Auteur Topic: Niet over gaan  (gelezen 505 keer)

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 17
  • Geslacht: Vrouw
Niet over gaan
« Gepost op: 10 juni 2016, 18:41:06 »
Hey,

Ik ben van mezelf al erg onzeker, de laatste tijd gaat het steeds slechter, ik voel me down, erg moe en zelfs licht depressief. Ik heb wel 2 mensen aan wie ik alles kan vertellen, maar zo voelt het eigenlijk niet, iets in mijn hoofd zegt dat ik alles alleen op moet lossen omdat het toch wel goed komt. Ook helpt school niet echt mee.. Ga op dit moment van 3 gymnasium naar 4 havo, en dat door 1 vak.. dat is waar ik super hard van baal en ik ben gewoon bang om weer opnieuw te moeten beginnen want al mijn vriendinnen gaan gymnasium of vwo doen dus zitten bij elkaar in de klas en in 4 havo ken ik helemaal niemand. Weet iemand hoe je met zo'n situatie om kan gaan..
Ook is de band tussen mij en mijn vriendinnen steeds slechter, ze negeren me en soms dan praten ze over dingen en dan is het van huh waar hadden jullie het over en dan zeggen ze van niks hoor, alsof ik er niet echt meer bij hoor ofzo. En dat voelt rot maar ik heb gewoon niet de energie om enthousiast mee te doen als ik dat niet ben en misschien ergeren ze zich daar aan maar ik weet het gewoon niet meer allemaal
Heeft iemand miss ook tips voor betere concentratie want anders ga ik dit school jaar helemaal niet meer halen..

Alvast bedankt

• Nieuwe Bekende
  • **
  • Leeftijd: 19
  • Geslacht: Man
Re: Niet over gaan
« Reactie #1 Gepost op: 10 juni 2016, 23:50:57 »
Dat klinkt niet al te best. Voor volgend jaar zou ik zeggen ga meteen naar mensen toe en probeer je gewoon in de groep te mengen. Ik weet ook wel dat dat moeilijk is maar als je het doet is het zeker de moeite waard. Ik kwam ook in 4 havo alleen in een klas te zitten (bij ons was het alleen omdat ik een ander profiel had gekozen en de klassenindeling niet heel gunstig was maar goed) maar toen sprak ik een paar mensen aan en een van die personen is nu een van mijn beste vrienden. Jij zal ook echt wel vriendinnen zoeken. Trouwens dat je dan nieuwe mensen leert kennen hoeft niet te betekenen dat je je huidige vriendinnen niet meer kan spreken.

Maar als je vriendinnen je dan negeren en je niet echt bij de groep betrekken zijn het dan wel vriendinnen? Misschien is het dan handig om dan aan een vriendin die je het meeste vertrouwt te vragen wat er is en of de rest nog iets over jou heeft gezegt of zoiets.

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 18
  • Geslacht: Man
  • Heei allemaal
Re: Niet over gaan
« Reactie #2 Gepost op: 11 juni 2016, 20:44:49 »
Heei

Ik heb in een situatie gezeten die een beetje overeen kwam. Zo ging het bij mij: ik zat in 3 havo ik ben na 3 havo naar mbo gegaan dat was voor mij de oplossing want ik had ook een vak te slecht (Engels) ook al leerde ik daar wel gwn goed voor. Ik dacht in het begin ook van dan raak ik iedereen kwijt en ik ken niemand op die school(ik moest naar andere school daarvoor) maar toen ik eenmaal op die andere school zat dacht ik eigenlijk wat heb ik me druk gemaakt. Eigenlijk was het wel super fijn gwn een nieuwe start en een niveau lager zou iets makkelijker moeten zijnde dat luchte voor mij heel erg op en ik kende ook niemand goed op die school maar je wordt zo opgenomen in een klas als je gwn je best doet om contact te maken met hun. En voor het leren heb ik m'n ouders gevraagd om me te helpen daarmee want als je dan afgeleid bent door de situatie kunnen je ouders wat zeggen waardoor je denkt  Ohja ik was aan leren. En de echt goeie vriendinnen/ vrienden houden wel contact met je. Ook al Zie je ze minder dat is geen ramp als je maar gwn contact houd en af en toe is afspreekt met hun.

En wat je kan proberen om beter in je vel te komen is praat er met iemand over die je vertrouwd met die situatie en probeer het niet allemaal naar jezelf toe te trekken want dan belast je jezelf steeds meer met je zorgen( ik weet dat het moeilijk is)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en als je vragen hebt over mijn verhaal mag je ze gwn vragen.

Mvg Thierry