Skip to main content

Auteur Topic: He broke me

B
  • Proeflid
  • Berichten: 2
  • 26 jr
  • Aangemeld: apr 2016
He broke me
OP: 16-04-2016, 15:45
Hey, Ik Ben een meisje van 18 met een vriendje van 17, we zijn al een 6 maand samen. Maar Ik kom van een familie met problemen. Mijn moeder is met mijn Vader getrouwd voor zijn geld, heeft hem bedrogen en ze zijn dus gescheiden toen Ik 2,5 was. Mijn moeder is hertrouwd met mijn vader zijn beste vriend warmed ze een affaire bleek te hebben. Ze wou mij nooit en dat is heel hard gebleken in haar opvoeding. Ze gebruikte mij als wapen tegen mijn Vader. (Altijd van toen Ik Klein was was hij altijd de slechte volgens haar, hij had bv een huurmoordenaar ingehuurd om mijn stiefvader te vermoorden hier was natuurlijk niks van waar).
Mijn stiefvader drinkt en gebruikte geweld. Toen Ik ouder werd liep Ik snachts weg. Ik ging drinken en gebruikte drugs, het is toen een paar keer four gelopen wat eindigde in verkracht worden. Door de drank is alles een waas maar voor een kind van 15-16 niet echt een goede situatie. Niemand had ooit iets door dat Ik wegliep. Ik wou al van mijn 12 naar mijn vader maar mocht nooit.

Op mijn 17 Ben Ik naar mijn Vader gegaan en nooit meer teruggegaan naar mijn moeder. 2 maand later leerde Ik mijn huidige vriendje kennen. Hij is de eerste persoon aan wie Ik zoveel over mijn verleden heb gezegd (hier boven zijn de ergste dingen anders Ben Ik morgen nog aan het typen). Ik hou echt van hem en vertrouwde hem, nu staan we op het punt om uit elkaar te gaan. Ik Ben hoogsensitief in het extreme, dit betekent dat Ik bv gevoelens van andere kan aanvoelen. Net zoals met Kelly uit zijn klas waarbij Ik voelde dat ze gevoelens voor mijn vriendje had. Mijn vriendje (Vincent) was really goed be vriend mee.

Toen Ik ontdekte dat die 2 xjes naar elkaar stuurde heb Ik gezegd dat Ik dit niet leuk vond (wat mij redelijk logisch lijkt in deze situatie) hij zei direct dat hij daarmee zou stopped. Dit deed hij niet. Toen Ik dit ontdekte zei hij direct dat hij zou stolen met haar te praten, dit deed hij ook niet ook al had hij het zelf voorgesteld en belooft. Toen Ik dit dus ontdekte heeft hij haar op ales geblokkeerd. Maar mijn vertrouwen was zwaar beschadigt. Hij wist dat Ik moeite heb met mensen te vertrouwen omdat Ik al mijn hele leven werd voor geloven door mijn eigen moeder en elke keer Ik iemand vertrouwde stak die een mens in mijn rug. Hij zei dat hij voor mij ging vechten, want hij wou mij niet kwijt.

Ik heb hem honderden kansen gegeven. Heb naar al zijn problemen geluisterd en hem altijd zo goed mogelijk proberen helpen en er voor hem te zijn. Ik Ben altijd trouw aan hem geweest (Ik wil mijn moeder niet achterna) maar nog zegt hij nu dat het mijn schuld is. Ik had niet mogen verbieden om met Kelly te praten terwijl hij dit zelf voorstelde! Ik heb zelfs met die Kelly proberen praten maar ze was enorm schijnheilig tegen mij. Ze wil ons net uit elkaar zodat zij kan proberen bij Vincent. Maar dit ziet mijn vriendje niet in... Ik Ben jaloers en daardoor is alles mijn fout zegt hij. Door hem Ben Ik mijzelf weer beginnen snijde. (Ik deed dit vroeger ook al) en nu staat er gewoon in littekens het woord 'broke' . Hij neemt het altijd op voor haar. Het is alsof hij haar veel leuker vind.

En hier stopt het nog niet. Ik mocht in Hun berichten kijken en toen kwam Ik daar dinge tegen als 'you're still beautiful' en 'waar blijft mijn foto' (toevallig naaktfoto?) ook heeft Vincent tegen haar gezegd dat hij verward is over zijn gevoelens. Dat hij haar wel leuk vind maar van mij houd. Hij wist dat zij gevoelens voor hem heeft.

In mijn logica had zij hem met rust moeten laten omdat hij bezet is en ze heeft gevoelens voor hem. Maar ze heeft doelbewust hem voor zich gewonnen zodat Ik jaloers zou worden. Volgens mij Ben Ik wel jaloers met een reden?

Nu komt softie zich drew nog is mee bemoeien. Eerst zegt ze tegen mij da Vincent toch echt een klootzak is en daarna gaat ze naar hem vragen wat er is. En doet ze alsof het mij schuld is tegen hem! Ik weet dat sofie ook gevoelens voor Vincent heeft (hoogsensitiviteit laat je dat allemaal voelen) en toen Ik zei tegen Vincent dat ze hem een klootzak heeft genoemd wou hij dit eerst niet geloven gelukkig hebben mijn vrienden die erbij waren toen ze het zei tegen hem gezegd dat ze dit wel de helium had gezegd over hem en gewoon schijnheilig aan het doen was tegenover mij.

Vincent zegt dat hij een break wilt en rust nodig heeft. Maar Ik zit met zoveel vragen en Ben zo in de war. Hij heeft Kelly ondertussen ook weer toegevoegd. Ik weet niet meer wat te doen, Ik hou oprecht van hem en wil hem niet kwijt maar hoe laat Ik hem inzien dat Kelly ons uit elkaar wil en dat hij eindelijk iets moet doen voor mij! Hij heeft momenten waarom hij het ideale vriendje is, gepersionaliseerde chocola, truien die ruiken naar hem, lieve kaartjes, hij kan zo lief zijn en mij beter laten voelen maar wrm doet hij Dan al die andere dingen? Ik weet het gewoon helemaal niet meer :(
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: He broke me
#1: 16-04-2016, 23:03
Hallo Brokengirl,

In de eerste plaats uiteraard van harte welkom hier op het forum.

Wanneer ik het zo eens lees heb je het niet gemakkelijk gehad het eerste deel van je leven. En dan heb je nog niet eens alles beschreven.
Wel fijn voor je dat je bij je vader terecht kon toen je bij hem aanklopte. Had je in de periode daarvoor wel contact met je vader ?

Hoe is het nu met je drug en alcoholgebruik, heb je dat nu een beetje in de hand ? Ik denk dat dit voor jouw welzijn wel heel belangrijk is. Evenals de neiging tot automutilatie. Er is toch niets of niemand belangrijk genoeg om de rest van je leven met littekens te moeten lopen ?

Ik weet niet of je helemaal blij zal worden van de rest van mijn reactie maar ik denk dat het wel realistisch is.

Gezien de manier waarop je door je moeder behandeld bent, kan ik mij heel goed voorstellen dat het erg slecht gesteld is met je zelfvertrouwen en vooral met je zelfbeeld, ik denk dat je zelfbeeld wel een oppepper kan gebruiken en ik krijg heel sterk het idee dat je huidige vriendje dankbaar gebruik, of eigenlijk misbruik, maakt van jouw lage zelfbeeld.

Jij doet er alles aan om hem tevreden te stellen en te houden uit angst dat je hem kwijt raakt. Wel begrijpelijk gezien het gebrek aan liefde dat je jaren hebt gekend, maar hij gaat zo gigantisch ver over jouw grenzen (hij weet tenslotte dat jij doodsbang bent om hem kwijt te raken) en jij laat het toe.
Het gevolg is dat jouw eigenwaarde steeds verder weggetrapt wordt en je zelfvertrouwen wordt er ook niet groter op.

Natuurlijk had zij hem met rust moeten laten maar volgens mij zat zij niet in een relatie en was zij vrij in haar doen en laten. Het is je vriend die hier de grens aan had moeten geven naar haar, je vriend zat tenslotte wel in een relatie.
Naar mijn idee is je vriend veel fouter bezig geweest dan dat meisje. Je vriend is degene die jou bedondert heeft, niet zijn ex.

Denk jij niet dat je veel beter verdiend dan iemand die zo met jou om gaat ? Iemand die jou wel naar waarde weet te schatten en die jou ook met respect behandelt in plaats van hoe jij nu met je om laat gaan ?

Mijn advies ? Laat je niet langer door deze jongen manipuleren. Hij wil een time-out om rond te kunnen neuken en toch nog op jou terug te kunnen vallen wanneer het niet gaat zoals hij wil.
Maak definitief een eind aan deze relatie, laat hem zien dat jij ook keuzes kunt maken en kunt zorgen dat mensen niet over je grenzen gaan. Dat je ook zeker niet afhankelijk bent van hem.

Deze jongen zal jou alleen maar steeds meer verdriet gaan bezorgen en steeds minder geluk.

Enne, hij KAN zo lief zijn, alleen jammer dat hij het grootste deel van de tijd niet zo lief is tegenover jou.

Sterkte,

Happy_Man





  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

B
  • Proeflid
  • Berichten: 2
  • 26 jr
  • Aangemeld: apr 2016
Re: He broke me
#2: 17-04-2016, 11:04
Hey,
Ik Ben niet meer in contact genomen met drugs dus dat gaat goed maar mijn Vader heeft een alcholkast en soms heb Ik het moeilijk om daarvan weg te blijven.

Ik had vroeger contact met mijn Vader maar niet zoveel door mijn moeder, een was een rechtszaak toen Ik 12 was omdat Ik naar mijn Vader wou maar mijn moeder heeft dat tegengehouden.

Het is moeilijk om echt te breken met hem want hij had zelfs al gekeken naar trouwringen was bezig over een huisje later en hoeveel kinderen zelfs de namen van de kinderen. Ik dacht echt dat hij er altijd voor mij zou zijn...

Er is een andere goede vriend waar Ik nu meer mee praat en daar is mijn vriendje nu jaloers op, dit maakt mij nog meer verward over alles.

Bedankt voor je hulp
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: He broke me
#3: 17-04-2016, 21:28
Wat knap van je dat je helemaal van de drugs afblijft nu, daar heb ik echt enorm respect voor. Volhouden hé ?
En probeer ook sterk genoeg te zijn om van die drankkast af te blijven. Je weet vast wel dat drank meer kapot maakt dan je lief is en onder invloed van drank doe je vaak ook dingen die je eigenlijk helemaal niet wilt, en die je in nuchtere toestand ook zeker niet gedaan zou hebben.
En het verdrinken van je pijn en verdriet is echt niet slim om te doen.

Ben je ook zo sterk dat je gestopt bent met automutilatie ?

Ik begrijp best dat het heel moeilijk is om met hem te breken maar ik zie alleen mooie praatjes om jou te lijmen, te paaien. Echt daden verrichten om te laten zien dat hij echt om je geeft dat zie ik nog niet. Sterker nog, in zijn daden zie ik alleen disrespect naar jou toe.

Ik adviseer je om nu aan jezelf te gaan denken, aan jouw welzijn. Probeer je eigenwaarde weer een beetje op te vijzelen. Zolang je met hem verbonden blijft gaat dat niet lukken, dan wordt je alleen maar steeds afhankelijker.


Ik hoop toch dat je inziet dat niet jij degene bent die jaloers is maar dat hij degene is die ziekelijk jaloers is.

En natuurlijk mag je altijd terug komen voor een praatje of voor advies.

Sterkte,

Happy_Man


  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 120
  • pizza~raccoons~hugs~tango
  • Vrouw - 22 jr
  • Aangemeld: apr 2014
Re: He broke me
#4: 28-04-2016, 18:53
Hey,

Ik vind het echt heel knap van je dat je het zo goed volhoudt :)

Maar over het probleem..
Je hebt jouw vriend heel veel verteld over jouw verleden, wat jou erg heeft beschadigd.
Hij weet dit ook en ik denk dat hij daarom (soms) zo lief is.
Het blijkt uit je verhaal dat hij niet meer zoveel van jou houdt dan hij 'vroeger' had gedaan. Toch wilt hij jou niet kwetsen, omdat hij weet hoe gevoelig je bent en hoe jouw situatie is.
Maar dit is niet goed voor jullie relatie, want jij wordt er onzeker van en hij wilt jou niet kwetsen, maar wilt wel verder met zijn leven (weet niet hoe ik dat moet zeggen)

Het beste is als jij zelf bij hem aangeeft dat dit niet langer meer gaat, maar dat je wel verder normaal om wilt blijven gaan. Dan weet hij dat je niet boos, etc. bent.
Er zijn veel betere, lievere, leukere jongens op deze wereld met ongeveer 7,4 miljard mensen waarvan de helft een man is ;)

Doe waar jij gelukkig van wordt, ookal lijkt het voor nu bijna onmogelijk.

Succes,

Blondie
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal