Auteur Topic: onzeker  (gelezen 1347 keer)

• sannefleur

• Gast
onzeker
« Gepost op: 18 oktober 2015, 16:56:38 »
hey ik heb een vrij groot probleem. Ik ben heel erg onzeker over mezelf. Ik vind mezelf te dik, te lelijk en ben bang voor wat mensen van me vinden. Ik heb vrij veel littekens en het wordt alleen maar erger. Hierdoor heb ik ook een eetstoornis gehad waar ik nu van aan het genezen ben maar het gaat nog niet zo lekker. ik weet echt niet wat ik moet doen

• Meester Lid
  • Leeftijd: 30
  • Geslacht: Man
Re: onzeker
« Reactie #1 Gepost op: 18 oktober 2015, 17:33:31 »
bijna alle meisjes rond jouw leeftijd vinden zich zelf te dik, Tot 11 - 12 - 13 jaar zijn de meeste meisjes slank maar dan komt de pubertijd en krijgen meisjes vrouwelijke vormen billen dijbenen buik borst borsten en door al die veranderingen voelen de meisjes rond jouw leeftijd zich dik.
Maar die vormen horen bij het vrouw zijn en ik vind een vrouwen lichaam een stuk mooier dan het lichaam van een meisje van 11 of wel een kinder lichaam.
Mag ik vragen wat je lengte is en je gewicht ?   

• sannefleur

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 19 oktober 2015, 12:43:39 »
ik ben ongeveer 1.75 lang en weeg rond de 64 kg

• Global Moderator
  • Leeftijd: 2014
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
« Reactie #3 Gepost op: 20 oktober 2015, 00:08:45 »
Jammer dat je zo onzeker over jezelf bent Sanne. (Of is het Fleur ? ;) )
Wanneer ik je lengte en gewicht zie is daar volgens mij helemaal niets mis mee en ben je eerder te licht en zeker niet te zwaar.

Zonde dat je zo veel littekens hebt, maar ik denk dat je het zelf in de hand hebt om te zorgen dat het er NIET meer meer zullen worden. En ja, ik weet dat dit verdomd moeilijk is.
Ik vraag mij ook altijd af waarom men dit doet.
Is dit om de ene pijn door de andere te verdringen ?

Het is ook bekend dat automutilatie heel vaak samen gaat met een eetstoornis en ik vind het heel knap van je dat je dit in ieder geval bijna overwonnen hebt. Ook dit is een hele zware strijd en er zijn er maar weinig die zo sterk zijn als jij dat ze dit kunnen overwinnen en volgens mij kan jij dit wel.

Wat voor jou heel belangrijk is, is dat je meer zelfvertrouwen gaat krijgen. Dat de mensen in je omgeving je zo positief mogelijk benaderen.

Heb je mensen om je heen met wie je hierover kunt praten ? Tegenover wie jij jezelf kunt en duft te uiten ?  Heb je iemand die je kan en mag benaderen op het moment dat de drang eigenlijk weer te sterk wordt en die je dan een beetje af kan leiden waardoor jouw drang zodanig af neemt dat je jezelf niet meer zult beschadigen ?

Overigens, wanneer je het te persoonlijk vindt om dit op een forum te bespreken mag je mij uiteraard ook een privebericht sturen.

Sterkte,

Happy_Man

• sannefleur

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 20 oktober 2015, 10:22:32 »
het is gewoon sanne maar mijn hele naam is sanne fleur. Alleen een vriendin weet van alles maar die denkt dat alles goed gaat en ik durf haar niet te vertellen dat het weer slechter gaat...

• Global Moderator
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
« Reactie #5 Gepost op: 20 oktober 2015, 23:24:09 »
Ik kan mij goed voorstellen dat je je vriendin niet durft te vertellen dat het weer minder gaat, ik denk ook dat er ook een stukje schaamte mee speelt bij jou.

Toch denk ik dat het voor jou heel belangrijk is om een luisterend oor te hebben, om iemand te hebben bij wie je alles kunt vertellen zonder dat je meteen veroordeelt wordt door die persoon.

Ik denk dat het spannings- en stressniveau bij jou veel minder zal zijn wanneer jij ergens met je gedachten en gevoelens terecht kunt waardoor jouw destructieve gedachten ook zullen verminderen.

• sannefleur

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 21 oktober 2015, 18:44:50 »
ja daar heb je wel gelijk in ik zal erover nadenken om het toch maar te zeggen...

• Meester Lid
  • Leeftijd: 23
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #7 Gepost op: 23 oktober 2015, 22:03:34 »
Komt allemaal goed meid! En als je toch nog advies wilt of even je frustratie uit wilt praten kun je altijd mij een berichtje doen

• Nieuwe Bekende
  • **
  • Leeftijd: 18
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #8 Gepost op: 13 maart 2016, 16:34:39 »
Hey,

Ik weet niet of dit gaat helpen maar ik heb ook onzeker maar dat was eerst erger. Onzeker zijn gaan niet zomaar weg, je moet er geduld mee hebben. Zelfverzekerheid komt wel, gewoon wachten en jezelf accepteren

• Global Moderator
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
« Reactie #9 Gepost op: 14 maart 2016, 00:25:37 »
Natuurlijk gaat onzekerheid niet vanzelf weg.
Voor iemand die onzeker is, is het heel belangrijk om veel contact te hebben met mensen die hem/haar (erg) positief benaderen.

Probeer een aantal van dat soort mensen om je heen te verzamelen.

Happy_Man