Auteur Topic: van klas wisselen? idk  (gelezen 581 keer)

• Proeflid
  • Leeftijd: 18
  • Geslacht: Vrouw
van klas wisselen? idk
« Gepost op: 28 augustus 2016, 20:28:19 »
Hei, ik ga dit jaar naar een nieuwe klas, met nieuwe mensen. Wat is het probleem denk je, nou, bang om vriendloos in een klas te komen.

Vorig jaar kwam ik in een nieuwe klas en toen zaten mijn vrienden ook in een andere klas, ik ging de eerste dag met tegenzin naar school. Uiteindelijk kwam het wel goed en heb ik een vriendin gemaakt en met sommige kinderen kon ik het wel vinden maar heb me niet thuisgevoeld in die klas (mensen vonden me het stille meisje, wat ik volgens mij niet ben). Zelf vind ik het lastig om vrienden te maken, of een gesprek met iemand te beginnen, omdat ik bang ben dat ik het verkeerde zeg. Zelfs als ik bij mijn eigen vrienden zit. Dit jaar zit ik met hetzelfde probleem, mijn vrienden van vorig jaar zitten ook weer in een andere klas. En ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen van klas wisselen of niet. Eigenlijks zie ik het niet zitten om in deze recente klas te blijven, omdat meeste mensen uit een vorig jaar kluster er in zaten waar ik niet zo veel mee had. Maar eigenlijks wil ik het ook wel gewoon proberen. Ik weet het niet meer, ik hoop dat iemand me met dit probleem kan helpen.

groetjes van een beginnende 5de klasser

• Global Moderator
  • Leeftijd: 2014
  • Geslacht: Man
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
Re: van klas wisselen? idk
« Reactie #1 Gepost op: 29 augustus 2016, 22:35:04 »
Weet je schildpadje,

Dit soort lastige momenten lopen we allemaal tegenaan in ons leven.
Het is niet te voorkomen dus je moet er gewoon het beste van maken.

Besef dat het vaak heel erg meevalt maar dat besef je achteraf pas.

Maak er gewoon het beste van.

Sterkte,

Happy_Man

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 16
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 20 september 2016, 19:36:23 »
Maak het er het beste van als je denkt dat het echt niet meer gaat, kun je denk ik nog altijd van klas wisselen. Maar waarschijnlijk loop je dan misschien hetzelfde risico of je vrienden moeten daar in zitten

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 23
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: 28 september 2016, 14:49:13 »
ik was ook zo, maakte uiteindelijk in de klas wel een paar vrienden, en stond in de pauzes bij mijn oude vrienden. die deden ook nog hetzelvde niveu dus konden mij ook altijd helpen. ook heb ik veel lessen gehad dat ik vooraan zat bij de leraar en daar hele gesprekken mee had.
succes!