Skip to main content

Auteur Topic: Wat moet ik doen ?

A
  • *
  • Nieuwe bekende
  • Berichten: 17
  • Vrouw - 21 jr
  • Aangemeld: apr 2016
Wat moet ik doen ?
OP: 10-08-2016, 15:35
Ik ben smoorverliefd op een jongen , ik weet het ik ben maar 13 maar ik ben niet kinderachtig ofzo . Hij zei ongeveer 7 maanden geleden dat hij me knap vond , ik reageerde toen heel gemeen omdat ik hem nog niet kende , en het dus raar vond . 4 dagen erna kwamen 3 jongens naar mij te zeggen dat ze een jongen kennen die mij leuk vind , ze zeiden niet wie . Hij keek best vaak naar me en hij eerst zenuwachtig als ik in de buurt kwam . We hadden nog een gesprek (hij zei dat ik moest op passen om op een bank te gaan zitten omdat er pissebedden zitten en ik zei heel droog "oké") . En hij kwam ooit met een vriend naast mij en een vriendin zitten en zijn vriend vroeg of we hun nieuwe beste vrienden wouden zijn . Mijn beste vriendin denkt dat hij ook op mij is , maar ik heb dus geen flauw idee. Ik wou het vragen maar ofwel ging het niet ofwel durfde ik niet . En nu is het schooljaar voorbij en ik ga hem nooit meer zien want hij is 14 , en hij gaat naar het derde en ik naar het tweede en het eerste en het tweede zitten apoart van de rest . In het skatepark zou ik hem nog kunnen tegenkomen maar daar ga ik normaal alleen naartoe voor de lessen en in de vakantie is er geen les , dus dan kan ik alleen op de normale uren gaan . Maar dan ben ik daar zo zielig alleen want ik heb geen vrienden die ook skaten. Het klinkt heel stom enzo maar ik heb het gevoel dat ik hem echt mis ookal kende ik hem niet goed . Bijna alles doet me aan hem denken en ik zit tegenwoordig soms uren aan een stuk op mijn kamer te huilen . Ik wil hem vergeten maar langs de ene kant ook niet , het lukt trouwens toch niet . hij meende het waarschijnlijk gewoon allemaal niet. Ik weet het 95% zeker. Ik heb hem ooit eens een tijdje gevolgd op instagram en hij volgde mij niet terug, mijn beste vriendin zij dat dit wad omdat hij geen privé acoubt heeft en dus geen melding krijgt , maar aangezien ik nu weet dat je wel een melding krijgt weet ik dus ook dat hij het niet meende. Ik ben dit echt beu . ik had sowieso al moeite met mensen te geloven of vertrouwen en ik had faalangst omdat mijn vader vroeger altijd zij dat hij er altijd voor me is en me nooit in de steek zou laten, dat heeft ie dus wel gedaan. Da ardoor maak ik ook heel moeilijk vrienden enzo. Nu is het alleen nog maar erger. Ik heb ook nog eens ruzie met mijn moeder , het lijkt wel alsof iedereen me haat. Ik heb geen idee wat ik nu van hem moet denken, ik vind het stom van hem maar diep vanbinnen vind ik hem nog altijd leuk....
Als je dit allemaal gelezen hebt ,
echt respect .
Xx me
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: Wat moet ik doen ?
#1: 10-08-2016, 19:16
Ach lieverd toch, zo te lezen zit het je allemaal niet echt mee.

Ik ben bang dat je met die jongen weinig meer kunt anders had hij wel gereageerd op jouw pogingen om contact te zoeken. Aan de andere kant, wanneer je een jaar geduld hebt zit je weer op dezelfde locatie op school :)

Op je kamer gaan zitten huilen om hem te vergeten gaat niet werken. Probeer afleiding te zoeken en leuke dingen te doen. Daardoor wordt het veel gemakkelijker om hem te vergeten.

Moet je je vader al lang missen ? Hoe lang is het geleden dat hij je (jullie) in de steek gelaten heeft ?

En dan ook nog ruzie met je moeder. Wil je vertellen hoe het komt dat je ruzie met je moeder hebt ? Denk je dat het nog goed kan komen ?

Is er nu nog wel iemand met wie je kunt praten en met wie je van gedachten kunt wisselen of heb je het gevoel er helemaal alleen voor te staan ?
Of ben je juist op zoek naar iemand die wel naar je wil luisteren en je wil steunen ?

Hoe komt het dat je nu op het forum zit, ga je niet op vakantie ? Of ben je al geweest ?

Kop op meid, niemand staat alleen.
En schrijf gerust hier van je af, er is altijd iemand die naar je luistert.

Happy_Man


  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

A
  • *
  • Nieuwe bekende
  • Berichten: 17
  • Vrouw - 21 jr
  • Aangemeld: apr 2016
Re: Wat moet ik doen ?
#2: 10-08-2016, 22:33
Ach lieverd toch, zo te lezen zit het je allemaal niet echt mee.

Ik ben bang dat je met die jongen weinig meer kunt anders had hij wel gereageerd op jouw pogingen om contact te zoeken. Aan de andere kant, wanneer je een jaar geduld hebt zit je weer op dezelfde locatie op school :)

Op je kamer gaan zitten huilen om hem te vergeten gaat niet werken. Probeer afleiding te zoeken en leuke dingen te doen. Daardoor wordt het veel gemakkelijker om hem te vergeten.

Moet je je vader al lang missen ? Hoe lang is het geleden dat hij je (jullie) in de steek gelaten heeft ?

En dan ook nog ruzie met je moeder. Wil je vertellen hoe het komt dat je ruzie met je moeder hebt ? Denk je dat het nog goed kan komen ?

Is er nu nog wel iemand met wie je kunt praten en met wie je van gedachten kunt wisselen of heb je het gevoel er helemaal alleen voor te staan ?
Of ben je juist op zoek naar iemand die wel naar je wil luisteren en je wil steunen ?

Hoe komt het dat je nu op het forum zit, ga je niet op vakantie ? Of ben je al geweest ?

Kop op meid, niemand staat alleen.
En schrijf gerust hier van je af, er is altijd iemand die naar je luistert.

Happy_Man
Heel erg bedankt dat je het allemaal gelezen hebt en geantwoord :)

Je hebt gelijk, of hij zou al heel erg verlegen moeten zijn. Ik zou inderdaad kunnen proberen om een jaar geduld te hebben, maar als hij het dan meende, dan is hij me sowieso al vergeten ofzo.

Ik mis mijn vader niet echt maar wel een soort van, mijn ouders zijn gescheiden toen ik 2 was. Maar toen ging elk weekend naar mijn vader en in de vakanties soms een weekje, dan heb ik hem 2 jaar niet gezien. Daarna had hij een nieuwe vriendin echt een geweldig mens het ging beter met hem en ik ging weer graag naar hem maar toen zijn ze gescheiden. Mijn vader werd weer negatief en altijd slecht gezind ik ging niet meer graag naar hem maar soms hadden we wel nog geweldige moment , opeens van de ene op de andere dag kwam hij niet meer op dagen als hij me kwam halen, een daardoor heb ik hem nu al 2 jaar niet meer gezien. Jawel 1 keer op kerstmis maar toen is hij het afgetrapt omdat ik er was...

De ruzies met mijn moeder zijn meestal niet erg, en na een uurtje al opgelost , maar we hebben direct een nieuwe ruzie meestal gaat het over kleine stomme dingen maar het is toch niet fijn om altijd maar ruzie te hebben, daarom zit ik altijd op mijn kamer en nu denkt zij dat ik haar geen goede moeder vind.

Ik heb eigenlijk echt het gevoel dat ik et alleen voor sta, ik durf er gewoon niet met iemand over te praten omdat ik daar moeite mee heb. Ik ben gewoon bang dat niemand me gaat begrijpen en daarom krop ik alles maar op.

Ik ben al op vakantie geweest, het was leuk om even afleiding te hebben, maar om den duur begon ik het ook niet meer tof te vinden omdat ik nooit alleen kon zijn.

Het zit ook nog zo dat ik volgend jaar weer een andere klas krijg. Dit jaar zat ik nog samen met mijn beste vriendin dat was heel handig voor in het begin van het schooljaar omdat ik erg verlegen ben. Pas Na de kerstvakantie begon ik me thuis te voelen in mijn klas, en uiteindelijk vond ik het een geweldige klas, maarja nu wordt het weeral veranderd , en nu zit ik waarschijnlijk bij niemand die ik ken. Daarom heb ook echt totaal geen zin in volgend schooljaar.

Groetjes, me

  • IP logged

  • ***
  • Oude Bekende
  • Berichten: 39
  • Man - 24 jr
  • Aangemeld: jan 2016
Re: Wat moet ik doen ?
#3: 11-08-2016, 17:13
Hey,

Verlegen lijkt me raar aangezien hij alleen op Volgen hoeft te drukken en verder niks anders hoeft te doen. Als hij jou echt leuk vond is hij jou zeker na een jaar niet vergeten. Je zou het misschien ook op Facebook kunnen proberen want dan moet hij echt op accepteren drukken, maar aan de andere kant als hij niet wil kun je hem ook niet dwingen.

Ow dat klinkt niet al te best. Heeft hij eigenlijk een reden om niet meer met jou te praten of kwam hij ineens niet meer?

Die ruzies komen op zich wel bekend voor alleen bij mij iets minder vaak. Maar kun je dan niet tegen jou moeder zeggen dat je haar wel een goede moeder vindt alleen dat je gewoon iets meer ruimte nodig hebt?

Kun je het niet aan je beste vriendin zeggen? Die begrijpt jou waarschijnlijk wel en het is best belangrijk om mensen te hebben tegen wie je alles kan zeggen.

Volgend schooljaar moet ook wel goed komen. Als je gewoon zorgt dat je meteen mensen leert kennen zodat je niet helemaal alleen bent. Ja ik begrijp dat het moeilijk is als je verlegen bent om met onbekende mensen te praten, maar als je het vaker doet wordt het ook makkelijker. Dus je hoeft je echt geen zorgen te maken.
  • IP logged

A
  • *
  • Nieuwe bekende
  • Berichten: 17
  • Vrouw - 21 jr
  • Aangemeld: apr 2016
Re: Wat moet ik doen ?
#4: 11-08-2016, 18:51
Hey,

Verlegen lijkt me raar aangezien hij alleen op Volgen hoeft te drukken en verder niks anders hoeft te doen. Als hij jou echt leuk vond is hij jou zeker na een jaar niet vergeten. Je zou het misschien ook op Facebook kunnen proberen want dan moet hij echt op accepteren drukken, maar aan de andere kant als hij niet wil kun je hem ook niet dwingen.

Ow dat klinkt niet al te best. Heeft hij eigenlijk een reden om niet meer met jou te praten of kwam hij ineens niet meer?

Die ruzies komen op zich wel bekend voor alleen bij mij iets minder vaak. Maar kun je dan niet tegen jou moeder zeggen dat je haar wel een goede moeder vindt alleen dat je gewoon iets meer ruimte nodig hebt?

Kun je het niet aan je beste vriendin zeggen? Die begrijpt jou waarschijnlijk wel en het is best belangrijk om mensen te hebben tegen wie je alles kan zeggen.

Volgend schooljaar moet ook wel goed komen. Als je gewoon zorgt dat je meteen mensen leert kennen zodat je niet helemaal alleen bent. Ja ik begrijp dat het moeilijk is als je verlegen bent om met onbekende mensen te praten, maar als je het vaker doet wordt het ook makkelijker. Dus je hoeft je echt geen zorgen te maken.
Hey,

Tja... Waarschijnlijk zal hij het dan allemaal niet menen, via facebook kan niet want ik heb alleen instagram. Als hij het niet meende vind ik het eigenlijk echt wel een rotstreek van hem, dan heeft hij 6 maanden heel erg zijn best gedaan zodat het zo leek...

Nee hij heeft geen reden, het was gewoon ineens.

Dat heb ik haar al gezegd, maar ze kan er niet meer tegen at ik altijd alleen wil zijn.

En met mijn beste vriendin kan ik er niet over praten, want ze is het kotsbeu dat ik altijd over hem praat...er is denk ik echt gewoon niemand waarmee ik kan praten.

Naja volgend schooljaar zal wel goed komen, maar het gaat waarschijnlijk erg lang duren, en waarschijnlijk ga ik me an nog slechter voelen dan hoe ik me nu al voel.

  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: Wat moet ik doen ?
#5: 11-08-2016, 20:36

Ik heb het met alle plezier gelezen hoor :)

"Jawel 1 keer op kerstmis maar toen is hij het afgetrapt omdat ik er was..."

Wanneer ik zo iets lees denk ik:  Zo'n man mag zich toch geen vader meer noemen.
Je kunt als vader zijnde je eigen kind toch niet zo afwijzen ? Wegvluchten wanneer je haar ziet ?

Door je leeftijd is het niet zo vreemd dat het een beetje botst met je moeder.
Probeer je moeder eens te bedanken wanneer zij iets extra's voor je gedaan heeft, geef haar eens spontaan een knuffel. Probeer soms ook een klein beetje meer geduld te hebben met haar, even tot 10 te tellen voordat je uit je slof schiet.
Geef je moeder eens spontaan een doosje bonbons of een bos bloemen, met een klein beetje geluk gaat zij dan ook wat meer begrip voor jou krijgen en wat vriendelijker tegen je worden.

Waar ben je naartoe geweest met vakantie ?

Je bedoelt te zeggen dat je op vakantie geen plekje had waar je jezelf eventjes terug kon trekken ? Had je daar zelfs tijdens de vakantie zo enorm veel behoefte aan ? Was het niet mogelijk voor je om af en toe een half uurtje of een uurtje te gaan wandelen ? Je hebt dan wel geen eigen plekje, maar wel rust en je wordt (meestal) door niemand gestoord.

Jammer dat je het gevoel hebt er alleen voor te staan.
Wanneer er iemand is die jij niet kent en die jou niet kent, maar van wie je wel prettige reacties krijgt,  zou je het dan aandurven om anoniem je hart te luchten ? Van je af te praten ? Iemand te hebben die je zo nodig advies geeft ?

Weet je Me, soms zijn er dingen die je niet in de hand hebt en die je moet nemen zoals ze komen. Eén van die dingen is school en dan met name de indelingen op school. Daar kan je jezelf heel erg hard tegen verzetten, je kunt schoppen, je kunt slaan, je kunt gillen, maar je verandert er helemaal niets aan.
Accepteer de situatie zoals die is en maak er het beste van. Grote kans dat je dan gewoon een heel leuk schooljaar gaat krijgen.

Dikke knuffel,

Happy_Man
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

A
  • *
  • Nieuwe bekende
  • Berichten: 17
  • Vrouw - 21 jr
  • Aangemeld: apr 2016
Re: Wat moet ik doen ?
#6: 15-08-2016, 22:25
Ik heb het met alle plezier gelezen hoor :)

"Jawel 1 keer op kerstmis maar toen is hij het afgetrapt omdat ik er was..."

Wanneer ik zo iets lees denk ik:  Zo'n man mag zich toch geen vader meer noemen.
Je kunt als vader zijnde je eigen kind toch niet zo afwijzen ? Wegvluchten wanneer je haar ziet ?

Door je leeftijd is het niet zo vreemd dat het een beetje botst met je moeder.
Probeer je moeder eens te bedanken wanneer zij iets extra's voor je gedaan heeft, geef haar eens spontaan een knuffel. Probeer soms ook een klein beetje meer geduld te hebben met haar, even tot 10 te tellen voordat je uit je slof schiet.
Geef je moeder eens spontaan een doosje bonbons of een bos bloemen, met een klein beetje geluk gaat zij dan ook wat meer begrip voor jou krijgen en wat vriendelijker tegen je worden.

Waar ben je naartoe geweest met vakantie ?

Je bedoelt te zeggen dat je op vakantie geen plekje had waar je jezelf eventjes terug kon trekken ? Had je daar zelfs tijdens de vakantie zo enorm veel behoefte aan ? Was het niet mogelijk voor je om af en toe een half uurtje of een uurtje te gaan wandelen ? Je hebt dan wel geen eigen plekje, maar wel rust en je wordt (meestal) door niemand gestoord.

Jammer dat je het gevoel hebt er alleen voor te staan.
Wanneer er iemand is die jij niet kent en die jou niet kent, maar van wie je wel prettige reacties krijgt,  zou je het dan aandurven om anoniem je hart te luchten ? Van je af te praten ? Iemand te hebben die je zo nodig advies geeft ?

Weet je Me, soms zijn er dingen die je niet in de hand hebt en die je moet nemen zoals ze komen. Eén van die dingen is school en dan met name de indelingen op school. Daar kan je jezelf heel erg hard tegen verzetten, je kunt schoppen, je kunt slaan, je kunt gillen, maar je verandert er helemaal niets aan.
Accepteer de situatie zoals die is en maak er het beste van. Grote kans dat je dan gewoon een heel leuk schooljaar gaat krijgen.

Dikke knuffel,

Happy_Man

Inderdaad, als ik 18 Ben Ben ik ook van plan om me te laten adopteren door mijn stiefvader.

Je hebt gelijk , de laatste dagen hebben we ook al geen ruzie meer gehad, dus dat is al positief :)

Ik Ben naar Zuid-Tirol ( Italië) geweest.
Ja ik bedoel dat ik geen plekje had om me terug te trekken. Alleen gaan wandelen zouden mijn ouders waarschijnlijk niet toe laten , je weet wel een 13 jarige alleen in een ander land... Ach ja maakt niet veel meer uit aangezien ik toch terug Ben.

Tja het is jammer , maar ja ik ga er echt niet  met mijn moeder ofzo over praten. Ja dat vind ik wel goed, hier lucht ik ook anoniem mijn hart en dat vind ik wel fijn :)

Ja school...er valt toch niks aan te veranderen dus ik moet wel. Maar waarschijnlijk ga ik me pas thuis voelen na de kerstvakantie, en het gaat zo rottig zijn zonder die jongen , hij was de enige reden waarom ik graag naar school ging.
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: Wat moet ik doen ?
#7: 29-08-2016, 21:40
Wat vreemd om, wanneer je 18 bent, jezelf te laten adopteren.

Zo ver ik weet kan je (in Nederland) TOT je 18e jaar geadopteerd worden.
Wanneer je eenmaal 18 bent wordt je veronderstelt voor de wet volwassen en zelfstandig te zijn waardoor adoptie ook niet meer nodig is.
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

A
  • *
  • Nieuwe bekende
  • Berichten: 17
  • Vrouw - 21 jr
  • Aangemeld: apr 2016
Re: Wat moet ik doen ?
#8: 29-09-2016, 19:08
Ja dat zal waarschijnlijk zo zijn.
Iemand had het me zo verteld :')

Naja...
ik ben te weten gekomen dat die jongen het niet meende , mijn beste vriendin had een bericht gestuurd en dit was zijn antwoord:

Was da een blonde
Want als da tege haar was had ik al gezegd dat da voor waarheid durve of doen was dezelfde dag da ik da andere heb gezegd.

Tja...ik vind het echt een rotstreek van hem.Een half jaar doen alsof je iemand leuk vind en dan zo: " oh het was maar voor een weddenschap".Ik voel mij echt niet normaal slecht...ik kan niet stoppen met bibberen en huilen. Het voelt ook zo raar, ik haat hem maar ik hou ook van hem Hij is al net zoals mijn vader...
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: Wat moet ik doen ?
#9: 29-09-2016, 23:00
Hey Anoniempje,

Wat leuk dat je even een update komt geven van de situatie.

Het is natuurlijk niet prettig om te horen dat je in de maling genomen bent, maar aan de andere kant is het wel fijn voor je dat er nu eindelijk duidelijkheid is. Je hoeft niet langer te wachten op iets dat nooit gaat komen.

Ik vind het wel getuigen van een enorm gebrek aan respect om je een dom blondje te noemen. Wat mij betreft kan je zo iemand beter kwijt dan rijk zijn.

Hoe gaat het op school in je nieuwe klas, valt het allemaal een beetje mee ?

Sterkte,

Happy_Man


  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal