Auteur Topic: Vaak laten vallen, nu onzeker...  (gelezen 690 keer)

• Proeflid
  • Leeftijd: 14
Vaak laten vallen, nu onzeker...
« Gepost op: 30 maart 2016, 21:36:22 »
Hoi iedereen,
Ik zit al een tijdje ergens mee. Ik app wel is met jongens die ik via-via ken. Uiteindelijk worden de meeste wel echt goede vrienden van me. Ik doe dit ongeveer vanaf mijn 12e. Ik heb aan het begin een hele goede vriend gehad, Steffan heette hij. We appten elke dag met elkaar. Aan het begin vroeg hij me steeds om naaktfoto's... Ik heb altijd nee gezegd en me daar ook aangehouden. Toen hij merkte dat hij me niet kon overhalen liet hij het er ook bij. We zijn daarna nog ongeveer een jaar heel goed bevriend geweest. We stuurden elkaar hartjes, gaven elkaar schattige bij-naampjes, maar we hadden niet echt iets samen. Op een dag wou ik hem welterusten wensen en toen had ie me blijkbaar geblokkeert. Ik heb een toen een SMS gestuurd om te vragen of ik iets fout had gedaan of dat een van zijn vrienden dit had gedaan. Het enige wat hij kon zeggen was: ''Je bent een vieze kk slet, tyf op, ik heb nooit om je gegeven''. Ik ben hier nog steeds wel verdrietig om maar ik weet dat als hij me zo behandelt, het toch nooit wat zou worden. Na een tijdje kreeg ik contact met een andere jongen. Jaimy heette hij. Bij hem hetzelfde verhaal. We hadden heel veel gemeen, Appten elk moment van de dag en toen hij iets kreeg met een meisje liet hij me opeens vallen. Ik heb er verder geen moeite meer voor gedaan omdat ik me niet weer zou worden laten uitschelden. Zo is dit verder nog met 1 andere jongen gegaan. Hetzelfde verhaal. Dit x heete hij Dylan. We waren beste vrienden, hadden al een paar x afgesproken en toen appte hij opeens de hele tijd naar mijn vriendin dat ik kk lelijk was en dat ik volgens hem teveel eigendunk had. Doordat ik nu al zo vaak ben laten vallen en ben uitgescholden voel ik me zelf heel lelijk. Vroeger vond ik mezelf mooi, was ik zeker van alles wat ik deed, durfde ik mezelf te zijn omdat ik wist dat ik niet beoordeeld zou worden. Dat is sinds toen heel erg veranderd. Ik heb totaal geen zelfvertrouwen meer en die ''eigendunk'' die ik volgens Dylan zou hebben, is ook totaal weg. Ik probeer van alles. Als ik met make-up naar school ga, wordt me gezegd dat ik niet zo veel make-up moet dragen(terwijl ik alleen wat concealer en mascara draag). Als ik geen make-up draag, zeggen ze dat ik lelijk ben en er wat aan moet doen. Ik ben al een paar x van MODESTIJL verandert omdat ik zo onzeker was, en nu weet ik mijn eigen stijl niet meer omdat ik zo vaak moest veranderen. Ik voel me qua uiterlijk gewoon best wel nutteloos. Heeft iemand tips?

• Global Moderator
  • Leeftijd: 2013
  • Geslacht: Man
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
Re: Vaak laten vallen, nu onzeker...
« Reactie #1 Gepost op: 30 maart 2016, 23:50:06 »
Hallo Anoniempje,

In de eerste plaats van harte welkom hier op het forum.

Wanneer ik je verhaal zo lees ben jij best een slimme meid die helaas regelmatig tegen de verkeerde vrienden aan loopt.

EĆ©n tip van mij, blijf jezelf.
Wanneer mensen jou niet accepteren om hoe of wie jij bent, dan zijn zij jou niet waard. Je hoeft je gedrag of je kledingstijl niet te veranderen. Doe je dat wel, dan zien de mensen alleen een actrice en niet de echte Anoniempje, je geeft mensen dus ook niet de kans om jou te leren kennen hoe je echt bent. Het is ook best moeilijk om altijd maar een rol te moeten spelen en nooit jezelf te kunnen zijn.

En of jij lelijk bent ? Kan jij definiƫren hoe een lelijk en hoe een mooi mens er uit ziet ? Schoonheid zit in de eerste plaats van binnen, in de tweede plaats is het een heel erg subjectief gegeven. Schoonheid is niet te meten.
Iets dat door de ene mens mooi gevonden wordt kan door een ander mens wel heel erg lelijk gevonden worden. (en andersom natuurlijk)

Kom gerust terug wanneer je meer informatie zoekt of meer hulp nodig hebt,

Happy_Man

• Hele Bekende
  • Leeftijd: 15
  • Geslacht: Man
Re: Vaak laten vallen, nu onzeker...
« Reactie #2 Gepost op: 02 april 2016, 21:26:44 »
Zoo ga je ook niet met mensen om, ik heb thuis een hele nette opvoeding gehad.
Als ze via via je lelijk noemen dan zijn het echt geen vrienden.
Als ze meteen om een naaktfoto vragen zijn het ook geen vrienden.