Auteur Topic: Stoppen met opleiding?  (gelezen 426 keer)

• Oude Bekende
  • *
  • Leeftijd: 19
  • Geslacht: Vrouw
  • i'm on a rollercoaster that only goes up m friend
Stoppen met opleiding?
« Gepost op: 25 oktober 2016, 13:00:10 »
hoii,

op dit moment doe ik international business studies op het mbo en ik had verwacht dat dit een leuke opleiding zou zijn, maar ik vind het helemaal niks. ik wil eigenlijk stoppen met de opleiding maar ik ben vorig jaar ook al gestopt met de opleiding onderwijsassistent. het probleem is dat ik mijn moeder de boeken al heeft betaald en als ik weer zou stoppen ben ik bang voor haar reactie. het liefst wil ik een tussenjaar en full time gaan werken om geld te sparen voor een andere opleiding. ik heb het nu namelijk financieel ook niet zo breed en moet elke maand bijna 400 euro betalen voor de trein om naar school te komen. ik weet niet wat ik nu moet doen. iemand die kan helpen?

alvast bedankt!

• Nieuwe Bekende
  • **
  • Leeftijd: 19
  • Geslacht: Man
Re: Stoppen met opleiding?
« Reactie #1 Gepost op: 27 oktober 2016, 13:59:40 »
Na de opleiding werk je nog zo'n 30 - 40 jaar in het vak waar je opgeleid voor bent. Dus als nu al zegt dat je het niet leuk vindt, dan wordt het later moeilijk denk ik. Het geld is natuurlijk wel een probleem. Maar als je nou eens op een rijtje zet wat je precies in dit jaar dan wilt doen en waarom je met de studie wilt stoppen, dan snapt je moeder het denk ik wel.
Voor de trein heb je trouwens ook NS abonnementen en dan zou het 332 euro kosten per maand en kun je altijd vrij reizen, scheelt toch weer 68 euro.
Maar hoe komt het eigenlijk dat je niet weet wat je wilt doen? Ik bedoel onderwijsassistent en international business is toch wel iets heel anders.
Waar zou jij je later zien zitten?