Auteur Topic: mijn juf  (gelezen 691 keer)

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 14
  • Geslacht: Vrouw
  • heyy ∆ hockey∆ gymnasium 1∆ photography ∆ Giraffes
mijn juf
« Gepost op: 05 april 2016, 15:30:31 »
Hi mensen.

Ik ben dit topic gestart omdat ik er best verdrietig over word. Sorry als je het onzin vind, sorry als het egoïstisch  klinkt of hoe je dat ook zegt. En ik weet dat er ergere probemen zijn maar het speelt dus een grote rol voor mij. Ik zit nu in groep 8 omdat ik in december geboren ben dus ik had al in de 1e kunnen zitten. Mijn juf doet stom tegen mij omdat ik een van de 'slimmere' uit de klas ben. Ze vind me te eigenwijs ofzo. Ik ga ook naar het gymnasium en mijn juf heeft havo gedaan. Ze is 24 btw. Er zijn een hele boel kinderen die zeg maar de 'liefste' tegen de juf willen zijn. Er is ook een die gymnasium op de international school gaat doen en die is dus ook zo'n 'liefste tegen de juf'. Tegen haar en nog zulke kinderen doet ze 'ohh wat ben je toch slim ik help je met alles.' En bij mij doet ze meer van 'ohh snap je het niet, nou ik ga je toch niet helpen want je kan het wel.' We moeten trouwens ook een begintaak maken om 8:15 terwijl de school begint om 8:30, ik vind dat onzin. Ik weet niet echt meer wat ik moet doen en tegen haar zeggen. Ik vind haar de stomste juf tot nu toe. Als je tips hebt hoe jij het zou aanpakken, hoor ik die graag. En ja het is niet ZO'N probleem maar ik vind het erg vervelend dus daarom wil ik graag tips.

Alvast bedankt,
Tess

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 19
Re: mijn juf
« Reactie #1 Gepost op: 05 april 2016, 16:43:08 »
Als je het vervelend vind dat zij bot tegen jou doet, kun je misschien proberen wat minder brutaal ofzo te doen. Het werkt twee kanten op he. ;)
Je hoeft niet per se 'liefste tegen de juf' te doen, je kunt ook normaal aardig zijn.
We zijn al ver door het schooljaar heen, dus het zal bovendien nog maar een paar maandjes duren totdat je haar niet meer als juf hebt.
Verder wil ik je niet bang maken, maar in de tijd dat je nog op school gaat zitten (waarschijnlijk zo'n 10 jaar vanaf nu) zul je vast nog wel eens een keertje een wat minder aardige leraar tegenkomen. Hou jezelf kalm en blijf aardig als je geen ruzie wilt. Verder kun je denk ik niet heel veel doen behalve wachten tot het schooljaar is afgelopen. ;)
(En een tip voor in de toekomst: als je een leraar niet zo aardig vind helpt het niet om nooit je huiswerk te maken ofzo. Wil je geen ruzie en problemen, doen dan wat ze vragen. ;))

• Hele Bekende
  • Leeftijd: 16
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 05 april 2016, 17:18:02 »
Opleiding zegt ook niet altijd of je slim bent denk ik,  :( naja ik zit zelf op het vmbo en ik kijk ook weleens een klein beetje op tegen jongens die op de mavo zitten. Het eerste jaar dacht ik hoe is dat hun gelukt om daar te komen maar nu niet meer, ik ben wel tevreden wat ik gehaald tot nu toe. Ik heb om op het VMBO te komen ook erg mijn best moeten doen vindt ik van mezelf.

• Groentje
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 05 april 2016, 19:08:01 »
Ja ik weet het maar ook als ik gewoon normaal doe, helpt het niets. Ik vind zelf niet dat ik brutaal doe, ik vul soms wat aan op de uitleg van de juf maar dat doet iedereen en bij mij alleen accepteerd ze dat niet.

• Nieuwe Bekende
  • **
  • Leeftijd: 19
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: 05 april 2016, 20:55:33 »
Ik heb ook zo'n juf gehad. Vraag me trouwens nog steeds af wat ik nou helemaal verkeerd deed. Maar wat je in ieder geval niet moet doen is haar negeren, want dan heb je nog meer problemen. Ik zou de laatste maanden er gewoon het beste van maken, daarna hoef je ze allemaal niet meer te zien.

• Groentje
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 05 april 2016, 20:58:35 »
Dankje ik vind het ook niet zo leuk meer op school dus miss dat dat er ook mee te maken heeft maar dankje dat je het begrijpt