Skip to main content

Auteur Topic: Een vriendje en verliefd, help!

J
  • *
  • Nieuwe bekende
  • Berichten: 6
  • 20 jr
  • Aangemeld: aug 2016
Een vriendje en verliefd, help!
OP: 27-08-2016, 12:01
Help!!!
Ik zit in een soort crisis met mezelf. Ik ben 13 jaar oud en heb al sinds mijn zesde een relatie (dat klinkt natuurlijk niet serieus, dat snap ik maar het is wel serieus) alleen ik denk dat ik nu verliefd ben op een andere jongen en ik denk (ik kan er ook heel erg naast zitten) dat hij mij ook leuk vind. Ik ken deze jongen al een jaar of 5 maar begin nu pas het idee te krijgen dat ik hem leuk vind. Soms heb ik ook het gevoel dat vanaf je zesde de rest van je leven dezelfde relatie te behouden niet goed is en ik voel me soort van verplicht. Er is alleen nog 1 klein probleempje de jongen die ik leuk vind is een soort van vakantie liefde en ik zie en spreek hem wel af en toe maar alleen in de zomervakantie ga ik ook dingen met hem doen zegmaar. Kan ieman me alsjeblieft helpen, ik weet niet wat te doen!!
  • IP logged

x
  • ***
  • Oude Bekende
  • Berichten: 30
  • Vrouw - 25 jr
  • Aangemeld: dec 2015
Re: Een vriendje en verliefd, help!
#1: 27-08-2016, 22:11
Heey,
Als het gevoel van verliefdheid voor de jongen waar je nu mee bent over is, dan denk ik dat je het misschien sowieso beter kan uitmaken met hem... Ook al snap ik wel dat dat heel moeilijk kan zijn. Maar zoals je zelf zegt is het misschien niet goed om echt letterlijk je hele leven aan hem vast te zitten.
Je hoeft niet per se meteen, of überhaupt, een relatie te nemen met die andere jongen. Kijk gewoon hoe het gaat en join the singles club. ;) Het kan altijd nog wat worden tussen jullie dus ik zou zeggen blijf gewoon met hem praten enzo en dan zie je wel of het wat wordt. :)
  • IP logged

J
  • *
  • Nieuwe bekende
  • Berichten: 6
  • 20 jr
  • Aangemeld: aug 2016
Re: Een vriendje en verliefd, help!
#2: 27-08-2016, 23:16
Heey,
Als het gevoel van verliefdheid voor de jongen waar je nu mee bent over is, dan denk ik dat je het misschien sowieso beter kan uitmaken met hem... Ook al snap ik wel dat dat heel moeilijk kan zijn. Maar zoals je zelf zegt is het misschien niet goed om echt letterlijk je hele leven aan hem vast te zitten.
Je hoeft niet per se meteen, of überhaupt, een relatie te nemen met die andere jongen. Kijk gewoon hoe het gaat en join the singles club. ;) Het kan altijd nog wat worden tussen jullie dus ik zou zeggen blijf gewoon met hem praten enzo en dan zie je wel of het wat wordt. :)

Dankje voor het reageren en dit is eigenlijk waar ik zelf ook aan zat te denken, maar ik zou het sowieso niet durven uit maken en als je mij mijn vriend en mijn vrienden persoonlijk zou kennen zou het ook allemaal wat ingewikkelder zijn.. Maarja dat weet je natuurlijk niet. En dat hoeft ook biet iedereen te weten, maar toch echt super bedankt echt alles helpt!
  • IP logged

m
  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 420
  • Man - 36 jr
  • Aangemeld: dec 2009
Re: Een vriendje en verliefd, help!
#3: 29-08-2016, 14:36
Waarom durf je het niet uit te maken met je huidige vriend ? Jullie relatie is toch geen verplichting of wel ?
Als je wil kan je gewoon vrienden met hem blijven maar ik zou niet in een relatie blijven die je zelf eigenlijk niet wil.
zet er een punt achter en kijk om je heen en doe wat je wil.
  • IP logged

J
  • *
  • Nieuwe bekende
  • Berichten: 6
  • 20 jr
  • Aangemeld: aug 2016
Re: Een vriendje en verliefd, help!
#4: 29-08-2016, 15:10
Waarom durf je het niet uit te maken met je huidige vriend ? Jullie relatie is toch geen verplichting of wel ?
Als je wil kan je gewoon vrienden met hem blijven maar ik zou niet in een relatie blijven die je zelf eigenlijk niet wil.
zet er een punt achter en kijk om je heen en doe wat je wil.

Ik snap wat je bedoeld, maar er is in die afgelopen 6/7 jaar zoveel gebeurd. En als ik het uitmaak moet ik sowieso nog met hem om gaan, nou ja het hoeft niet, maar echt letterlijk al mijn vrienden zijn ook bevriend met hem
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: Een vriendje en verliefd, help!
#5: 29-08-2016, 21:48
Zeker op jouw leeftijd is het vrij logisch dat nagenoeg alle vrienden gezamenlijke vrienden zijn.

Maar meisje, je bent pas 13, het beëindigen van jullie relatie betekend toch niet dat je ook jullie vriendschap moet beëindigen ?
Het betekend alleen dat je minder verplichtingen hebt tegenover elkaar en dat er wat meer vrijheid is.

Happy_Man
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

J
  • *
  • Nieuwe bekende
  • Berichten: 6
  • 20 jr
  • Aangemeld: aug 2016
Re: Een vriendje en verliefd, help!
#6: 30-08-2016, 08:45
Zeker op jouw leeftijd is het vrij logisch dat nagenoeg alle vrienden gezamenlijke vrienden zijn.

Maar meisje, je bent pas 13, het beëindigen van jullie relatie betekend toch niet dat je ook jullie vriendschap moet beëindigen ?
Het betekend alleen dat je minder verplichtingen hebt tegenover elkaar en dat er wat meer vrijheid is.

Happy_Man


Dankje, je laat me nu wel in zien dat ik me niet zo druk moet maken.
Maar nu ik weet dat ik het waarschijnlijk uit wil gaan maken, hoe kan ik dat het beste doen en wanneer?? En miss een rare maar wel een belangrijke vraag hoe vertel ik het aan mijn ouders?? Mijn ouder zeggen wel is dingen van het gaat denk ik niet uit want ze hebben nooit ruzie en ze vermaken zich altijd samen. En ik zit vanaf dit jaar ook voor get eerste na negen jaar niet meer bij hem in de klas. En mijn ouders hebben ook best vaak gezegd van is dat niet erg ofzo

Trouwens nog iets wat ik moet zeggen, ik zie mijn vriend meer als mijn beste vrien als als mijn vriendje zegmaar. Behalve dat hij wel eens hartjes of i love you stuurt via whatsapp en me wel eens cadeautjes geeft in de vorm van hartjes is er niks anders wat we zegmaar doen. Geven elkaar eigenlijk nooit meer een kus en dat is al sinds een paar jaar zo....
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: Een vriendje en verliefd, help!
#7: 30-08-2016, 16:16
Ach lieverd, lastig hé, dit soort dingen.

Verkering uitmaken doe je het beste op een moment dat er geen andere mensen bij zijn. Ook zou je kunnen proberen om het slechte nieuws een beetje een mooie verpakking te geven.

Vertel je vriendje dat je niet meer verliefd op hem bent maar dat je hem nog wel ziet als je beste vriend en dat ook heel graag zo wil houden. Dan weet hij dat hij je niet helemaal kwijt is.

Het is trouwens ook heel normaal dat jullie allebei heel erg moeten huilen wanneer je hem dat verteld, geeft niets.

Ik denk trouwens dat je ouders heel goed weten dat een verkering op jullie leeftijd zelden voor het leven is, dat ze dit alleen zeggen om jullie niet teleur te stellen en te laten zien dat ze vertrouwen hebben in jullie.
Ik denk dat je dan ook niet bang hoeft te zijn voor hun reactie.

Sterkte,

Happy_Man

  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

J
  • *
  • Nieuwe bekende
  • Berichten: 6
  • 20 jr
  • Aangemeld: aug 2016
Re: Een vriendje en verliefd, help!
#8: 30-08-2016, 20:54
Ach lieverd, lastig hé, dit soort dingen.

Verkering uitmaken doe je het beste op een moment dat er geen andere mensen bij zijn. Ook zou je kunnen proberen om het slechte nieuws een beetje een mooie verpakking te geven.

Vertel je vriendje dat je niet meer verliefd op hem bent maar dat je hem nog wel ziet als je beste vriend en dat ook heel graag zo wil houden. Dan weet hij dat hij je niet helemaal kwijt is.

Het is trouwens ook heel normaal dat jullie allebei heel erg moeten huilen wanneer je hem dat verteld, geeft niets.

Ik denk trouwens dat je ouders heel goed weten dat een verkering op jullie leeftijd zelden voor het leven is, dat ze dit alleen zeggen om jullie niet teleur te stellen en te laten zien dat ze vertrouwen hebben in jullie.
Ik denk dat je dan ook niet bang hoeft te zijn voor hun reactie.

Sterkte,

Happy_Man



Bedankt, als je nog advies hebt graag. Je helpt me echt.

Maar nog een vraagje, niet perse aan jouw naar gewoon over het algemeen: ik bespreek altijd alles met mijn beste vriendin en ik denk dat het voor mij fijn is om met haar hier over te praten, maar is dat wel slim?? Ik weet niet, kan iemand zeggen wat jij zou doen
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: Een vriendje en verliefd, help!
#9: 30-08-2016, 22:28
Nog meer advies ?

Denk je dat een virtuele knuffel ook kan helpen ? :P

Of je dit met je beste vriendin kunt bespreken hangt van een paar dingen af.
Ik neem aan dat je vriendin en je verkering elkaar kennen ?
Weet je heel zeker dat je vriendin absoluut niets door verteld ? Tegen niemand ? Ook niet tegen je verkering wanneer ze medelijden met hem heeft en het zielig vind voor hem ?

In dat geval zou je het bespreekbaar kunnen maken anders zou ik het zeker niet doen.

Ik vind jou trouwens heel verstandig overkomen voor iemand van jouw leeftijd.



  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

J
  • *
  • Nieuwe bekende
  • Berichten: 6
  • 20 jr
  • Aangemeld: aug 2016
Re: Een vriendje en verliefd, help!
#10: 30-08-2016, 22:38
Nog meer advies ?

Denk je dat een virtuele knuffel ook kan helpen ? :P

Of je dit met je beste vriendin kunt bespreken hangt van een paar dingen af.
Ik neem aan dat je vriendin en je verkering elkaar kennen ?
Weet je heel zeker dat je vriendin absoluut niets door verteld ? Tegen niemand ? Ook niet tegen je verkering wanneer ze medelijden met hem heeft en het zielig vind voor hem ?

In dat geval zou je het bespreekbaar kunnen maken anders zou ik het zeker niet doen.

Ik vind jou trouwens heel verstandig overkomen voor iemand van jouw leeftijd.





Dankje, het klinkt miss war egoïstisch maar ik ben ook wel verstandig hoor, ik denk altijd overal echt over na.. Soms tè veel en dan ga ik me alleen maar druk maken, maar dat is iets anders.

Een virtuele knuffel helpt niet echt met mijn probleem, maar toch bedankt.

Trouwens een ander vraag: totaal niet relevant maar zou ik mogen vragen hoe oud jij bent happy man??
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: Een vriendje en verliefd, help!
#11: 01-09-2016, 11:30
Dat klinkt absoluut niet egoïstisch, hooguit een beetje arrogant ;)

Natuurlijk mag jij vragen hoe oud ik ben, je bent niet de eerste die dit doet hier op het forum en met het antwoord houd ik mezelf altijd een beetje op de vlakte :)
Neem je er genoegen mee wanneer ik zeg dat mijn kinderen ruim ouder zijn dan dat jij bent ?
Ik geef in ieder geval altijd duidelijk aan dat ik geen leeftijdgenootje ben.

Sterkte,

Happy_Man
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal