Auteur Topic: Schoenen uit voor de vloer  (gelezen 642 keer)

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 20
  • Geslacht: Man
Schoenen uit voor de vloer
« Gepost op: 09 maart 2016, 14:18:08 »
Hallo, vind jij het kunnen om aan visite te vragen of zij hun schoenen uitdoen? Bij ons moet het standaard voor de vloerbedekking, maar ik baal er soms van om dat aan vrienden te vragen. :(
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2017, 15:02:38 door balance »

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 18
  • Geslacht: Vrouw
Re: nieuwe vloerbedekking thuis
« Reactie #1 Gepost op: 09 maart 2016, 16:39:24 »
Hey,
Het is helemaal niet raar dat je dat aan mensen vraagt.
Als mensen bij mij op bezoek komen hoeven ze hun schoenen niet uit te doen (mag als ze dat willen), maar dat is ook omdat wij laminaat hebben en daar dus niet echt snel vlekken ofzo op komen.
Als ik zelf bij mensen op bezoek gaan kijk ik meestal wat die persoon die er woont zelf doet, of ik vraag of ik mijn schoenen uit zal doen.
Ik vind dat je best aan mensen mag vragen of ze hun schoenen uit willen doen, je kunt er dan wel bij zeggen dat je bijna wit tapijt hebt en dat er anders vlekken o.i.d. op komen.

• Global Moderator
  • Leeftijd: 2013
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
« Reactie #2 Gepost op: 09 maart 2016, 18:28:52 »
Er bestaan van die dunne plastic schoenhoesjes.
Je ziet ze vaak bij zwembaden en in ziekenhuizen.

Zorg dat er daar een paar van bij de voordeur liggen, dan kan men kiezen tussen schoenen uit of schoenhoesjes aan.

• Hele Bekende
  • Leeftijd: 22
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 09 maart 2016, 20:52:44 »
Ik vind het heel normaal dat je je vrienden vraagt hun schoenen uit te trekken. Misschien als ze het echt raar vinden kan je uitleggen dat jullie nieuwe vloerbedekking hebben die snel vlekt en dat schoenen dan niet handig is. (Of gewoon zeggen dat het niet mag van je moeder, maar dan schuif je de schuld op haar.)

• Groentje
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 10 maart 2016, 13:29:04 »
Ik probeer het netjes te vragen vooraf. De meeste vrienden weten dat al. 
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2017, 15:03:29 door balance »

• Groentje
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 10 oktober 2017, 11:58:04 »
Ik wil dit topic weer openen, omdat het weer prijs is: in de herfst/winter en altijd met regenweer moeten hier standaard de schoenen uit van mijn moeder. Eigenlijk vind ik het nu wel raar, omdat de vloer inmiddels een stuk ouder is. Daar komt bij dat ik ook nog eens steeds vaker last heb van zweetvoeten, dus dat is best irritant als er vrienden meekomen.  :eek:Wat kan ik het beste doen hieraan?

• Global Moderator
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
« Reactie #6 Gepost op: 11 oktober 2017, 00:48:10 »
Hoogpolig tapijt is is veel gevoeliger voor vervuiling en vlekken en is bovendien vele malen moeilijker schoon te maken dan laminaat of plavuizen.
Vaak kan echt goed reinigen ook alleen door een (duur) professioneel bedrijf gebeuren.

Ik begrijp dan ook heel goed dat de schoenen uit moeten en jij zou dit zelf tegen je vrienden moeten zeggen op het moment dat zij binnen komen.

• Groentje
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 11 oktober 2017, 18:02:50 »
Soms vind ik het gewoon wat overbodig dat het echt moet. Niet iedereen vindt dat prettig en met meer personen bij elkaar kan het ook irritant gaan (stel iemand transpireert snel of zomers). :-[
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2017, 15:05:22 door balance »

• Global Moderator
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
« Reactie #8 Gepost op: 11 oktober 2017, 20:37:33 »
Ik zie dat je 20 bent.
Ik denk dat, wanneer je er echt vanaf wilt, je gewoon op jezelf moet gaan wonen.
Dan kan jij je eigen huisregels opstellen en jaarlijks een paar duizend euro neerleggen voor nieuwe vloerbedekking.

• Groentje
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 12 oktober 2017, 11:57:37 »
Reinigen hoeft niet steeds, omdat er vaker wordt gestofzuigd.
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2017, 15:06:03 door balance »

• Nieuwe Bekende
  • **
  • Leeftijd: 15
« Reactie #10 Gepost op: 12 oktober 2017, 17:48:57 »
Bij ons in huis licht er overal laminaat omdat we bijna allemaal allergisch zijn. Toch is het bij ons normaal om schoenen uit te doen en bij veel familie ook. Als je in huis op schoenen loopt komt er toch meer zand naar binnen. Ik heb weleens gehad dat vrienden van mij het vergaten om hun schoenen uit te doen. Als ik dan bijvoorbeeld sochtens op me kamer op blote voeten loop dan plakt er wel zand aan mijn voeten.  :(

Ik doe zelf overal schoenen uit.

• Groentje
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 14 oktober 2017, 20:13:28 »
Back on topic, het is ook meer de vraag: mag je van bezoek verwachten dat zij op visite schoenen uit doen en hoe (on)gastvrij is dat? Onlangs roken de voeten van een vriendin.
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2017, 15:07:36 door balance »

• Oude Bekende
  • *
  • DM Type 1 for life if ya know what I mean ;)
« Reactie #12 Gepost op: 15 oktober 2017, 11:55:39 »
Bij mij thuis is het niet erg om schoenen aan te hebben op het laminaat, maar uit principe doet iedereen hier altijd standaard hun schoenen uit. Aangezien ik daarmee ben opgegroeid doe ik het ook uit mijn eigen.

En van stinkende voeten heb ik nooit last, het is niet dat ik laag bij de grond loop en mij erop focus om dat te gaan ruiken.. Dus vraag mij af hoe je daar zo een erge last van kan hebben?

Verder zal ik zeggen, als het ergens een regel is thuis om de schoenen uit te trekken, respecteer die regel dan gewoon.

• Groentje
  • *
« Reactie #13 Gepost op: 16 oktober 2017, 18:12:52 »
Ik let er niet expres op, maar toen ik naast haar zat, merkte ik gewoon dat zij zweetvoeten had. Ze zat de hele tijd onrustig en zei de rest van de middag bijna niks.  ::)
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2017, 15:08:53 door balance »