Skip to main content

Auteur Topic: Confronterend

A
  • Proeflid
  • Berichten: 2
  • Man - 25 jr
  • Aangemeld: nov 2015
Confronterend
OP: 04-12-2015, 08:50
Hallo allemaal

Ik heb een lieve vriendin en zij is twee jaar geleden door een jongen aangerand/ verkracht alleen telkens als er even iets verkeerd gaat dan neemt ze die jongen even als voorbeeld van hoe hij het deed in contact maar voor mij voelt dat erg onzeker want dan denk ik van ik ben dus nog slechter dan die jongen die haar heeft verkracht hoe kan ik daar mee omgaan? 
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 120
  • pizza~raccoons~hugs~tango
  • Vrouw - 22 jr
  • Aangemeld: apr 2014
Re: Confronterend
#1: 06-12-2015, 18:33
Haaii

Je moet jezelf niet vergelijken met die jongen
Wat er toen is gebeurd, is niet niks en daar heeft jouw vriendin nog trauma's aan (om het maar zo te noemen)
Het feit dat ze die jongen als voorbeeld neemt, is denk ik om jou te laten zien dat ze erg gekwetst is en niet wilt dat dat nog een keer zal gebeuren.
Het is logisch van jouw kant om je geconfronteerd te voelen, maar ze is gewoon bang om weer pijn gedaan te worden.

Ik denk dan ook dat je als ze weer zoiets zegt, dat je haar duidelijk moet maken dat dat niet nog een keer zal gebeuren en haar gerust stellen dat sowieso jij dat nooit zal doen. Als zij dit echt goed in haar hoofd heeft genomen, denk ik dat ze hem niet als 'voorbeeld' zal nemen of voor jouw gevoel 'vergelijken' met jou

Ik weet natuurlijk niet 100% zeker of dit echt het probleem is, maar misschien heb je er wel wat aan :)
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal