Auteur Topic: Verkeerde opleiding keuze  (gelezen 705 keer)

• Oude Bekende
  • *
  • Leeftijd: 19
  • Geslacht: Vrouw
  • i'm on a rollercoaster that only goes up m friend
Verkeerde opleiding keuze
« Gepost op: 11 januari 2016, 20:27:45 »
Hey,

Ik ben dit schooljaar begonnen op het mbo, ik had mij ingeschreven voor jeugdzorg en na de 1e periode kreeg ik te horen dat ik niet ben toegelaten tot jeugdzorg. Toen heb ik de keuze gemaakt om onderwijsassistent te doen, maar het probleem is dus dat ik nu totaal geen idee meer heb wat ik moet doen. Ik vind deze school niks, de opleiding is gewoon echt saai. Ik wil misschien wel sprint havo gaan doen of een tussenjaar in Amerika, het probleem daarvan is dat het rond de 10.000 euro kost en dat geld heb ik simpelweg niet.

Iemand die mij kan helpen?

Bedankt alvast :)

• Meester Lid
  • Leeftijd: 23
  • niets is zo veranderlijk als een mens.
Re: Verkeerde opleiding keuze
« Reactie #1 Gepost op: 14 januari 2016, 13:40:26 »
Ik heb ook op onderwijsassistente gezeten en ben uiteindelijk gestopt.
Daar heb ik toen spijt van gehad, want ik moest opnieuw een mbo diploma gaan halen om uiteindelijk naar het hbo te kunnen.

Wat wil je uiteindelijk? Wil je na je mbo nog naar het hbo? Dan zou ik proberen even door te bijten en de opleiding af te maken. Dan kan je daarna door naar een studie wat je wel leuk vindt (iets in de jeugdzorg dan denk ik?). Wil je niet door naar het hbo en wil je na je mbo gaan werken, dan zou ik nu op zoek gaan naar opleidingen die jou wel leuk lijken en je goed gaan oriƫnteren.

Dat is de enige tip die ik je kan geven. Ik zou niet te snel stoppen, ik wil ook niks met onderwijsassistente doen, maar als ik terug kon had ik hem af gemaakt.. hoe erg ik de opleiding ook vond. Uiteindelijk gaat het om het niveau wat je behaald hebt om verder te kunnen.

• Oude Bekende
  • *
  • Leeftijd: 19
  • i'm on a rollercoaster that only goes up m friend
« Reactie #2 Gepost op: 14 januari 2016, 13:56:13 »
Dankje!

Ik wil zeker naar het hbo hierna. Ik zit er misschien aan te denken om sprinthavo te gaan doen op een mbo school. Ik vind de school waar ik nu op zit helemaal niet goed dus ik wil sowieso naar een andere mbo school.

• Hele Bekende
  • Leeftijd: 23
« Reactie #3 Gepost op: 14 januari 2016, 14:50:37 »
Heb je ook een reden gekregen waarom je niet bent toegelaten tot de opleiding die je eigenlijk wilde? Misschien kan je daar nu nog iets aan doen en daar dan volgend jaar toch aan beginnen. Of inderdaad doorbijten en je mbo afmaken (of sprint havo doen).