Auteur Topic: problemen  (gelezen 279 keer)

• Proeflid
  • Leeftijd: 18
problemen
« Gepost op: 21 september 2016, 23:50:27 »
Hallo, ik weet niet hoe ik dit moet beginnen of of ik hier ├╝berhaupt wel over zou moeten praten.

Ik begin denk ik maar bij het begin al vanaf dat ik klein was had was mijn vader niet echt een goede vader hij schreeuwde heel vaak had ruzie met mijn moeder en heeft mij mijn moeder en mijn zus al 3 keer uit het huis gegooid(inmiddels wonen we daar niet meer)hij werd om alles boos(letterlijk alles dus er was behoorlijk wat mis in zijn hoofd) hij werd bijvoorbeeld boos als wij praten om
een voorbeeld te noemen. En als hij boos was kon hij ook behoorlijk te keer gaan en dingen slopen.(dit verhaal is voor later belangrijk

Ik ben op de basisschool en tot ik van middelbare school veranderde best veel gepest door de leerlingen en soms door de leraren. maar sinds iets meer dan 2 jaar zit ik nu bij mensen op school die gewoon normaal tegen mij doen.En ik hoopte dat ik meer zelf vertouwen zou krijgen en mensen meer zou gaan vertrouwen maar dat lukt dus niet ik durf ook niet echt goed met mensen tegaan praten en de vrienden die ik heb ik ben altijd bang dat het toch geen vrienden zijn en met mijn eigen familie mijn vader heb ik aan het begin al uitgelegd maar mijn moeder is ook niet bepaald aardig mijn moeder die heeft me een keer bijna gewurgd een paar jaar geleden in een ruzie om een knuffel (heeft daar nooit sorry voor gezegd en alles wat ik deed was de deur dicht doen en daar zat zij schijnbaar tussen en ik deed die daarom weer open en toen werd ze boos het is wel maar een keer zo erg geweest met ruzie meestal is er geeb ruzie) en is zelf bijna nooit thuis ze is altijd bij haar nieuwe vriend en mijn zus is ook bijna nooit thuis in verband met school.ik heb mensen ook vaak horen zeggen als je niet van je eigen houd hoe kunnen anderen dan van jou houden maar ik hou dus niet van me zelf om verschillende redenen. Een kind krijgt genen van zijn/haar ouders en ik heb helaas dus ook genen van mijn vader en soms merk ik dat ook ik word ook om random dingen boos waar een normaal persoon niet boos van zou moeten worden nou heb ik gezien hoe dat is als iemand zou doet dus ik probeer als ik om zo iets boos word het ook te onderdrukken ik word soms ook heel boos om een hard geluid bijvoorbeeld alleen ik doe dan niet boos en ga normaal veder een andere reden is ik kan ook niet naar me zelf in de spiegel kijken hoe stom dit misschien ook klinkt ik kan mijn eigen gezicht niet aanzien ik haat het ook altijd om op foto's te moeten ik vind me zelf er altijd slecht uitzien.
En na al het gedoe met mijn familie om heel eerlijk te zijn ik hou gewoon niet van ze ik doe wel alsof maar vaak doe ik dingen omdat dat zo hoort niet omdat ik om ze geef het heeft misschien met het verleden te maken want om bijvoorbeeld vrienden geef ik wel gewoon.

Ik voel me de laatste tijd best depressief en eenzaam en ik vertrouw dus eigenlijk niemand die ik in het echt ken . En ik weet eigenlijk niet meer wat ik moet doen.

kan iemand mij hier mee helpen?

• Global Moderator
  • Leeftijd: 2013
  • Geslacht: Man
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
Re: problemen
« Reactie #1 Gepost op: 22 september 2016, 22:31:03 »
Hallo Anonymous,

Ik de eerste plaats van harte welkom hier op het forum, jammer dat je niet even aan geeft of je man of vrouw bent, dat kan wel uit maken in de adviezen.
Meestal weiger ik ook te reageren wanneer ik het geslacht niet weet maar jouw situatie komt best ernstig over.

Wanneer ik het zo lees is jouw huidige situatie het gevolg van de gezinssituatie.
Het lijkt er op dat er heel weinig sprake is geweest van warmte jouw kant op en dat er ook erg weinig waardering voor je is geweest.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat jij ondertussen een laag zelfbeeld hebt en erg weinig zelfvertrouwen over hebt.

Het gaat je in je uppie echt niet lukken om dit op te lossen. Hierbij heb je echt iemand nodig die naar je luistert, je begrijpt en die je positieve aandacht geeft. En dan nog kan het best een tijdje duren voordat je hier overheen bent.

Ik heb wel vaker iemand een stukje zelfvertrouwen terug gegeven en een beter zelfbeeld bezorgd maar om dat te kunnen is het wel van belang dat een soort klik is, die is er niet met iedereen.

Je vraagt om hulp maar je geeft ook aan dat je niemand meer vertrouwd en dat je met niemand meer wilt praten. Hoe zie jij dan de hulp in die je zo graag zou willen hebben ?
Ik wil best met je in gesprek gaan om te kijken wat er mogelijk is maar dat moet je dan zelf ook willen.

Sterkte,

Happy_Man