Auteur Topic: Te dik  (gelezen 424 keer)

• Nieuwe Bekende
  • **
  • Leeftijd: 18
  • Geslacht: Man
  • It's okay to be gay
    • LGBT-plus Nederland
Te dik
« Gepost op: 26 september 2016, 17:40:07 »
Mijn naam is Laurens (17j)
Sinds ik klein was ben ik al wat aan de zwaardere kant.
Wegens een verbouwing thuis (rond mijn 7ste) heb ik 6 weken bij mijn opa en oma geslapen, die mij zoveel eten aanboden, er was geen limiet.
Ik heb die tijd veel te veel gegeten en ben super veel aangekomen.
Tot de dag van vandaag is het mij niet gelukt om er vanaf te komen.
Mijn lengte is 1m80 en ik weeg ±90 kilo.

Iemand tips om af te vallen?

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 22
Re: Te dik
« Reactie #1 Gepost op: 28 september 2016, 14:45:32 »
als je normaal eet, niet te veel snoept en gewoon je dagelijkse beweging hebt (fiets je naar school of werk toevallig?) dan zou je gewoon een normaal postuur voor je lichaam moeten hebben. ik ken zelf genoeg mensen die wat zwaarder zijn omdat ze zo gebouwd zijn. bij mijn broer trok dit rond zijn 18/20e redelijk weg. je zou evt. kunnen overwegen om te sporten, hardlopen of gewichtoefeningen (dan zet je het om in spieren, dat is zwaarder dan vet maar wel compacter zeg maar).
tevens als je echt op je eten wilt letten pas dan op met producten waar veel vet of suiker in zit en met drank, mix is rijk aan suiker en dat word snel omgezet in vet, en bier geld ook ongeveer zoiets voor.
succes!

• Nieuwe Bekende
  • **
  • Leeftijd: 18
  • It's okay to be gay
    • LGBT-plus Nederland
« Reactie #2 Gepost op: 13 oktober 2016, 17:09:51 »
Hoi Verkauft,

Bedankt voor je reactie.
Naar mijn weten eet ik normale porties, ik snoep bijna nooit, ik heb een krantenwijk, een bezorger (postNL) stage en fiets elke dag 5.4km naar school en 5.4km terug. Suikerrijk voedsel probeer ik zoveel mogelijk te mijden.

~Laurens

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 22
« Reactie #3 Gepost op: 19 oktober 2016, 01:47:43 »
dat klinkt als een gezondere levensstijl als die van mij ;)
het enige wat ik kan bedenken is dat je lichaam er nog niet uit is en het met de jaren een "normale" verhouding aanneemt, of je moet een (vrij zeldzame) genetishe aanleg hebben om makkelijk vet op te bouwen maar bijna niet af te breken. dit tweede lijkt me niet waarschijnlijk maar toch. ook kun je altijd een afspraak maken bij de huisarts voor advies of kenniswerving bij het inloopspreekuur.
groetjes