meer van eten;)

Als je mij een privebericht stuurt kan ik altijd nog een paar recepten geven en verder kletsen:)