Auteur Topic: Problems met leraren  (gelezen 845 keer)

• CookieDough08

• Gast
Problems met leraren
« Gepost op: 08 november 2015, 20:16:07 »
Hallo allemaal,
Ik zit nu in 5VWO en ik ben echt gesloopt. Niet omdat het schoolwerk veel te veel is, maar door mijn moodswings. Ik ben de laatste tijd ontzettend boos en brutaal tegen leraren. Ik vertrouw ze niet en ik heb niet het gevoel alsof ze mij willen helpen. Waarschijnlijk hoor ik alleen maar wat ik wil horen, dus alleen de negatieve kant van hun verhaal. Ik heb ook een tijdje bij de schoolpsycholoog gelopen, maar die heeft mij alleen maar meer in de negatieve sfeer gebracht. Ik heb deze periode wel mn best gedaan op school en goed geleerd voor de proefwerkweek. Deze heb ik alleen helemaal verknald.... Ik wil echt graag dat deze situatie verbeterd, want ik wil niet blijven zitten of ruzie krijgen met alles en iedereen. Hebben jullie suggesties?

Alvast bedankt!

• Global Moderator
  • Leeftijd: 2014
  • Geslacht: Man
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
Re: Problems met leraren
« Reactie #1 Gepost op: 08 november 2015, 22:41:50 »
Hallo Cookie,

In de eerste plaats uiteraard van harte welkom hier op het forum.

Het feit dat je in 5VWO zit geeft natuurlijk al aan dat je absoluut niet dom bent.

Ik vraag mijzelf af wat de oorzaak is van je moodswings, heb je het daar al eens met je huisarts over gehad ?
Bij dat negatieve denken van je begin ik een klein beetje aan een depressie te denken.
Verder vraag ik mij af hoe het staat met je zelfvertouwen, het lijkt mij dat dit behoorlijk minder is geworden de afgelopen tijd.

Hoe is je situatie thuis ? Kan je goed overweg met je ouders, broers, zussen ? Of speelt daar ook het een en ander ? Dit zou heel goed een weerslag kunnen hebben op school.

Wat is de oorzaak dat je de leraren niet vertrouwd ? Een leraar heeft er toch geen enkel voordeel bij om jou niet eerlijk te behandelen ? Heb je meer problemen om mensen te vertrouwen of heb je dat alleen met leraren ?

Ik vraag mij ook af hoe het komt dat je je proefwerkweek verknald hebt terwijl je er toch goed voor geleerd had. Hier moet volgens mij toch ergens een oorzaak voor te vinden zijn.

Wanneer je de behoefte voelt om iets meer privé je problemen te bespreken in plaats van op een openbaar forum dan begrijp ik dit en mag je dit aangeven, dan krijg je daar de mogelijkheid toe.

Happy_Man

• CookieDough08

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 09 november 2015, 23:05:34 »
Hallo Happy_Man,

Ik ben nooit naar de huisarts geweest. Wel heb ik het besproken met de schoolpsycholoog. Echter kwam zij met het antwoord: wat ontzettend vervelend voor je! Oftewel ze gaf geen duidelijk antwoord.

Ik heb al vanaf de eerste moeite met de middelbare. Was in een situatie beland waarin mijn enige vriendin mij plots liet vallen. Ik stond er toen helemaal alleen voor. Nieuwe vriendinnen maken was erg lastig. In de derde nieuwe klas, die klas was stukken beter en ik heb daardoor veel vriendinnen.

Ik kan goed overweg met mijn broertjes en zusjes, we hebben bijna nooit ruzie. En met mn ouders heb ik geloof ik wel eens puberruzies.

Qua vertrouwen, dit probleem heb ik alleen bij leraren. Ik heb gwn het gevoel alsof ik in een gevangenis zit. Waarin er allerlei dingen van mij verwacht worden en orders moet opvolgen. Ik zit niet op school om mijn algemene kennis te verbreden, ik zit op school zodat ik zo snel mogelijk weg kan.

Ik heb geen idee hoe ik mijn proefwerkweek heb verknald. Ik ben al een jaar bezig met het zoeken naar de juiste methode om te leren. Elke keer krijg ik weer te horen: "zet je schouders eronder, nog ff doorgaan", en dan krijg je een paar dagen later te horen dat je weer een 5 hebt. (Ik haal weinig diepe onvoldoendes, vaak 'net-niet' cijfers)

Ik hoop dat je nu een iets duidelijker beeld hebt

• Global Moderator
  • Leeftijd: 2014
  • Geslacht: Man
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
« Reactie #3 Gepost op: 10 november 2015, 23:13:07 »
Het is mij inderdaad een stuk duidelijker geworden zo.

Om te voorkomen dat je al te herkenbaar bent/wordt hier op het forum heb ik je bericht een heel klein beetje aangepast om deze herkenbaarheid er uit te halen.

Om deze reden heb ik gereageerd via een privébericht omdat ik wel even in wilde gaan op een puntje dat ik uit je bericht verwijdert hebt.

Happy_Man